مانور فرهنگی خوشگل حزب الله

نویسنده

گروهی از حزب‌اللهی‌ها به نام “نفحات” با شعار “می‌خواهیم خوشگل امر به معروف و نهی از منکر کنیم” در شمال شهر تهران و به هنگام مناسبت‌های مذهبی مانور فرهنگی برگزار می‌کنند.

سیدحسام رایگانی و امین خاکسار که خود را بچه حزب‌اللهی و موسس گروه نفحات معرفی می‌کنند، مدعی هستند بدون کمک‌های دولتی و حکومتی و صرفا با سرمایه‌ی شخصی در مناسبت‌های مذهبی به مردم شهر تهران نان و گل مجانی به همراه شعارهای فرهنگی اهدا می‌کنند، تا نظرشان را درباره‌ی حزب‌اللهی تغییر بدهند. موسس این گروه در مصاحبه‌ای از سرمایه‌ی ده میلیون تومانی‌اش گفته که شب نیمه‌شعبان خرج خرید دو هزار شاخه گل رز شده به همراه کاغذی با این شعار “بیاین به امام زمان‌مون قول بدیم از امشب یه گناه از گناه‌مون کم می‌کنیم!” این گروه که به نقل و ادعای خودشان توسط گروه‌ها و جمعیت‌های مذهبی مورد تمسخر قرار گرفته‌اند، صفحه‌ای هم در سایت اینستاگرام دارند که در آن‌ تصاویری از فعالیت‌های خود منتشر می‌کنند.

امر به معروف و نهی از منکر که جزو فروع دین اسلام است، از ابتدای انقلاب توسط گروه‌های تندرو حکومتی نظیر کمیته و بعدها گشت ارشاد انجام می‌شده و می‌شود و این اولین بار است که گروهی ظاهرا غیرحکومتی در این زمینه به شکل برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک فعالیت می‌کند.مصاحبه اعضای گروه نفحات را می‌توانید در این نشانی  بخوانید.