بازداشت توسط لباس شخصی ها خطر ناک است

نویسنده

mansorosanlo509.jpg

مهسا امیرآبادی

همسر منصور اسانلو، رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوس رانی تهران که روزعصر سه شنبه هنگام بازگشت به منزل ربوده شد، با اعلام اینکه مسئولان قضایی ودادستان تهران ازبازداشت همسرش اظهار بی اطلاعی کرده‌اند می‌گوید: این سومین باری است که نیروهای لباس شخصی به او حمله کرده اند ولی در دفعات گذشته به دلیل اینکه منصوردر کنار جمعی از کارگران شرکت واحد بود ویا از طرف مردم حمایت می شد، موفق به ربودن او نشده بودند.

همسر منصور اسانلو که روز گذشته به هراه ابراهیم مددی نایب ریئس سندیکا و وکلای مدافع اسانلو برای کسب اطلاع و پیگیری وضعیت رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد به مراجع قضایی و انتظامی مراجعه کرده بود با اعلام این مطلب که دادسرای انقلاب و دادستانی تهران از بازداشت و ضرب و شتم اسانلو اظهار بی اطلاعی کرده اند می گوید:بر اساس این اظهارات من امروز با مراجعه به دفتر دفاع از حقوق شهروندی قوه قضاییه و آگاهی شهر تهران از ربایندگان همسرم شکایت کردم.

وی با تشریح شیوه ربایش منصورو ضرب و شتم وی در اتوبوس شرکت واحد و در برابر چشمان ناظران و مسافران اتوبوس می افزاید : همسر من ناپدید شده است و بر اساس آنچه که ما از مسافران و راننده اتوبوس شنیده ایم این عده که لباس شخصی بر تن داشتند با کتک زدن همسرم او را به زورسوار خودرخودشان کردند و همچنان به ضرب و شتم او ادامه دادند.

پروانه اسانلو با یاد آوری اینکه منصور به هنگام دستگیری به مسافران اعلام کرده است که این افراد لباس شخصی بدون حکم در حال بازداشت او هستند و عده‌ای از رهگذران قصد داشتند از این ضرب و شتم عکس یا فیلم بگیرند، می گوید: آنها به مردم می گفتند که این فرد اسانلو نیست او دزد و اوباش است و اجازه ندادند تا کسی از این رفتار تصویری بگیرد.

وی با اظهار نگرانی از وضعیت همسرش و در خواست از مسئولان برای کسب خبر از اسانلو وبازگشت او به منزل می افزاید:منصور 200میلیون وثیقه در دادگاه دارد و هر بار که مراجع قضایی او را احضار کرده اند به دادگاه مراجعه کرده است ولی در حال حاضر بی خبری مسئولان از ربایش وی و بازداشتش توسط لباس شخصی ها که به قانون تن نمی دهند بسیار خطر ناک است.من از مسئولان می خواهم که سریعترهمسرم را یافته و او را به منزل باز گردانند.

وکیل اسانلو: پلیس آگاهی هویت ربایندگان مشخص کند

از سوی دیگر پرویز خورشیدی که به همراه یوسف مولایی وکالت منصور اسانلو را برعهده دارد با تاکید بر اینکه موکلش به صورت غیر قانونی بازداشت شده‌ و قضات پرونده و دادستانی تهران حکمی را برای بازداشت اسانلو صادرنکرده‌اند،می گوید: آنچه مسلم است اسانلو ربوده شده است. بنابراین ما با مراجعه به دادسرای جنایی و شکایتی را مبنی بر آدم ربایی به داستانی ارائه کردیم.

این وکیل دادگستری درواکنش به پرسشی مبنی براحتمال بازداشت موکلش از سوی تشکیلات موازی و نیروهای خودسرمی گوید: تشکیلات موازی و تشکیلات رسمی هیچ ارگانی حق ندارند بدون حکم قضایی اقدام به بازداشت فرد ویا توقیف کسی کنند.من از بازداشت اسانلو توسط تشکیلات موازی خبر ندارم اما این کار را آدم ربایی می دانم چراکه دادستانی تهران هم مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته است و به نظر میرسد که این کار کاملا خود سرانه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی می توانند با استناد به شواهد موجود و مشاهدات راننده اتوبوس و مسافران ربایندگان را شناسایی کنند می افزاید: ماموران تنها در صورتی که فرد در حال انجام جرم باشد می توانند بدون حکم او را بازداشت کنند ولی بر اساس شواهد، موکل من در حال مراجعت به منزل بوده و جرم مشهودی راهم مرتکب نشده است.بنابراین ما تقاضا داریم تا این مسئله از سوی پلیس آگاهی دنبال شود و هویت ربایندگان مشخص گردد.