عراقچی: هنوز با توافق فاصله داریم

نویسنده

در پی مذاکره دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو٬ عباس عراقچی٬ معاون وزارت خارجه ایران گفت که هنوز تا رسیدن به توافق «فاصله» داریم. وی همچنین تصریح کرد که حضور شش کشور به همراه اتحادیه اروپا «مذاکرات را پیچیده کرده و یکی از علل طولانی شدن آن است».

عراقچی گفت: «مذاکرات در فضای کاملا جدی و صریح جریان دارد و اراده هر دو طرف برای رسیدن به توافق مشخص است. اینکه آیا توافقی که هریک از طرف‌ها می‌خواهد به آن برسد مورد توافق دیگری هم باشد، کار سختی است و هنوز با آن فاصله داریم، با اینهمه، تلاش‌ها ادامه دارد و هنوز برای قضاوت در باره نتایج مذاکرات زود است. تا زمانی که طرف‌ها در همه موضوعات به توافق نرسند، در حقیقت در هیچ موضوعی توافق نکرده‌اند».

معاون وزارت خارجه ایران درباره رویکرد آمریکا به واحد مرکزی خبر توضیح داد:‌ «همانطور که ایران جدی است، طرف‌های مذاکره هم جدی و علاقمند به رسیدن به توافق هستند، اما نفس توافق به دلایلی که اشاره شد مشکل است.” به گفته این مقام جمهوری سلامی، حضور شش کشور به اضافه اتحادیه اروپا به عنوان یکی از طرف‌های گفتگو “مذاکرات را پیچیده کرده و یکی از علل طولانی شدن آن است».