یقین دارم بلایی سر همسرم
آورده اند

لیلا طیری
لیلا طیری

» همسر فیض الله عرب سرخی در مصاحبه با روز:

فیض الله عرب سرخی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که بیش از44 روز است در بازداشت به سر می برد و در این مدت هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است، دیروز به دلایل نامعلوم از زندان به بیمارستان منتقل شد؛با این حال خانواده این فعال سیاسی هیچ گونه اطلاعی از وضعیت او ندارند. همسر آقای عرب سرخی در گفتگو با روز، ضمن اشاره به اینکه حتی آزادشدگان هم خبری از همسرم ندارند، می گوید: یقین دارم بلایی سر همسرم آورده اند.

این مصاحبه را می خوانیم.

خانم عرب سرخی، ضمن اعلام این خبر که دادگاه حتی وکالت نامه همسرش را نیز نپذیرفته، می گوید: از لحظه بازداشت تا کنون یعنی از 44  روز پیش هیچ خبری از ایشان نداریم و نمیدانیم کجا و در چه شرایطی به سر می برد.

نعمت احمدی، وکیل آقای عرب سرخی است اما با وجود مراجعات مکرر ایشان، قاضی دادگاه، تاکنون از پذیرفتن وکالتنامه خودداری کرده است.
خانم عرب سرخی با ابراز نگرانی شدید از این وضعیت می افزاید: حتی کسانی که آزاد شده اند هم هیچ خبری از آقای عرب سرخی ندارند و گفته اند که او را ندیده اند و ایشان در بخش دیگری زندانی بوده اند.امروز هم که برخی از سایت ها خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه آقای عرب سرخی را به بیمارستان برده اند. من به شدت نگرانم و به این یقین رسیده ام که حتما بلایی سر همسرم آورده اند که حتی نمی گذارند تماس بگیرد.
وی ادامه می دهد:چپ و راست می گویند انرژی هسته ای، حق مسلم ماست، اما حق ما چی ؟ حق همسر من که تمام حقوق شهروندی و قانونی او زیر پا گذاشته شده چی؟ حق مسلم ما نیست که خبری ازعزیزمان بگیریم و بدانیم کجاست و آیا بلایی سر او آمده است یا نه؟

خبر انتقال عرب سرخی به بیمارستان را روز گذشته سایت نوروز، ارگان جبهه مشارکت داد؛ این سایت به نقل از یکی از پرسنل بهداری زندان اوین خبر داد که  فیض الله عرب سرخی، پس از آنکه از حضور در دادگاه های نمایشی سر باز می زند توسط نیروهای اجرایی یکی از نهادهای قضایی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد در اثر شدت ضربان وارده به بهداری اوین منتقل شده است.
بر اساس این گزارش، پس از چند روز بستری شدن عرب سرخی در بهداری اوین، وی را مجددا به سلول انفرادی منتقل می کنند  اما به دلیل وخامت حال، وی مجددا به بهداری و سپس به بیمارستان بقیه الله العظم که متعلق به سپاه پاسداران است، انتقال می یابد.
خانم عرب سرخی پیش از این به سایت روز گفته بود: روزی که آقای عرب سرخی مفقود شدند ما خبری از بازداشت ایشان نداشتیم و من به طور مداوم با موبایل ایشان تماس می گرفتم که در نهایت یک آقایی از موبایل همسرم با من تماس گرفت و گفت اینجا دادگاه انقلاب است و همسر شما اقداماتی علیه امنیت ملی انجام داده است و من به آن آقا گفتم که کار کردن در ستاد کسی که از فیلتر شورای نگهبان رد شده، اقدام علیه امنیت ملی نیست؛ اما جوابی نداد و تلفن را قطع کرد.
خانم عرب سرخی در ادامه با اشاره به سوابق همسرش تاکید کرده بود: آقای عرب سرخی برادر دو شهید است و سوابق او را همگان میدانند اما دیدگاهی چند سال است سر کار آمده که در صدد حذف یاران انقلاب است.