دماغ، عینک، کابینه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

خبرش مثل توپ صدا کرد. البته مثل همان توپی که احمدی نژاد در جریان تمرین تیم ملی فوتبال به زور شوت کرد و تیم ملی بعد از حضور میمون و مبارک الفنون، از صحنه مسابقات جام جهانی حذف شد. احمدی نژاد شش نفر از اعضای کابینه اش را اعلام کرد، دو نفر از این افراد زن هستند، یعنی مرد نیستند، البته ما غیر از دماغ و عینک چیزی ندیدیم، به همین دلیل با قطعیت نمی توانیم بپذیریم که این افراد الزاما زن هستند، نظری هم از آنها نخواندیم و حرفی هم از آنها نشنیدیم. معجزه هزاره سوم، بنا به گفته خانم “ دماغ رجبی” که ما فقط تا همین جا را دیدیم، تصمیم گرفته است برای ایجاد یک خبر توپ دو وزیر زن وارد کابینه کند. البته سایت دولت به طرفداران وی و زنان ایرانی اطمینان داد که این خانمها رای اعتماد نخواهند گرفت و به همین دلیل لازم نیست نگران باشند.

 

از طرف دیگر “ عینک احمدی نژاد” توی خانه پروین صدایش می کنند، در طول مدت عضویتش در شورای شهر تهران، تا کنون موفق شده است که اقدامات بسیار موثری انجام دهد، ولی هیچ خبری از اقدامات موثر وی به دست نیامده است. تنها اطلاع روشن و مشخص در مورد عینک مذکور این است که دو دامادش از لباس شخصی های فعال هستند که در دستگیری زنان نقش موثری دارند. زن دیگری که به عنوان حامی احمدی نژاد شناخته شده است، یعنی فاطمه رجبی( دماغ شخص مذکور دیده شده است) مخالفت خود را یک هفته قبل با حضور هر نوع زن در کابینه نشان داده و به “ معجزه هزاره سوم” هشدار داده است که از این سوسول بازی ها درنیاورد.

 

فاطمه آجرلو، وزیر معرفی شده زن به عنوان همکاری با عباس پالیزدار از سوی دادگاه محکوم شده است. یکی دیگر از وزرای معرفی شده نیز به عنوان متقلب در جعل کتاب معرفی شده است، آگاهان احتمال می دهند که سه وزیر دیگر مرد، تا ساعاتی دیگر به عنوان جیب بر، کیف زن و قاچاقچی پول و طلا معرفی شوند. گفته می شود، شخص مذکور که ما فقط به عنوان الفنون از وی نام می بریم، تا هفته آینده از میان سایر مجرمین کابینه خود را تکمیل کند.

 

معارفه، تودیع، سخنرانی

 

آیت الله محمود شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه، امروز از قوه قضائیه به شورای نگهبان رفت و حجت الاسلام صادق لاریجانی امروز از شورای نگهبان به قوه قضائیه رفت و رئیس آن قوه شد. تا نیم ساعت قبل از برگزاری مراسم تودیع گفته می شد که صادق لاریجانی قصد ندارد که رئیس قوه قضائیه شود. ناآگاهان پیش بینی می کنند که با رفتن شاهرودی از آنجا به اینجا و رفتن لاریجانی جونیور از اینجا به آنجا، اتفاق خیلی مهمی بیفتد، اما آگاهان معتقدند که اگر بنابود اتفاقی بیفتد افتاده بود.

 

در مراسم تودیع و معارفه جونیور لاریجانی، ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی شرکت کرده و احمدی نژاد در این مراسم برای هاشمی رفسنجانی دست تکان داد و هاشمی رفسنجانی نیز به احمدی نژاد لبخند زد. در این مراسم، سینیور علی لاریجانی از حضور داداش ابراز ناامیدی کرد و تلویحا اعلام کرد که اگر در دوره شاهرودی احتمال داشت که یک کارهایی اتفاق بیافتد، در دوره لاریجانی قرار نیست کارهایی اتفاق بیفتد. در این مراسم هاشمی رفسنجانی طی سخنانی گفت: “ بدون قضاوت عادلانه جامعه ناامن است.”( ترجمه تلویحی: واسه چی احمدی نژاد شده رئیس جمهور؟) احمدی نژاد نیز در سخنان خود اظهار داشت: “ قوه قضائیه باید عدالت را در مورد قدرتمندان باید اجرا کند.”( ترجمه تلویحی: واسه چی هاشمی رو نمی گیرین؟) در این مراسم هاشمی شاهرودی در حالی که از خوشحالی رفتن از قوه مذکور در پوست نمی گنجید، ولی در شورای نگهبان می گنجید، گفت: “ امروز دارای نظام قضائی جامع و مدرن هستیم.”( ترجمه تلویحی: من رئیس قوه قضائیه بودم، من چه می دونم اینجا چه خبره.)

