از کارگران زندانی حمایت کنید!

نویسنده

» تقاضای اتحاد بین المللی

در روز 15 ژوئن، 60 نفر از فعالین کارگری در تهاجم نیروهای امنیتی به یک خانه در کرج مورد ضرب و شتم قرار  گرفتند و دستگیر شدند. این آخرین نمونه از تلاش های رژیم در سرکوب سازمان های مستقل کارگری در ایران است و ضرورت همبستگی با کارگران ایرانی را علیه دولت فاشیستی روحانیون و در آستانه جنگ غرب با ایران نشان می دهد.

تهاجم فوق در زمان جلسه «کمیته هماهنگی کمک به سازمان های کارگری صورت گرفت و فعالین به زندان رجایی شهر در کرج، در غرب تهران، منتقل شدند. اکثر دستگیر شدگان روز 16 ژوئن پس از بازجویی آزاد شدند. دو زن و هفت مرد هنوز در بازداشت به سر می برند و نتوانسته اند با خانواده های خود تماس بگیرند.»

اتحاد بین المللی حمایت از کارگران ایرانی گفت: «طی چند سال اخیر، صدها فعال کارگری دستگیر، زندانی و مجازات شده  و یا از محل کار خود اخراج شده اند. سرکوب جنبش کارگری ایران ظرف سال های اخیر به دلیل مبارزه کارگران برای حفظ شغل و دفاع از معاش خود در برابر سیاست های سرمایه دارانه رژیم اسلامی، تشدید شده است. بسیاری از فعالین کارگری، ازجمله رهبر اتحادیه کارگران اتوبوسرانی تهران و کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در حال حاضر در زندان هستند.»

 خواسته های اتحاد بین المللی حمایت از کارگران ایرانی عبارتند از:

·      آزادی فوری و بدون قید و شرط همه دستگیر شدگان.

·      آزادی فعالین کارگری و زندانیان سیاسی.

·      به رسمیت شناخته شدن حق تشکیل سازمان های مستقل و حق آزادی بیان و آزادی تجمعات.

این اتحادیه از تمام سازمان های کارگری و مدافع حقوق بشر و افراد مرتبط با آنها خواسته است در نامه ای به رئیس جمهور ایران  حملات علیه فعالین  کارگری و سازمان های کارگری را محکوم کنند.

برای اطلاع از فورم نامه می توانید به وب سایت www.workers-iran.org مراجعه کنید.

منبع:  ورکرز لیبرتی – 26 ژوئن 2012