بت بزرگ

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

این داستان “ بت بزرگ” هم داستانی شده. فکر کنم فقط مجتبی خامنه ای به باباش نامه ننوشته که برو کنار. ملت انگار درس انشاست، همه دارن نامه می نویسن، واقعا هم وقتی از ته دل می نویسن چه استعدادهایی شکوفا می شه. یک خبرنگار اواخر سلطنت پهلوی رفته بود ایران، می گفت مشکل حکومت اینه که هیچ کسی حتی اعضای خود حکومت هم ازش دفاع نمی کنند. جوانفکر که مقاله نوشته به اسم “ بت بزرگ” و برای اینکه خدای نکرده کسی دچار توهم نشه که منظور از بت بزرگ اوباما یا هاشمی یا لات و منات و بقیه بت های بزرگ هستند، فقط نگفته انشاء الله اون یکی دستشم چلاق بشه و اینکه اسم پسرش مجتبی است. عبدالجواد موسوی هم که معلوم نیست، داره از توبره می خوره یا از قابلمه نذری، برای روشن شدن افکار عمومی دقیقا توضیح داده که منظور جوانفکر از بت بزرگ آقای خامنه ای است. البته اسم نیاورده که ریا نشه. ولی خودش گفته که به هر کی نشون دادم گفته منظورش همونه. حالا چی رو به همه نشون داده خدا می دونه. احمدی نژاد هم در دومین جلسه انتخاباتی با هوادارانش که همه جنگیرها هم حضور داشتند، در پاسخ به شعار “ احمدی بت شکن، بت بزرگ رو بشکن” گفته “ تبر بدین تا بشکنم.” واقعا امکانات در مملکت نیست، مثلا فرض کنید عربستان سعودی، چند هزار سال قبل مردم فکرشون رو درست می کردن، یک بت بزرگ که درست می کردن، بغلش یک تبر هم می گذاشتند که حضرت ابراهیم می خواد بت بزرگ رو بشکنه، بیخودی علاف نشه. حالا بدبختی اینه که احمدی نژاد هم بزنه بت بزرگ رو بشکنه، می خواد بندازه گردن بقیه بت های کوچک. شوخی شوخی می بینی بت بزرگ رو شکستن و فرداش هاشمی به جای آفتابه قرمز با تبر به گردن محاکمه شد. بقول ملت: “ مملکته داریم؟” رئیس جمهور می خواد رهبر رو بزنه یه تبر نداره.

 

به راست راست، عقب گرد

حالا وقت خندیدن ماست، نه اینکه بخواهم بگویم چون کشور غرق بحران است، خوشحالم، اتفاقا خیلی هم غمگینم، ولی از اینکه آقایان دقیقا رسیدند به همان قسمتی که انتظار داشتند نرسند و ما می دانستیم می رسند، خوشحالم. فعلا روزی یک “ غلط کردم” از چپ و راست جاری می شود. معاون سیاسی سپاه گفته که “ ما هیچ ارگانی را مامور سرکوب معترضان نکردیم.” اتفاقا من هم تعجب می کردم. چون واقعا وقتی آدم می دید صدهزار نفر با لباس نظامی وسط خیابان با اسلحه سرد و گرم و ولرم ایستاده اند و دارند گاز پرت می کنند و تیر می زنند و دستگیر می کنند، به فکر فرو می رفت که کدام دیوانه ای اینها را برای سرکوب مردم فرستاده، باز خدارا شکر متوجه شدیم هیچ ارگانی مامور نبوده. حالا اینکه بیست هزار ماشین ضد سرکوب و صدهزار برادر پاسدار خودشان بدون اینکه ماموریت داشته باشند، همینجوری محض تفریح، در وقت مرخصی هوس کردند مردم را بزنند و بکشند، یک چیز دیگر است. مهم این است که مامور نبودند. وگرنه اگر مامور بودند که لابد به جای اینکه ملت را از بالای پل پرت کنند یا با ماشین از روی آدم رد بشوند و بکشند، حتما مردم را با هلیکوپتر پرت می کردند توی خیابان و با تانک از روی مردم رد می شدند. حالا این یکی غلط کردیم به کنار، همین که وزارت خارجه شنبه اعلام کرده تنگه هرمز را می بندیم و یک شنبه اعلام کرده هر کی گفته غلط کرده، این هم خودش مساله است. یا اینکه آقای فلانی همینطوری با موشک های قاره پیمایی که توی خانه دارد، دلش خواسته به سپر موشکی ناتو در ترکیه حمله کند. وزارت خارجه هم اعلام کرده تکذیب می شود. برادر من! شما با ناتو دعوای شخصی داری، چرا پای مملکت را به میان می کشی؟ برو دبی از آنجا شلیک کن به سپر موشکی ناتو. یا مثلا همه این آقایان اعلام کردند که روز 9 دی قرار است یک میلیارد از مردم ایران، بیایند توی خیابان و چنان زهر چشمی از دشمنان که ما باشیم بگیرند که دیگر هوس اعتراض خیابانی نکنیم. حالا اگر به جای یک میلیارد، صد میلیون که نه، یک میلیون هم نه، صد هزار هم نه، ولی اگر دقیق به عکس ها نگاه کنیم و آدمها را بشمریم حداقل دو هزار نفر که بودند. توی این وضع که یک سکه طلا را اگر پرت کنی بالا تا برسد پائین قیمتش دو برابر می شود و دلار که قبلا کاغذپاره بود، قیمتش به 1600 تومان رسیده، همین دو هزار نفر هم زیاد است. تازه 2000 نفر هم برای مجلس ثبت نام کردند که جمعا می شوند 4000 نفر. شوخی شوخی خورده طرف به دیوار.

