مجاری دیپلماتیک

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

 

نمی دانم هاشمی واقعا شیر شده است یا پروژه کله پا شدن احمدی نژاد دارد کلید می خورد. هاشمی رفسنجانی امروز رسما وارد درگیری با دولت احمدی نژاد شد. وی گفت: « مهلت دولت تمام شد، مجمع برای نظارت وارد می شود.» هاشمی که دو ماه است ریز ریز دارد قرم قرم می کند، بدون اینکه جمله اش را کامل کند، گفت: « در چشم انداز آمده سالی باید ده درصد اتکاء به نفت کم شود، اما در این دو سال بیشتر شده.» همین آقای محترم، برای توضیح بیشتر اضافه کرد: « بودجه سال 86 بدتر از بودجه های دو سال گذشته بیشتر به نفت متکی است.» هاشمی که معلوم نیست پیام را به کدام جهت فرستاده است، گفت: « برای مذاکره با آمریکا افراد نیرومندی در کشور وجود دارند، ما هم کمک می کنیم.» آگاهان پیش بینی می کنند که فردا ساعت شش صبح فاطمه اره، معروف به شمسی پهلوون سابق، موسوم به فاطی رجوی یک نامه نشاط آور جدید برای توضیح درباره فاطمه و فائزه و محسن و یاسر و مهدی و عفت خانم پرتاب می کند.

نامه برای کسی که زاده نشد

در حالی که زلمای خلیل زاد اعلام کرده است که: « مذاکره با تهران منتفی است.»، متکی اعلام کرد که « آمریکا برای مذاکره با ایران باید درخواست رسمی بدهد.» ظاهرا آمریکا قبلا که می خواست مذاکره کند، نامه درخواست رسمی را تهیه کرده بود، ولی نمی دانست باید نام چه کسی را به عنوان وزیر خارجه و تعیین کننده سیاست خارجی بنویسد، فعلا هشت تا نامه با عنوان منوچهر متکی، محمود احمدی نژاد، آیت الله خامنه ای، علی لاریجانی، علی اکبر ولایتی، اکبر هاشمی رفسنجانی، علی اصغر سلطانیه، علاء الدین بروجردی و چند نفر دیگر تهیه شده که همه اش رفته به بایگانی تاریخ. همچنین در حالی که البرادعی مدیرکل آژانس اعلام کرد که « ابهام در برنامه هسته ای ایران رفع نشده است.»، سلطانیه، نماینده ایران در آژانس حال البرادعی را اخذ کرد و گفت: « اروپا بدون قید و شرط به میز مذاکره با ایران برگردد.» آگاهان گفتند که بعد از گفتن این جمله سران کشورهای اروپایی از ترس سلطانیه قایم شده اند و همه شان موبایل شان را خاموش کرده اند.

مجاری دیپلماتیک

هر روز برمی دارند یک آت و آشغالی پرت می کنند توی این مجاری دیپلماتیک و همین می شود که مجاری دیپلماتیک منوچهر میم هم مثل مجاری اداری وزارتخارجه بسته است. حالا از این مجاری دیپلماتیک چطور می خواهند رد بشوند و پیگیری کنند، خدا می داند. منوچهر، میم سفیر سابق ایران در ترکیه که یک بار از همین کشور به عنوان عنصر نامطلوب اخراج شده است، در مورد مفقود شدن علیرضا عسگری معاون سابق وزارت دفاع در استانبول گفت: « از طریق مجاری دیپلماتیک پیگیر هستیم و انشاء الله پیدا شود.» قرار است برای آزادی معاون فوق الذکر یک مراسم دعای توسل هم در نمازخانه وزارت خارجه( واحد متکی) برگزار شود. متکی که قبلا یک بار لب خزینه های استانبول نشسته و حسن خوبی اش این است که ترکیه را مثل زبان مادری اش با اشکال صحبت می کند، گفت: « ترکیه باید درباره مفقود شدن « عسگری» در خاک این کشور توضیح دهد.» آگاهان از متکی خواستند حالا که می خواهد از مجاری دیپلماتیک رد بشود و سردار عسگری را پیدا کند، وسط راه این هفت تا دیپلمات گم شده را که ضمنا از مجاری اطلاعاتی هم برای مجاری دیپلماتیک استفاده می کردند، پیدا کند و چند خانواده را از نگرانی نجات دهد.

