احمدی نژاد در دستور کار قرار گرفت

نویسنده
آرش مصلح

چهارشنبه هفتم اسفند 1387 - مسعود جاور، عضو شورای هماهنگی نیروهای انقلاب از احتمال در دستور کار قرار گرفتن کاندیداتوری محمود احمدی نژاد شهردار تهران در این شورا خبر داد. وی دلیل بررسی کاندیداتوری احمدی نژاد را ایجاد زمینه ای برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات اعلام کرد.

احمدی نژاد پیشتر با ارسال نامه‌ای به شورای هماهنگی از شرکت در انتخابات انصراف داده بود.

احمدی نژاد در دستور کار قرار گرفت

تابان، سایت خبری آبادگران خبر داد که کاندیداتوری محمود احمدی نژاد نیز در دستور کار ستاد اصولگرایان قرار گرفت. عضو شورای هماهنگی نیروهای انقلاب از جدی تر شدن بررسی محمود احمدی نژاد را تدابیر اخیر این شورا در جهت وصول به مشارکت حداکثری دانست. مسعود جاور، در عین حال علیرغم طرح نام احمدی نژاد از ابتدا به عنوان یکی از پنج گزینه اصولگرایان گفت: “در شرایط کنونی هیچ چیز غیرممکن نیست و احتمال در دستور کار قرارگرفتن کاندیداتوری محمود احمدی نژاد شهردار تهران در انتخابات آتی وجود دارد.”

احمدی نژاد: برگزاری نمایشگاه بهاره یک منطق مدیریتی است

شهردار تهران ضمن اظهار رضایت از اقدام وزارت بازرگانی برای برپایی نمایشگاه بهاره در نقاط مختلف شهر، اتخاذ چنین سیاستی را منطق مدیریتی دانست. به گزارش فارس، محمود احمدی نژاد در رابطه با برپایی نمایشگاه بهاره در نقاط مختلف شهر تهران گفت: “این نمایشگاه ها مشکلات شهروندان را کاهش می دهد و اتخاذ چنین منطق مدیریتی موجب توزیع یکسان خدمات در سطح شهر می‌شود.” وی تصریح کرد: “امیدواریم بر پاکنندگان نمایشگاه با تجربه موفقی در این زمینه مواجه شوند و راه را برای توسعه خدمات در آینده هموار کنند.”

احمدی نژاد: تا پایان سال کلیه زباله ها را جمع می کنیم

با حضور شهردار تهران اولین و بزرگترین ایستگاه مکانیزه خدمات شهری واقع در منطقه حکیمیه تهران، افتتاح شد. به گزارش فارس محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاحیه بزرگترین ایستگاه خدمات شهری، جمع آوری مکانیزه زباله های شهر تهران و اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء را از اهداف دیرینه شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: “درصدد هستیم تا پایان سال‌جاری کلیه زباله‌های تولیدی در سطح شهر تهران را جمع آوری و بازیافت کنیم.”

وی ساماندهی ایستگاههای جمع آوری زباله را از جمله اهداف شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: “ایستگاههای جمع آوری زباله در حال حاضر در شرایطی نیستند که رضایت ساکنان اطراف ایستگاهها را فراهم کنند به همین دلیل درصدد رساندن آنها به شرایط مطلوب هستیم.” وی با تاکید بر ضرورت استفاده از آخرین فناوریها و تجهیزات برای ارائه خدمات شهری، افزود: “با وجود آن که تا رسیدن به نقطه مطلوب خدمات رسانی در این بخش فاصله زیادی داریم اما اقدامات انجام گرفته طی 18ماه گذشته توسط معاونت خدمات شهری قابل توجه و تقدیر است.”

معین: در NGO علمی فرهنگی عضو هستم

در نشست فصلی شاخه جوانان جبهه مشارکت مصطفی معین کاندیدای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با بیان اینکه آرمانها و اهدافش الهی و انسانی است رویکرد خود را رویکردی علمی خواند و ضمن تأکید بر علم محوری در حوزه سیاست و اقتصاد گفت: “انتظار می رود که بر سر علم و کارشناس علمی کمتر بحث و جدل شود. البته ما چون کشور پدیده های بی نظیر هستیم ممکن است دعوا بر سر مسائل علمی نیز صورت گیرد!” کاندیدای مشارکت با اشاره به عضویتش در NGO علمی و فرهنگی گفت: “در دولت هاشمی من وزیر بودم نهادهای NGO جوانان وجود نداشت و تنها انجمن های علمی و تخصصی شکل گرفته بودند.”

حجاریان: ما مثل گربه مرتضی علی هستیم

سعید حجاریان در پاسخ به اینکه درصورت عدم پیروزی در انتخابات خواهید کرد؟ گفت: “بازهم به مطالعه در موضوع دمکراسی خواهیم پرداخت.” به گزارش ایسنا وی در پاسخ به اینکه آیا از هم اکنون تیم خود را آماده کرده اید؟ گفت: “بله. ما مثل گربه مرتضی علی هستیم که چه در قدرت باشیم و چه بیرون از آن، کار خودمان را می کنیم.” وی در پاسخ به اینکه این امر به منزله آماده سازی برای بازگشت به حکومت و دولت های آینده خواهد بود؟ اظهارداشت: “بله. اگر دولت آتی از آن اصلاح طلبان نشود، برای دولت چهار سال بعد خود را آماده خواهیم کرد. آنها نمی توانند بیش از ۴ سال دوام آورند. چون موانع داخلی و خارجی بسیاری پیش روی آنهاست. ازجمله چالش های حقوق بشری، اختلافات داخلی میان خود محافظه کاران و رقیب آنان یعنی اصلاح طلبان.”