 

نحوه حضور انتخاباتی اصلاح طلبان

خدا رو شکر هیچ اصلاح طلبی ثبت نام نکرده، ولی مگر مملکت شوخیه. یک دفعه دیدی همین شورای نگهبان اسم خاتمی و هاشمی و کروبی و تاج زاده و موسوی و زهرا رهنورد و بقیه رو به عنوان نامزدهای انتخاباتی تائید صلاحیت شده اعلام کرد و حتی اگر اونها هم انتخابات رو تحریم کنند، اعلام می کنند: نخیر! شما در انتخابات برنده شدید و باید برید مجلس. بیخودی نیست که فرمانده سپاه اعلام کرده “ دشمن به دنبال احیای فتنه 88 در انتخابات 90 است” از طرف دیگه ترقی گفته “ تعداد لیست اصولگرا به نحوه حضور اصلاح طلبان بستگی دارد.” معلوم نیست منظور از اصلاح طلبان کیه؟ احمدی نژاد؟ مشائی؟ جوانفکر؟ بدبختی یکی دو تا نیست. فردا لیست جبهه پایداری رو به عنوان لیست اصلاح طلبان اعلام می کنند و می گن شما تو انتخابات شرکت کردید، بعد دوباره هر کی زندانی نباشه می اندازن زندان، به این اتهام که شرکت غیرقانونی در انتخابات کردید و برنده شدید. این آقای خامنه ای خیلی عقلش زیاده، ممکنه همین کار رو هم بکنه. البته اگر تا اون موقع تبر پیدا نشه.

 

زندان اوین پارک می شود

قبلا که آموزشگاه بود شکنجه می دادن، بعدا که شد هتل اوین ملاقات ها رو قطع کردند، حالا هم قراره زندان اوین بشه پارک. احتمالا موارد زیر در پارک رعایت خواهد شد:

اول، به جای صندلی مردم می تونن از سلول انفرادی یا جمعی استفاده کنن.

دوم، در پارک اوین کلا هواخوری ممنوعه.

سوم، هر کی بره پارک هفته ای یک بار می تونه بره خونه شون.

 

انتخابات حق مردم است

عماد جان! پسرم! حق با شماست. شما راست می گی، ولی چه کنیم که در این مدتی که شما نبودید خیلی اتفاقات افتاد. همین که آقای عماد افروغ گفته “ انتخابات حق مردم است” نشون می ده ایشون مدتی حالش خیلی بد بوده، احتمالا در حال اغما بوده و خبر نداره چی شده. عزیزم! فعلا سبزها که زندانی اند نه می تونن نامزد بشن نه رای بدن. اون سبزهایی هم که زندانی نیستند توی انتخابات نه نامزد شدند نه شرکت می کنند. اصلاح طلبان و کارگزاران هم که ثبت نام نکردند. الآن رقابت اصلی بین دولت هست و مجلس، قراره طرفداران دولت مجلس رو در اختیار بگیرند و اعضای مجلس دولت تشکیل بدن. قوه قضائیه هم مواظبه که این دو تا همدیگه رو گاز نگیرن، البته حساب آقای محسنی اژه ای جداست. شما صحیح می فرمائید: “ انتخابات حق مردم است” ولی دیگه مردم از بس حق شون خورده شده دیگه عادت کردند به فارسی وان و منتظرند که فارسی وان اعلام کنه بالاخره تبر پیدا می شه یا نه.

 

حرف راست از علم الهدی

من که می دونستم این آقای علم الهدی برخلاف اینکه هیکلش به نظر بزرگ می آد ولی واقعا مثل یک بچه پاکه، بخصوص بچه ای که همین الآن کاراشو کرده باشه و هنوز عوضش نکرده باشند. حرف راست افراطی رو هم باید از بچه شنفت. علم الهدی گفت: “ موسوی می خواست اختیارات رهبر را محدود کند.” بیا! صد بار گفتیم که موسوی می خواست اختیارات رهبر را محدود کند، این بچه کوچولوهای اپوززده می گفتن نه، می خواست اختیارات رهبر را زیاد کند.

 

با همین ریش می خوای بری اتریش؟

بیمیرم براش! انتظار داشت سر 55 سالگی موهاش مثل بچگی های لئوناردو دی کاپریو بور باشه. خوب مرد حسابی! البته خیلی هم فرق نمی کنه، شما اگر از سن 48 سالگی تا سن 55 سالگی هیچ کاری هم نکرده بودی و رفته بودی توی توالت هفت سال داشتی تولید مثل می کردی و بیرون نیومده بودی، الآن ریش ات سفید شده بود. خوب، آدم ریش اش سفید می شه. احمدی نژاد گفت: “ می گویند موها و ریش هایت سفید شده، همه اینها فدای انقلاب” یارو رو، روغن ریخته رو وقف مسجد می کنه.

 

سال نو میلادی مبارک

دیشب سال 2011 تمام شد و سال 2012 شروع شد. عید میلاد مسیح رو به مریم خانم و خانواده و کلیه مسیحیان و همه کسانی که به نحوی با این خانواده محترم و حواریون ارتباط دارند و به خداوند متعال و خواهران و برادران ارمنی و بقیه مسیحیان جهان تبریک می گوئیم. یک پاکستانی مشنگ پیام داده که هر کس میلاد مسیح رو تبریک بگه کافره، ما هم برای محکم کاری تبریک عرض می کنیم.