رضایی: آرایش قدرت را عوض می کنم

نویسنده
آرش مصلح

» روزشمار نهمین انتخابات ریاست جمهوری

سیزدهم خرداد - جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه ای در مجمع نمایندگان خرداد ماه 84 خود، محمود احمدی نژاد را به عنوان کاندیدای نهایی خود در انتخابات ریاست جمهوری برگزید. وی گفت به کسانی که برای من تبلیغ می کنند گفته ام که مال و منال و جایگاهی در کار نیست، این در حالیست که پس از به قدرت رسیدن، تمامی تیم تبلیغاتی وی به سمت های مهم رسیدند.

 

احمدی نژاد: من یک تندرو هستم

شهردار تهران در جمع مردم کرمانشاه گفت: “حکومت حق مردم است و شوخی بردار نیست، در صورت کسب آراء مردم، روش من این است که با هر کس در کار مردم مانع ایجاد کند، در هر جایگاهی که باشد بلافاصله با او برخورد می کنم. اگر دفاع از حق مردم تندروی است من یک تندرو هستم.” به گزارش خبرگزاری مهر، وی در کرمانشاه افزود: “مسئولیت دولت در این سرزمین، امانتی بزرگ است که هر کس آن را برعهده بگیرد، باید در حراست از حقوق مردم نهایت حساسیت را داشته باشد زیرا بعضی‌ها آنقدر فرصت طلب هستند که اگر یک لحظه غفلت کنیم، آش را با جایش می‌برند.”

شهردار تهران در سلسله بحث‌های خود پیرامون عدالت اجتماعی به تبیین ریشه‌های تشکیل قله‌های ثروت درکنار دره های فقر پرداخت و گفت: “یکی دیگر از علت‌‌های شکاف عمیق میان درآمدها، موضوع امتیازات ویژه یا به اصطلاح رانت‌خواری است.”

از کاندیدای نهمین دوره انتخابات سوال شد که آیا قصد ندارد در مقابل رفتارهای تخریب کننده صدا و سیما اقدامی بکند؟ دکتر احمدی نژاد پاسخ داد: “بنا ندارم آنجایی که به خودم هجمه می شود برخورد کنم، به دفاع از حق و حقوق مردم اعتقاد دارم و انسان بهتر است وقت خود را صرف حفظ و حراست از حقوق مردم کند.” یکی از دانشجویان در خصوص شایعه همکاری او با سعید امامی و وزارت اطلاعات جویا شد. وی پاسخ داد: “همان رئیس جمهور مخلوعی که با لباس زنانه کشور را ترک کرد و به یک کشور اروپایی پناهنده شد، اخیرا به جمع تخریب کنندگان من پیوسته و با حضور در تلویزیونهای ماهواره ای، ادعاهای مضحکی را مطرح کرده است. این جور آدمها و این گونه کارها مصداق جهد العاجز است یعنی تلاش از سر عجز والا مردم می دانند زندگی و سابقه من کاملاً روشن است. حتی یک روز هم با وزارت اطلاعات همکاری نکرده‌ام.”

وی به عیدی یک میلیون تومانی نمایندگان مجلس یا عیدی هفت - هشت میلیونی وزرای دولت اشاره کرد و افزود: “در خصوص نمایندگان گفتند که برای پرداختن به افراد نیازمند وکارکنان دفترشان چنین مبلغی را داده ‌اند ولی آیا بهتر نیست هرکمکی که به نیازمندان می خواهند بدهند توسط ساز وکار خودش مثلاً کمیته امداد انجام شود؟ همچنین بهتر است پرداختی به کارکنان دفتر نمایندگان را شفاف بکنند؟ سووال این است که اگر اینها این عیدیهای میلیونی را برای تامین هزینه شب عید و خرید لباس برای خانواده‌شان لازم دارند آیا بچه‌ های مردم عادی و بقیه کارکنان دولت شب عید و زن و بچه‌ ندارند؟ آیا آنها هزینه عید ندارند؟ اگر هست باید برای همه باشد. اگر نیست هیچکس نباید بگیرد.”

وی تأمین هزینه  مالی امور تبلیغاتی اش را از سوی برخی دانشجویان و افرادی دانست که داوطلبانه تراکت های تبلیغاتی، زندگی نامه و سی دی های تصویری وی را تولید و منتشر می کنند، وی سپس خاطرنشان کرد: “عده ای مرا برای حضور در انتخابات تحت فشار چند ماهه قرار دادند. با آنان شرط کردم که مال و منال و جایگاهی در کار نیست. اگر به این نیت آمده اید، برگردید. در این عرصه با کسی شوخی ندارم.”

کروبی: اگر ملت مرا بپذیرد از انتخاب خود پشیمان نمی شود

مهدی کروبی با بیان اینکه برحسب وظیفه و خواست مردم در صحنه انتخابات حضور یافته ام، اظهار داشت: “به مردم اطمینان می دهم که شرمنده آنها نخواهم شد و چنانچه ملت شجاع، اصیل و بافرهنگ ایران اراده کرد و مرا بپذیرد هیچگاه از انتخاب خود پشیمان نخواهد شد.” به گزارش مهر، کاندیدای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم خرم آباد در سخنانی ضمن تشکر ویژه از حضور پرشور و بی نظیر مردم با اشاره به این مطلب که از افتخارات من لر بودن است، خاطرنشان کرد: “امروز به عنوان یک لر اعلام خواهم کرد که درصورت انتخاب شدن جواب ایستادگی مردم لرستان در همة ‌زمینه ها و برهه های زمانی را خواهم داد.”

