کشته شدن یکی دیگر فرماندهان ارشد سپاه در سوریه

نویسنده

منابع خبری جمهوری اسلامی ، روز دوشنبه ۱۴ دسامبر از کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری میزان، سردار حسین فدایی از فرماندهان ایرانی ارشد لشکر «فاطمیون» در جبهه حلب کشته شده است.

لشکر «فاطمیون» توسط سپاه پاسداران ایران از شیعیان افغان بویژه آنهایی‌که در ایران اقامت دارند تشکیل شده است. نیروهای این لشکر در کنار حزب الله لبنان، لشکر زینبیون متشکل از شیعیان پاکستانی، گروه‌های شیعه عراقی و سپاه قدس، علیه مخالفان بشار اسد در سوریه می جنگند.

شکار کردن نیروهای سپاه

 

در همین حال خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد که کشته شدن “تعداد قابل توجهی از افسران عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” در سوریه باعث شده تا جمهوری اسلامیی تعداد نیروهای نظامی خود را در آن کشور کاهش بدهد.

اسپوتنیک کشته شدن این تعداد نیرو و به ویژه افسران عالی رتبه را “حتی برای جنگ بزرگ” زیاد خوانده، در حالی که جمهوری اسلامی حضور خود در سوریه را “مستشاری” می‌داند.

ولادیمیر یوسیف یک کارشناس نظامی روس دلیل افزایش تلفات نظامی سپاه را بی تجربگی نیروهای سپاه در “استفاده از توپخانه و نیروی هوایی” عنوان کرده و گفته “شکار” نیروهای سپاه که در خدمت ارتش سوریه هستند، به صورت “هدفمند” انجام می‌شود.

ولادیمیر ساژین کارشناس امور سیاسی نیز به اسپوتنیک گفته است، نیروهای نظامی جمهوری اسلامی  از ۷ هزار نفر به ۷۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است؛ چرا که برای سپاه به دلیل نداشتن مرز مشترک با سوریه، انجام عملیات بزرگ جنگی دشوار است و انتقال نیرو و تأمین فنی تجهیزات، تسلیحات و مهمات مشکل‌ساز می شود.