زمینه سازی برای دستگیری موسوی

نویسنده

» بیانیه تندسپاه، هشدار هواداران دولت

به دنبال برخوردهای شدید صورت گرفته با هواداران میرحسین موسوی وپس از آنکه روزنامه جوان که نزدیک به سپاه پاسداران است از شکست انقلاب مخلمی خبرداد، این نیروی نظامی با حمله به این کاندیدای ریاست جمهوری گفت آنچه که بعد از انتخابات رخ داده توطئه ای بزرگ علیه انقلاب وملت ایران است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه خود با تشریح عرصه‌ها و مصادیق آنچه رویارویی آشکار فتنه‌آفرینان و آشوب‌طلبان با الزامات نظم و امنیت عمومی کشور خواند، آورده است:  اصرار برای عبور از خط قرمز‌ها و پی‌گیری سناریوها و اقدامات فراتر از تشویق افکار عمومی را مصداق بارز اقدام علیه امنیت ملی و تهدید انقلاب و منافع نظام و ایران اسلامی است.

درادامه این بیانیه سپاه پاسداران با هدف قرار دادن میرحسین موسوی تاکید کرده: در شرایطی که دعوت به تجمعات و اعتراضات غیر قانونی از سوی برخی کاندیداها و ناتوانی آنان در مهار تبعات آن در روزهای اخیر، منجر به ارتکاب اعمال مجرمانه و ایجاد بلوا، آشوب و اخلاق در نظم و امنیت شده بدیهی است نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیج مردمی در برخورد با آشوبگران درنگ نخواهند کرد.

بیانیه سپاه به مانند جهت گیری کلی مسوولان دولتی از جمله وزیر امور خارجه ایران که سناریوی متصل کردن حرکت خودجوش مردمی به کشورهای انگلیس، آمریکا و اسراییل رادنبال می کنند، مدعی نقش آنها در تجمعات اخیر سرزنش می شود.  روزنامه کیهان نیزدر همراهی با سپاه از آنچه “بودجه چهارصدمیلیون دلاری آمریکا” برای اغتشاشات بعد از انتخابات نامیده خبرداه است تا به این ترتیب با متصل کردن این تجمعات به خارج از کشوربه روح مردمی بودن آن خدشه وارد کرده وزمینه را برای اقدامات بعدی فراهم آورد.

 

اعلام جرم علیه موسوی

طی روزهای پس از نماز جمعه تهران خبرگزاری فارس با حمله به میر حسین موسوی و مقصرقلمداد نمودن وی برای خشونت های اخیرکه توسط نیروهای پلیس وبسیجی ها صورت گرفته است از شکایت “جمعی ازکسبه تهرانی” از میرحسین موسوی خبرداد  تا بدین ترتیب پرونده سازی برای این کاندیدای اصلاح طلب کلید آغاز شود.  این خبرگزاری همچنین از اعلام جرم” برخی دانشجویان وحقوقدانان دانشگاه امام از صادق” ازمیرحسین موسوی یادکرده و آورده است که این افراد مستندات خود را نیز به دادستانی تهران ارائه کرده اند.  فارس همچنین به نقل از علی شاهرخی رییس کمیسیون قضایی مجلس گفت که شرایط برای تعقیب حقوقی موسوی فراهم است. فارس در مطلب دیگری مسوولیت خون های ریخته شده را متوجه موسوی دانسته است.

روزنامه جوان نیز در تیتر اول خود تحت این عنوان که “کودتای مخملی چگونه ناکام ماند”، خشونت های اخیر را متوجه تظاهرکنندگان کرده است و به صورت غیرمستقیم کسانی را که طی روزهای پس از انتخابات در یک هماهنگی بی سابقه و در شکلی گسترده دستگیر شدند را هدف چنین حرکتی قرار داد.  پیش تر از این قاضی مرتضوی به خانواده های برخی از زندانیان سیاسی گفته بود که این افراد در “آشوب های” چند روز گذشته دست داشته اند.  این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان در روز شنبه بعد از انتخابات دستگیر شده و هیچ ارتباطی با دنیای خارج نداشته و حتی طی نه روز گذشته هیچ تماسی با خانواده های خود نداشته اند.

 

احمدتوکلی نماینده محافظه کار مجلس نیز به موسوی هشدار داد که از خودکشی دست بردارد. او اشاره نکرد که این خودکشی به چه صورت و به چه نحوی انجام می گیرد.  سخنان وی درحالی صورت گرفت که حدادعادل نیز درسخنانی به حمله به میرحسین موسوی پرداخت.