وی در ادامه ضمن اشاره به مسائل و سیاست خارجی کشور به پیام صلح و دوستی خود برای جهانیان اشاره کرد و اظهار داشت: “ضمن حفظ آرمانها و هویت ملی و افتخار به ملت و کشور در سیاست خارجی پیام صلح و دوستی برای جهانیان داریم و در مسیر توسعه ارتباطات و احترام متقابل و گفت وگو با جهانیان تلاش خواهیم کرد، در این راستا نه زور به کسی خواهیم گفت و نه اجازه خواهیم داد برای ما تصمیمی بگیرند و به ما زور بگویند.” کروبی همچنین به مسایل داخلی کشور اشاره کرد و افزود: “اولویت کاری من در راستای اجرای قانون اساسی و ایجاد امنیت و رفع مشکلات معیشتی مردم است.”

مهدی کروبی در ادامه با اعلام این مطلب که تا به حال به مردم قول بی خود و دروغ نداده ام به ارائه توضیحاتی دربارة طرح پرداخت یارانه 50 هزار تومانی به افراد بالای 18 سال اشاره کرد و یادآور شد: “در چندین سالی که مسئولیت داشته ام کاملا ‌با وضعیت و منابع کشور آشنا و از درآمدها آگاهم چنانچه حرفی می زنم بی خود نیست و در موعد مقرر به این وعده عمل خواهم کرد و اقدام به چنین کارهایی در دنیا متداول است.” وی در ادامه مهمترین رنج مردم لرستان را بیکاری خواند و تصریح کرد: “رفع مشکل بیکاری جز با مشارکت و تقویت تعاونیها و بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی حل نخواهد شدو در این راستا اطمینان می دهم فضای امن جهت جذب سرمایه گذاران خارجی ایجاد خواهم کرد.”


هاشمی: سفر به استانها ممکن نیست، با کرم خودتان عذر مرا بپذیرید
هاشمی رفسنجانی گفت: “تاخیر در اعلام حضور، معذوریت در استفاده از امکانات دولتی، حجم فشرده برنامه ها و ضیق وقت بخاطر مسئولیت های مهم غیرقابل واگذاری نیز انجام این وظیفه و استفاده از فرصت را از حقیر گرفته است.” وی اظهار داشت: “چون سفر به همه استانها در این زمان محدود مقدور نیست و گزینش چند استان ممکن بود موجبات گله مندی به حق مردم شریف دیگر استانها را فراهم کند. امیدوارم با کرم خودتان عذر مرا بپذیرید.”

 

لاریجانی: تورم را به کمتر از 10 می رسانم

کاندیدای اصولگرای انتخابات با رد بحرانی بودن شرایط ایران بیان داشت: “آمریکایی‌ها می‌خواهند کاری کنند که ملت ایران از بیم مرگ خودکشی کنند و با این تبلیغات می‌خواهند شرایط تشکیل دولت ضعیف در کشور را فراهم سازند.” به گزارش انتخاب علی لاریجانی در مسجد سید اصفهان گفت: “از نظر علمی و دانشگاهی و هنری اصفهان دارای سوابق طولانی است. مجموعه این مسائل به مردم اصفهان کمک می‌کند که با احساس اصالت برای آینده ایران گام‌هایی استوار بردارند.” وی با تاکید بر برخورداری ایران از نیروی انسانی و منابع انرژی و نیز توانایی جهش علمی اظهار داشت: “باید شرایطی فراهم شود تا بسیاری از مطالبات مردم که به حق هم است برآورده شود و این نیازمند یک تحول و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است.”

لاریجانی اصلاحات واقعی و رفع بیکاری را لازم خواند و گفت: “اگر از توان جوانان به درستی استفاده نشود، نه تنها به توسعه کشور کمک نمی‌کند بلکه به ضد خود تبدیل می‌شود و مطمئن هستم که مسئله بیکاری در کشور قابل حل است.” وی با اظهار نگرانی از تورم بیان داشت: “ما در دولت امید تورم به کمتر از ده درصد می‌رسانیم.” لاریجانی با ذکر اینکه برخی مدیران مسئولیت‌ها را طعمه فرض کرده‌اند بیان داشت: “مدیران دولتی حق ورود به کارهای اقتصادی ندارند و در دولت امید مدیران تعهد می‌دهند که اگر تخلف مالی داشتند، اعلام عمومی شود.”

رضایی: آرایش قدرت را عوض می کنم

محسن رضایی گفت: “لازمه توسعه و پیشرفت، تغییر در آرایش قدرت است اگر بتوانیم در آرایش قدرت تغییر بوجود آوریم آن وقت است که می توان آرایش مدیریتی نظام را نیز عوض کرد.”

به نقل از ستاد اطلاع رسانی محسن رضایی، کاندیدای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفرهای انتخاباتی امروز خود در آذرشهر، افزود: “دلیل حضورم پس از 25 سال در انتخابات این است که آرایش قدرت را عوض کنم چرا که بر این اعتقادم که بدین وسیله می توان تحولی درونی در سیستم مدیریتی کشور ایجاد کرد.” رضایی گفت: “اگر ما در سیستم مدیریتی کشور امثال شهید باکری ها را داشتیم بسیاری از مشکلات کشور حل می شد.”

وی افزود: “ما باید بتوانیم ازآنها آنچنان که شایسته و بایسته است، استفاده کنیم. با حضور جوانان در صحنه مدیریتی کشور مشکلات تاحدود زیادی برطرف خواهند شد.” کاندیدای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص وضعیت فعلی اقتصاد کشور گفت: “هنوز اقتصاد ایران آنطور که باید باشد نتوانسته است در جهت پیشرفت گام بردارد. ما به دنبال نوسازی پایدار در کشور هستیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را در جهت پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام حرکت دهیم و امروز کشور نیاز به اراده وعزم ملی دارد نه اراده فردی.”