موسوی و رهنورد به منزل شان بازگردانده شدند

لیلا طیری
لیلا طیری

» بی خبری از مهدی و فاطمه کروبی

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در خانه های خود در بازداشت به سر می برند و از وضعیت مهدی کروبی و فاطمه کروبی خبری در دست نیست.

در حالیکه تاکنون هیچ یک از مقامات جمهوری اسلامی، مسئولیت بازداشت و حصر خانگی رهبران جنبش سبز را نپذیرفته اند، پی گیری های “روز” حکایت از آن دارد که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به منزل خود بازگردانده شده اند.

براساس اخبار رسیده به روز نیروهای امنیتی، آقای موسوی و خانم رهنورد را از منزل خود خارج و به مکانی نامعلوم منتقل کرده بودند اما پس از یک روز مجددا آنها را به منزل خودشان بازگردانده اند.

هنوز مشخص نیست نخست وزیر زمان جنگ و خانم رهنورد، آن یک روز به کجا منتقل شده بودند و آیا قرار بوده تغییراتی در منزل شخصی آنها داده و تجهیزاتی نصب شود یا مسئولین حکومتی در این زمینه دچار اختلاف و شکاف هستند و به همین علت آنها را از منزل خود خارج و مجددا بازگردانده اند.

هر چند از وضعیت فعلی آقای موسوی و خانم رهنورد هم هیچ خبری در دست نیست و تمام ارتباطات آنها با خارج قطع است.

پیش از این وب سایت کلمه از انتقال  موسوی و  رهنورد به بازداشتگاه حشمتیه خبر داده بود. این وب سایت روز گذشته اما در خبری اعلام کرد پس از سه هفته ابهام و تناقض در گفتار مسئولین  عالیرتبه و  نپذیرفتن مسئولیت قطع ارتباط موسوی و کروبی توسط  متصدیان امور، تحقیق و بررسی کلمه مشخص کرد آقای موسوی و خانم رهنورد در بازداشت خانگی به سر می برند.

این وب سایت ضمن عذرخواهی از مخاطبان خود” از “تناقض گویی، پرده پوشی و ابهام در گفتار مسئولان” درخصوص وضعیت خانم رهنورد و آقای موسوی  نوشته است: عدم شفافیت و صداقت مسئولان در این زمینه  و عدم اطلاع رسانی  امکان دریافت خبر دقیق و  قطعی را تا کنون با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وب سایت کلمه نوشته است: با توجه به قطع کامل ارتباطات با دنیای خارج و سلب اختیار تردد از ایشان، چیزی فراتر از حصر به معنای ممنوعیت  تردد و خروج از منزل است  و در واقع نوعی بازداشت خانگی است که تاکنون هیچ مرجع قانونی حاضر به موضع گیری و پذیرش مسئولیت رسمی این عمل غیر اخلاقی و غیر حقوقی نشده است.

همزمان اعضای خانواده کروبی اعلام کردند که در بی خبری مطلق به سر می برند و هیچ اطلاعی از وضعیت آقا و خانم کروبی ندارند.

وب سایت سحام نیوز روز گذشته به نقل از اعضای خانواده آقای کروبی اعلام  کرد: متاسفانه تا این لحظه هیچ اطلاعی از وضعیت مهدی کروبی و فاطمه کروبی نداریم و بنا به شواهد قوی معتقدیم ایشان در منزل نبوده و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

این عضو خانواده کروبی تاکید کرده است: تا زمانی که به صورت حضوری با پدر و مادر در منزل دیدار نداشته باشیم، هرگونه خبر مبنی بر حصر خانگی ایشان و مواردی از این دست را تکذیب می کنیم.

هنوز از سرنوشت سومین عضو خانواده کروبی، یعنی علی کروبی که در بازداشت به سر می برد نیز هیچ خبری در دست نیست.

مهدی کروبی پیش ازتجمع  25 بهمن در حصر خانگی قرار گرفت و تمام تلفن های ثابت و همراه و اینترنت او قطع شد. همسر او، فاطمه کروبی نیز در حصر قرار گرفت و اکنون مشخص نیست آنها در چه شرایطی، کجا و در چه وضعیتی به سر می برند. 

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از روز 25 بهمن در حصر قرار گرفتند و بعد از صدور پیام  موسوی درباره اعتراضات مردمی 25 بهمن، این حصر کامل شد به طوریکه تمام راههای ارتباطی او و همسرش با خارج از منزل، دیدارها، تلفن ها و اینترنت، قطع شد.

میر حسین موسوی اوایل حصر تنها دو تماس کوتاه تلفنی با خانواده خود داشت اما از وضعیت جسمانی و شرایط نگهداری او و خانم رهنورد هیچ خبری در دست نیست.