مرعشی:هیچ توجهی در ادامه حصر نمی‌بینم

نویسنده

حسین مرعشی، فعال سیاسی اطلاح طلب،  در گفتگو با ایلنا به مسائل مختلفی اشاره پرداخته است. وی در بخشی از این مصاحبه به مساله حصر اشاره کرده و می‌گوید حتما مهندس موسوی و حجت‌الاسلام کروبی هم این سیاست را تایید می‌کنند که فعلا اولویت کشور این نیست که روحانی بخواهد وارد شود و مساله حصر را تمام کند. حتما اولویت فعلی کشور این است روحانی وارد شود و ایران را از پیچیدگی‌‌های پرونده هسته‌ای نجات بدهد و اقتصاد ایران را در معرض باز شدن گره‌ها قرار دهد.

وی در ادامه می گوید:امروز دیگر احمدی‌نژاد در صحنه سیاسی کشور نیست. انتخابات جدیدی برگزار شده و طرفداران موسوی و کروبی سال گذشته به روحانی رای دادند و او رئیس جمهور ایران شده است و فضای اختلاف به سمت فضای دوستی و تفاهم پیش می‌رود و به عبارت دیگر فضا سازنده شده است. ولی حصر امروز به یک اصل در کشور تبدیل شده است.ضمن اینکه نباید فراموش کرد که مملکت قانون و دادگاه دارد. مگر می‌شود کسی را که محاکمه نشده است، از حقوق اولیه و طبیعی خود محروم کرد. مسئولین امنیتی و قضایی در مورد این مساله باید در پیشگاه ملت و خداوند پاسخگو باشند.

حسین مرعشی در پایان گفت که من هیچ توجهی در ادامه این حصر نمی‌بینم. این کار جز مشوش کردن چهره جمهوری اسلامی و جز ضربه زدن به پیکره سیاسی کشور هیچ ثمره دیگری ندارد. ادامه حصر هم غیرقانونی و هم خلاف اخلاق و انصاف است.