درخواست احضار احمدی مقدم و رادان به دادگاه کهریزک

نویسنده

پنجمین دادگاه سعید مرتضوی متهم پرونده کهریزک و فساد مالی و اداری در سازمان تامین اجتماعی در حالی پایان یافت که پای سردار احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی، سردار رادان جانشین سابق فرمانده ناجا و سردار علیپور رئیس سابق پلیس امنیت هم به دادگاه کهریزک کشیده شد.

به گزارش کلمه، عبدالحسین روح الامینی پدر شهید محسن روح الامینی از شهدای کهریزک امروز از ریاست دادگاه خواست احمدی‌مقدم به عنوان فرمانده سابق نیروی انتظامی، سردار رادان جانشین سابق فرمانده ناجا و سردار علیپور رئیس سابق پلیس امنیت به دادگاه احضار شوند تا به سؤالات روح‌الامینی در حضور دادگاه پاسخ دهند.

این در حالی است که پس از گذشت نزدیک به شش سال از مفتوح شدن پرونده کهریزک این اولین باری است که چنین درخواستی از سوی خانواده روح الامینی مطرح می شود و پای فرماندهان نیروی انتظامی وقت هم به پرونده کشیده می شود.

پدر شهید روح الامینی علاوه بر این، از ریاست دادگاه خواسته خانواده مرحوم رامین پوراندرجانی پزشک کهریزک و نیروی انتظامی بوده و به طرز مشکوکی درگذشت به دادگاه احضار شوند.

سعید مرتضوی متهم اصلی پرونده کهریزک در واکنش به این خواسته روح الامینی در جمع خبرنگاران گفت: من دفاعیات خود را در ۵۱ صفحه به صورت لایحه تقدیم دادگاه کردم. آقای روح‌الامینی پس از پایان دفاعیات من از دادگاه تقاضاهایی را داشت که قرار شد تا جلسه بعدی، دادگاه این تقاضاها را بررسی کرده و ببیند که کدام یک از آنها قابل اجراست.

او ادامه داد: البته باید گفت که ما با این درخواست مخالفتی نداریم اما دادگاه تصمیم می‌گیرد که درخواست روح‌الامینی را اجابت کند یا خیر. در واقع اگر دادگاه درخواست روح‌الامینی را اجابت کند رسیدگی به این پرونده مقداری طول می‌کشد اما اگر دادگاه ببیند که تقاضای روح‌الامینی بیهوده است قاعدتاً یک جلسه دیگر دادگاه تمام می‌شود.

کلمه