آینه در آینه - بهترین طنزی که در سال گذشته خواندم، هادی خرسندی

نویسنده

بهترین طنزی که در سال گذشته خواندم

هادی خرسندی

 پرسیدید بهترین طنزی که در سال گذشته خواندم کدام بوده؟ سوال سختی است!، االبته جوابش راحت است: یادم نیست!

اما میدانم کجا پیدایش کنم. کوتاه بود. شیرین بود. زیبا بود. احمدی نژاد را زده بود اما نه با روده درازی و هرزه پوئی و مکررگوئی. بلکه جنتلمن و مهربان.

مال حمیدرضا رحیمی است. حمیدرضا در جوانی ما شاعر جوان و خوشذوقی بود. از آغاز انقلاب شکوهمند طنزنویس شد! از ایران که آمد به من افتخار همکاری داد و به “اصغرآقا”یم مطلب میداد. حالا سایت “هزل داتکام” را دارد و آرام و بی هیاهو در مقام “فدوی” طنز مینویسد.

در اینجا به یک شکایت تلفنی از ستون شکایات روزنامۀ کیهان پاسخ میدهد: 

” تلویزیون را نگاه می کردم اکثر کشورها جایگاه مجمع عمومی را ترک کرده بودند و چند تا کشور آفریقایی مانده بودند و سخنرانی رئیس دولت ما را گوش می‌کردند، آیا بهتر نیست که اصلا‌ نروند؟”

ـ والله برادر شهروند، به قول سید قاسم (مش قاسم سابق) دروغ چرا؟ فدوی از خوف این که به سرنوشت آن دانشجو که از برادر رئیس جمهور انتقاد کرده بود دچار نشود، تا امروز پاسخ شما را نداد لکن این روزها چون “معجزۀ هزاره سوم”، به بیت برادر هوگو چاوز در ونزوئلا تشریف برده اند، فلذا با اغتنام فرصت یواشکی عرض می کند که نه تنها با شما موافق است، بلکه پیشنهاد می کند که در این گونه موارد، صرف در اینست که مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین، به جای آنکه برادر رئیس جمهور را با آن همه خدم و حشم به مقر شیطان بزرگ بفرستند، آن چند فقره آفریقائی را، به خرج ملت یک لا قبا به دارالخـُرافه بیاورند و برادر احمدی نژاد، انشایش را همین جا برای آن چند نفر، از رو بخواند!…