خانیکی: انتخابات ۸۴ انتخاباتی ملموس خواهد بود

مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در جمع اعضای حزب مشارکت خراسان گفت: “انتخابات، ۸۴ انتخاباتی متکثر و ملموس خواهد بود، چرا که کسی نمی تواند ادعای یک حضور قهرمانانه را بکند و امروز باید با پیشبرد دموکراسی به اقتدار ملی کمک نماییم.” به گزارش فارس، هادی خانیکی: “مرحله گذار فعلی کشور، مرحله زمینی شدن قدسیان و از میان رفتن قهرمانان است.” خانیکی بر ادامه تمرین دموکراسی در ایران تأکید کرد و بیان داشت: “اگر به تمرین دموکراسی، به عنوان گفتمان غالب در خاورمیانه ادامه ندهیم، به خواست ۱۰۰ ساله ملت پشت کرده ایم و اگر نهادهای دموکراتیک را تقویت نکنیم، به آسیب پذیر نمودن جنبش مردم سالاری کمک کرده ایم.”

محتشمی : همه ایران خواهان کروبی است

رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی گفت: “اقبالی عمومی در سراسر ایران وجود دارد که برای پیشبرد اصلاحات و نجات کشور، از تجربه غنی، مدیریت بسیار خوب و تدبیر کروبی در امر کشورداری استفاده شود.” اکبر محتشمی پور در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: “سراسر ایران خواهان حضور فعال کروبی در اداره امور کشور است.” وی گفت: “کروبی می تواند هم رئیس جمهوری قدرتمند برای کشور و هم حلقه وصل بین همه جریانات اصلاح طلب با حاکمیت باشد.”

اولویت برنامه رئیس جمهور آینده از نگاه فرمانده بسیج

فرمانده نیروی مقاومت بسیج، اختلافات و درگیری های جناحی را سبب لطمه زدن به حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواند. به گزارش همشهری، سردار محمد حجازی تدوین و تشریح برنامه های مشخص کاندیداهای ریاست جمهوری را سبب ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات دانست و افزود: “اولویت برنامه های رئیس جمهور آینده با توجه به نیازهای مردم، شامل مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، برقراری عدالت اجتماعی و رسیدگی به مسائل معیشتی مردم می شود.”

فعالیت ستادهای قالیباف شروع شد

یک عضو فعال شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در گفتگو با سایت خبری تابان گفت: “پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش در جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، شورای هماهنگی تصمیم دارد با افزایش تعداد کاندیداها زمینه بالابردن مشارکت مردمی را ایجاد کند.” به گزارش مهر مسعود جاور با تأیید اضافه شدن قالیباف و حداد عادل به لیست شورای هماهنگی نیروهای انقلاب گفت: “ترکیب قبلی کاندیداهای اصولگرایان به بحث سیاه و سفید، راست و چپ و جناح بازیهایی که کاملاً سراب است دامن می‌زد و برای تبری جستن از این مساله ما سعی کردیم کاندیداهای دیگری را نیز وارد چرخه کنیم که حتی از آقای کروبی دبیرکل مجمع روحانیون نیز نام هایی برده شده است.” به نقل از یک منبع نزدیک به شورای هماهنگی (حجت الاسلام سادات منصوری) از به راه افتادن ستادهای انتخاباتی قالیباف از کاندیداهای احتمالی اصولگرایان خبر داد.

هاشمی: راحت طلب نیستم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به دعوت جمعی از پزشکان مراکز علوم پزشکی، دانشگاه ها و مراکز درمانی کشور از وی جهت حضور در انتخابات، گفت: “از سال ها قبل به این منطق پایبندم که راه درست مدیریت کشور این است که راه حضور دیگران را هموار نماییم.” به گزارش روزنامه ایران، هاشمی رفسنجانی با بیان این مصرع از شعر “من نه آن باشم که روز جنگ ببینی پشت من” تأکید کرد: “در صورت احساس وظیفه خواهم آمد. در زندگی هیچ گاه هراس از مشکلات مانع اقدام من نشده و نخواهد شد و راحت طلبی در زندگی اجتماعی ام عامل تعیین کننده ای در تصمیمات من نیست.”

دفاتر هاشمی در خلیج فارس

دفاتر ائتلاف نهم برای فردای بهتر حامیان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در کشورهای حاشیه حلیج فارس راه اندازی شد. این دفاتر تا کنون در کشورهای بحرین، کویت، امارات متجده عربی و قطر تشکیل شده است. به گزارش ایلنا، همچنین دفاتر حامیان هاشمی رفسنجانی در ۲۸ استان کشور راه اندازی شده است که گفته می‌شود تا ده روز آینده این دفاتر در کلیه استان‌های کشور نیز تشکیل شود.

کاندیداهای ریاست جمهوری در کابینه هاشمی

عضو فراکسیون اکثریت مجلس گفت: “در صورت حضور هاشمی رفسنجانی بسیاری از کاندیداهای فعلی انتخابات در دولت او جضور خواهند داشت.” به گزارش ایسنا، تیمور علی عسگری افزود: “برخی ها متاسفانه بدشان نمی‌آید که فردی را رئیس جمهور کنند که خودشان او را امر و نهی کنند که این شیوه به هیچ وجه جواب نخواهد داد. در صورتی که هاشمی وارد صحنه شود اجازه نخواهد داد که چنین شرایطی برای ریاست جمهوری ایجاد شود.” وی گفت: “خود آقای هاشمی تاکید داشت بسیاری از افرادی که کاندیدا هستند، در کابینه آینده جمع خواهند شد تا منافع کلان نظام را تامین کنند.”

حمایت بختیاری‌ها از هاشمی

به گزارش شرق، شورای هماهنگی بختیاری‌های لرستان و خوزستان در گردهمایی بختیاری‌ها که در شهر دزفول برگزار شد، از حضور هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.