مراسم تودیع تبدیل به میتینگ انتخاباتی شد

نویسنده
نازنین کامدار

» تبلیغات گسترده احمدی نژاد برای مشایی

یک هفته پس از انتشار حکم جنجالی محمود احمدی نژاد خطاب به اسفندیار رحیم مشایی که طی آن او را “نشانه انسان کامل” دانسته و بیش از 30 بار از او تجلیل کرده بود، مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی نیز فرصتی شد تا احمدی نژاد اینبار علاوه بر تمجید از مشایی، به تعریف های بی سابقه از محمد شریف ملک زاده بپردازد و بار دیگر واکنش اصولگرایان را برانگیزد.

بنا برگزارش ها مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی روز گذشته به  میتینگ انتخاباتی زودهنگامی برای اطرافیان احمدی نژاد و مشخصا اسفندیار رحیم مشایی و محمدشریف ملک زاده تبدیل شد.
محمود احمدی نژاد که به تازگی در احکام صادره برای این چهره ها، به تبلیغ برای آنها پرداخته بود، در مراسم دیروز هم بار دیگر از آنها تمجید کرد و گفت:“آقای ملک‌زاده انسانی پاک، پرشور و سرشار از انرژی برای خدمت به ملت و کشور است و  بی شک در دوران مدیریت ایشان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنده، فعال و دارای دستاوردهای بزرگ برای ملت ایران و جامعه بشری خواهد بود”.

او افزود: “یک سفارش کوتاه به آقای ملک‌زاده دارم. اهمیت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی هم‌تراز است. با توجه به اهمیت و فعالیت‌های این سازمان به نظرم باید یک رییس جمهور برای این سازمان گذاشت”.

بنا به نوشته خبرآنلاین، سیدحسن موسوی رئیس دفتر جدید احمدی نژاد هم در این مراسم به تمجید از مشایی و ملک زاده پرداخته و گفته است: “‌این نشست در اصل برای دعای خیر و آرزوی توفیق برای برادر عزیزم ملک‌زاده برگزار شده است که از خدا طلب می‌کنم که حضور ایشان را در این جایگاه مبارک کند و تلاش ایشان را مؤثر و قرین خیر نماید. اما موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره برای دولت حائز اهمیت فراوان بوده و است و حضور برادر بزرگوار مشایی در این جایگاه در سال‌های آغازین دولت احمدی‌نژاد نشانگر جایگاه رفیعی است که رئیس جمهور عزیز برای این مسئولیت قائل بوده است”.

او افزوده است: “در مسیر خدمت‌گذاری به ملت شریف ایران برایم مایه کمال افتخار است که گام جای پای بزرگواری گذاشته و می‌گذارم که زبانم در توصیف آن قاصر است و نمی‌توانم رساتر از رئیس جمهور بگویم که خطاب به ایشان فرمودند: «اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای اندیشه‌ای زلال و عاشق و دلبسته به ارزش‌های الهی و آحاد مردم جهان، عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت‌ها، فردی شایسته، مدیر، مدبر، امین و از جهات گوناگون توانمند می‌شناسم آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه الهی و افتخاری بزرگ می‌دانم.» این نشانگر جایگاه ممتاز و متمایز ایشان است. در چشم هر دوی این بزرگواران دنیا با همه بزرگی‌اش کوچک می‌نماید و من از این بزرگواران که در نظام جمهوری اسلامی ایران صاحبان روح بزرگ هستند آموخته‌ام که هیچ جایگاه بلندی نباید موجب دوری از مردم و غرور و کبر شود. نباید از مردم فاصله گرفت زیرا شرافت مقام و مسئولیت در این نظام در تواضع و مهربانی و با مردم بودن است. جایگاه خدمت در جمهوری اسلامی ایران از آن جهت رفیع و خطیر است که آحاد مردم در سایه چتر عدالت به آسایش برسند. آموخته‌ام کسانی از مردم فاصله می‌گیرند که می‌هراسند در نزدیکی مردم کوچکی آنها نمایان شود. چنین افرادی عیوب و نواقص خود را در پوشش تکبر پنهان می‌کنند.پرکردن جای برادرم مهندس مشایی در این جایگاه جدید برایم بس دشوار و بلکه ناشدنی است”.

علاوه بر احمدی نژاد و موسوی، آنطور که فارس گزارش داده، منوچهر جهانیان، معاون گردشگری هم در این مراسم سخنرانی کرده و گفته است که “مشایی را باید پدر معنوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بدانیم”.

بنا به نوشته فارس در این مراسم هیچ یک از نمایندگان مجلس حضور نداشته و سعید مرتضوی و حمید بقایی، میهمانان ویژه این مراسم بوده اند.

گفتنی است اسفندیار رحیم مشایی که اینهمه مورد تمجید قرار گرفته، خود در این مراسم حضور نداشته است.

محمود احمدی نژاد درحالی محمدشریف ملک زاده را به ریاست سازمان گردشگری منصوب کرده که سال گذشته، انتصاب وی از سوی علی اکبر صالحی به سمت معاون وزیر امور خارجه، او را تا مرز استیضاح پیش برد. پس از آنکه مجلس ملک زاده را از سرحلقه های اصلی جریان انحرافی معرفی کرد، او از سوی وزارت اطلاعات برای مدتی بازداشت شد. اما کمتر از یکسال بعد او با حمایت محمود احمدی نژاد به معاونت رئیس جمهور ارتقاء یافته است.

رسانه های داخلی در گزارش  این مراسم و حواشی آن ، بر این نکته تاکید کرده اند که حمایت علنی محمود احمدی نژاد از مشایی که تا چند هفته قبل در حکم مقابله با آیت الله خامنه ای بود، آنها را به شدت متعجب کرده است.

آنطور که افکارنیوز گزازش داده، حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به مراسم دیروز گفته است: “من معتقدم که به هر حال آقای احمدی نژاد اصولگراست و باید بر اساس تعهد و گفتمانی که داشته عمل کند و یک بازنگری در گذشته خود داشته و قبول کند که اعتباری که پیدا کرده است به اعتبار امام، انقلاب و رهبری بود و اگر آن گفتمان مطرح نبود بنده معتقدم که آقای احمدی نژاد جایگاهی در جامعه نداشت و یک فرد گمنامی بود و آنچه که ایشان را بالا آورد گفتمان حضرت امام، انقلاب و رهبری بود. رئیس جمهور نباید گفتمان سال ۸۴ را فراموش کند و همان گفتمان و همان راهی که پیش از این می پیمود را در آینده هم ادامه بدهند و در محدوده اصولگرای واقعی در خط امام و رهبری یعنی در چارچوب نظرات رهبری -که انصافا دنیا پذیرفته است که رهبری مدبرتر ، عقلانی تر و با برنامه تر از رهبر جمهوری اسلامی فعلا در جهان وجود ندارد- حرکت کند. شخصیت بازر و ارزنده رهبری که به درستی موجب عزت و اعتبار نظام شد امروز موجب شده که ما در دست بالا در منطقه داریم و ما باید این تجربه که تبعیت از رهبری موجب عزت و اقتدار می شود را این را آویزه گوشمان داشته باشیم”.

او افزوده است: “سران سه قوه به ویژه آقای احمدی نژاد که گذشته خوبی داشته است نباید به واسطه وسوسه هایی که برخی از خناسان دارند و همچنین هوای نفس و غرور، باعث بشود که گذشته را ایشان فراموش بکند”.