 

سیلی بخورید تا کامروا شوید

 

البته که کتک زدن زندانی کار بسیار خوبی است و یک در دنیا صد در آخرت، ثواب دارد و حتما کسی که کتک می زند، در دنیا خوشبخت شده و در آخرت زرتی وارد بهشت می شود تا در آنجا هم به فعالیت های قضائی اش ادامه دهد، اما کسی که هم کتک می زند و هم به این کار افتخار می کند، قطعا سرنوشت بسیار زیبایی در انتظارش است. از همه مهم تر کسانی هستند که هم کتک می زنند، هم از این موضوع خوشحالند و هم از اینکه زندانی کتک خورده حال کتک خوردن ندارد، غمگین هستند، مطمئنا جزو لطیف ترین و زیباترین و جذاب ترین و حساس ترین و بقیه چیزهاترین روی زمین هستند و مطمئنیم که سرنوشت شان از صدام حسین و هیتلر بهتر نباشد، از طالبان و موسولینی بهتر خواهد بود. در همین راستا اسدالله بادامچیان، که در سالهای گذشته اعلام کرده بود که در حال گفتن شعر و نوشتن داستان است، در کمال لطافت گفت: “ برخی متهمان حال سیلی خوردن هم ندارند.” آگاهان به اسدالله بادامچیان که قبل از انقلاب در زندان سیلی نخورده بود ولی چیزهای دیگری خورده بود، هشدار دادند که مواظب خودش باشد، چون این همه احساسات انسانی برای قلبش( در صورت وجود چنین چیزی در موجود مذکور) باشد.

 

رهبر انقلاب هنرمندان را دوست دارد

 

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، آیت الله خامنه ای در سال 1371 با نوشتن نامه ای محرمانه خواستار آزادی یک نقاش عراقی شده بود. البته ایشان این درخواست را از کشور عراق یا جای دیگری نکرده بود، بلکه خواستار آزادی هنرمند اسیر عراقی از ایران شده بود. یعنی رهبر معظم جمهوری اسلامی در سال 71 طی نامه ای که به خودش نوشته بود، از خودش خواسته بود که این هنرمند عراقی یعنی منتقد عبدالوهاب الشریده را آزاد کند و بعد از چند روز ایشان با درخواست خودش موافقت کرده بود، چون احساس کرده بود یک هنرمند نباید در اسارت باشد و شش سال بس است و دیگر باید آزادش کرد.

 

برخی منابع فریب خورده که فکر می کردند منابع آگاه هستند، از آیت الله خامنه ای خواستند تا با آزادی چند هنرمند سینمای ایران که در جریان اعتراضات انتخاباتی دستگیر و زندانی شدند موافقت فرمایند، اما دفتر ایشان اعلام کرد که شرایط آزادی سریع این افراد به شرح زیر است:

اول: دریافت تابعیت عراقی یا فلسطینی

دوم: جنگ رسمی با ایران

سوم: گذراندن حداقل شش سال زندان

 

اعتماد ملی از بین رفت

من معتقدم که قاضی مرتضوی بالاخره خواهد رفت. وی که دو روز قبل دکترایش را با معدل 19 گذرانده بود و کلیه استادانش را یک دور زندانی کرده بود تا حتما با نمرات مناسبی که در خور چنین نابغه ای باشد، پایان نامه اش را با توقیف روزنامه “ اعتماد ملی” کروبی گذراند. وی که از سال 1376 به مدت دوازده سال در دوره فوق لیسانس و دکترا تحصیل کرده بود، در طول مدت تحصیل خود موفق شد جلوی ادامه تحصیل حداقل 300 نفر را بگیرد و حداقل دویست روزنامه و نشریه را توقیف کند. روزنامه اعتماد ملی بعد از تهدید دویست سیصد نفر لباس شخصی، سی چهل نفر از ائمه جمعه، بیست سی نفر از نمایندگان مجلس، ده پانزده نفر از وزرای دولت و دو سه رئیس قوه توقیف شد. آگاهان بدبین اعلام کردند که این اقدام اولین دسته گل رئیس جدید قوه قضائیه است، اما آگاهان خوشبین اعلام کردند که این آخرین دسته گل رئیس قبلی قوه قضائیه است، با این همه آگاهان واقع بین گفتند که “ هیچکدام، این یک دسته گل طبیعی مرتضوی است و اقتضای طبیعتش این است و ربطی به جدید و قدیم ندارد.”