مخالفان مرتضوی به افشاگری تهدید شدند

نویسنده
حسین محمدی

» ادامه کشمکش بر سر نامه‌ای با ۱۶۴ امضای گمنام

ترکش‌های باقی ماندن سعید مرتضوی در پست خود و سپس انتشار نامه‌ی تشکرآمیز برخی از نمایندگان مجلس از وی، هم‌چنان در میان اصول‌گرایان ادامه دارد. در آخرین نمونه از این دست، مهدی کوچک‌زاده، احمد توکلی را تهدید به افشاگری کرده است.

کوچک‌زاده که از جمله نمایندگان حامی احمدی‌نژاد در مجلس و از اعضای جبهه پایداری است، در گفت‌وگویی با سایت شبکه ایران، تهدید کرده که “خدا کند روزی مجبور نشوم آنچه را که از توکلی می دانم افشا کنم”. کوچک‌زاده توکلی را فردی توصیف کرده که “روش های متکبرانه و مغرورانه” دارد و “خود را تنها فرد آزادمنش مجلس و مجموعه اصولگرایان” می‌داند. وی اضافه کرده است: “از توکلی چه انتظاری می توان داشت که در پاسخ به کسانی که معترض اعتبارنامه اش بودند، می گوید، در سالی که شما به دنیا آمدید من با شاه در حال مبارزه بودم. توکلی با تحقیر معترضان به اعتبارنامه خود،‌ در حقیقت تمامی دانشجویان و جوانان سنین ۲۰ تا ۳۰ سال را تحقیر کرده و آنان را قابل پاسخ دادن ندانسته است. به دلیل مشی غیراخلاقی توکلی، در برابر مطالب منتشر شده در سایت الف که متعلق به احمد توکلی است لزومی به جواب دادن نمی بینم”.

اشاره کوچک زاده به انتشار یادداشتی در سایت الف – متعلق به احمد توکلی – است که از نمایندگان مجلس به دلیل نامه تشکر از مرتضوی، انتقاد کرده بود. در این یادداشت، نامه نمایندگان “خنجری بر پیکر عدالت و تدبیر” توصیف شده و آمده بود: “داستان مرتضوی هرچه که بود فعلاً و با تغییر اساس نامه سازمان تامین اجتماعی، - اگر نگوییم عقب نشینی- کوتاه آمدن دیوان عدالت اداری و نامه نمایندگان مجلس در تقدیر از مرتضوی تمام خواهد شد، اما قطعاً آنچه بیشتر از همه در اذهان خواهد ماند، نامه نمایندگان است. نامه ای که بیش از هرچیز مهر تاییدی بر این مطلب است که نباید از مجلس نهم انتظار بیش از اندازه ای داشت. به حال مجلسی که بیش از نیمی از آن چشم خود را بر تمام حاشیه های اطراف مرتضوی می بندند و برای وی نامه تشکر و قدردانی می نویسند تاسف خورد”.

اشاره سایت الف به نامه تعدادی از نمایندگان مجلس در حمایت ازسعید مرتضوی است. هفته گذشته انتشار نامه‌ای که ادعا می‌شود امضای بیش از ۱۶۴ نماینده مجلس در حمایت از سعید مرتضوی را پای خود داشته، باعث درگیری میان گروه‌های مختلف اصول‌گرا شده و هنوز اسامی امضاکنندگان منتشر نشده است.

در ابتدا اعلام شد که این نامه به امضای ۱۱۸ تن از نمایندگان رسیده و “با رایزنی های مدیر کل امور مجلس سازمان تامین اجتماعی”تهیه شده؛ در این نامه از محمود احمدی‌نژاد به دلیل “تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان و ابقای سعید مرتضوی در پست ریاست این سازمان” تشکر شده بود. اما مهدی کوچک‌زاده، گفت که این نامه به امضای ۱۶۴ نفر رسیده و تنها چهار نفر از امضای آن ناراضی هستند. وی همچنین افزوده بود که: “ما ۱۶۴ نفر با افتخار این نامه را امضا کردیم، ما از کسی که رسانه‌های دوم خردادی را که می‌خواستند این مملکت را به قهقرا ببرند، طبق قانون محاکمه کرده و به مجازات قانونی رسانده، دفاع می کنیم”.

پس از آن روح‌الله حسینیان نیز، با اشاره به این‌که این نامه را پس از مطالعه، امضا کرده است، از سعید مرتضوی به عنوان فردی نام برد که “تنها قاضی‌ای بود که در مقابل جریان انحرافی٬ اصلاح طلبان و فتنه ایستادگی کرد”. وی ادامه داده بود: “سزاوار نیست نیروهای انقلاب به دست نیروهای خود تخریب شوند. این خواست دشمنان نظام و آمریکاست که نیروهای انقلاب به دست نیروهای خودی تخریب شوند”.

پیش از این و به دنبال صدور حکم دیوان عدالت اداری علیه مرتضوی، احمد بخشایش٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس٬ با دفاع از عملکرد مرتضوی٬ گفته بود که “به امثال مرتضوی ها جهت دفاع از نظام در ایام فتنه نیازمندیم و اگر مرتضوی به دلیل حمایتی که از نظام داشته مورد مؤاخذه قرار گیرد، نباید در آینده انتظار دفاع از نظام را از دیگران داشته باشیم”.

برخی نمایندگان پس از انتشار این نامه، وجود آن را تکذیب کردند و برخی دیگر نیز مدعی شدند امضای آن‌ها “با نیرنگ” پای این نامه آمده است. محمد بیاتیان٬ نماینده مجلس، نامه ۱۶۴ نفر از همکاران خود در قدردانی از سعید مرتضوی٬ رئیس سازمان تامین اجتماعی را “دروغی بزرگ” توصیف کرده بود: “مطرح کردن حمایت ۱۶۴ نماینده از مرتضوی یک دروغ آشکار است و قسم می‌خورم هیچ نماینده در حمایت از وی نامه امضا نکرده است”. بیاتیان گفته بود که نامه‌ای در حمایت از تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان امضا کرده است: “اینکه برخی بخواهند این حمایت را به حمایت از شخص سعید مرتضوی تعبیر کنند٬ دروغ بزرگی است”.

محمدرضا باهنر نیز واکنشی مشابه به این نامه داشت. وی در صحن علنی مجلس، پیرامون امضاکنندگان نامه، گفت: “تعدادی از نمایندگان در این زمینه نامه دادند و گفتند ما نامه‌ای را امضا کردیم که مربوط به تغییر صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی بوده و ربطی به تشکر و اعلام برائت و نیز مسئول صندوق ندارد. رییس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره خبری که به رسانه‌ها دادند،‌ دقت کنند اگر متن نامه تشکر بوده در این خصوص پاسخ لازم را ارائه کند و در غیر اینصورت نیز رسانه‌ها مصاحبه وی را اصلاح کنند”.

عبدالحسین روح‌الامینی، از خانواده جان‌باختگان کهریزک، در واکنش به این نامه، از سعید مرتضوی با عنوان “متهم جنایت کهریزک” نام برد و خواستار انتشار اسامی امضاکنندگان این نامه شد. احمد توکلی، رییس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این‌باره گفته بود: “کسانی که نامه تشکرآمیز به رئیس‌ جمهور را امضا کرده‌اند، اسامی خود را منتشر کنند تا مردم مواضعشان را بهتر بشناسند”.