نخبه های 16 ساله

امروز در مجلس کلی برو و بیا بود. فیلم نطق شهرستانی اظهارات احمدی نژاد درباره دانشمند هسته ای 16 ساله را در مجلس پخش کردند. عرق شرم و جبین و گلاب به روی ملت و روم به دیوار. صدیقی بناب گفت: « به عنوان یک نماینده که دکترای فیزیک هسته ای دارم، اظهارات احمدی نژاد درباره ساخت انرژی هسته ای توسط یک دختر 16 ساله را عوامانه می دانم.» آگاهان گفتند: ما بیشتر. کارشناسان هم توضیح دادند که اگر چنین کاری را( که قبلا در مورد هاله نور مسبوق به سابقه است) هر رئیس جمهوری در هر جای جهان بکند، به عنوان دروغگو محاکمه اش می کنند. مشکل عوامانه بودن نیست، مشکل این است که دروغ است. البته کاشف به عمل آمده که احمدی نژاد هنوز نمی داند که وقتی دوربین چیزی را ضبط می کند، این فیلم را همه جا می شود پخش کرد. شاید به دلیل همین اهمیت ویژه به بخبگان شانزده ساله قرار است تصویب شود که « نخبگان به جری رفتن به سربازی، پژوهش کنند.» در عوض قرار است پژوهشگران را بفرستند سربازی که از وطن دفاع کنند. کسانی هم که تشخیص می دهند چه کسی نخبه است و نباید به ارتش برود، خودشان ارتشی هستند. با این حساب فعلا مشکل نخبگان کشورمان حل شده، فقط می ماند مشکل خانواده های نیازمند تاجیکستان، که امروز دکتر هسته ای نژاد یک هدیه 200 هزار دلاری به خانواده های نیازمند تاجیکستان اعطاء کرد. آگاهان اعلام کردند که با اعطای این هدیه مشکل اصلی خانواده های نیازمند تاجیکستان حل شده و به همین اندازه خانواده های ایرانی مشکل پیدا کردند.

ماهواره و اینترنت دو مشکل اصلی

آیت الله مکارم شیرازی در کمال مسرت اعلام کرد: « ماهواره و اینترنت مهم ترین عامل مشکلات فرهنگی اند.»، آگاهان ضمن تائید این نظر کارشناسانه، موارد دیگری را هم افزودند:

اول: کتاب و روزنامه و رسانه های نوشتاری

دوم: فیلم و موسیقی و نمایش و هنرهای تجسمی

سوم: چشم و گوش و حلق و بینی

چهارم: زایده ای به نام مغز که باعث انحراف مردم می شود.

پنجم: اصولا دستگاهی به نام تلویزیون و ضبط صوت و کامپیوتر و ماشین حساب و آسفالت

ششم: پنجره و در و هر راهی که باعث بشود مردم بتوانند بیرون را نگاه کنند.

هفتم: کوه و دشت و صحرا و دریا که باعث می شود تا در افکار عمومی انحراف بوجود بیاید.

هشتم: سایر کشورهای جهان که مثل ما نیستند.

نهم: اکثر مردم ایران که بیرون خانه ما زندگی می کنند.

دهم: و چیزهای دیگر

مراسم هشتم مارس اول ماه مه برگزار می شود

من که نمی خواهم چنین پیشنهادی بدهم، اما اگر کسی خواست در روز هشتم مارس برای اعتراض به دستگیری چیزی قریب به همه فعالان جنبش زنان کشور جلوی مجلس برود، یادش باشد که مجلس در آن روز جلسه بودجه دارد و تعطیل نیست، برای همین بیخودی فکر نکنند که پنج شنبه مجلس تعطیل است، چرا برویم اعتراض؟ ضمنا اگر مردم خواستند برای اعتراض بروند و عکس دستگیر شده ها را گرفتند دست شان، یک مقوایی، چیزی، پشت عکس بزنند که مچاله نشود. البته من نمی خواهم بگویم که کسانی که فکر می کنند این مساله ربطی به مردان ندارد و فقط زنان باید برای برگزاری مراسم هشتم مارس بروند، اشتباه می کنند، چون این موضوع به من هیچ ربطی ندارد، ولی اگر کسی هم اعلام کرد که رفتن مردان به این اجتماعی که روز هشتم مارس جلوی مجلس نشکیل می شود، کار لازم و بسیار درستی است، من اصلا مخالف نیستم، من بیشتر با تولید سلاح هسته ای و غنی سازی و جنگ مخالفم. از طرف دیگر مدیرکل زندانهای استان تهران که معلوم نیست همانی است که ضمن مدیریت زندان اوین مدیرعامل شرکت شهرام جزایری هم بود یا یک مدیر جدید است، گفته که « فعلا معلوم نیست که این چهل نفر بانوان دستگیر شده را چه زمانی آزاد کنیم، این تحقیقات ادامه دارد.» کارشناسان و محققان می گویند که فعلا تحقیقات هسته ای و تحقیق در مورد جنبش زنان تنها تحقیقاتی است که ادامه دارد. برای خالی نبودن عریضه وزارت علوم هم هر گونه مراسم و تجمعی را تا 8 مارس در دانشگاهها ممنوع کرد. این وزارتخانه اعلام کرد که هرکسی خواست می تواند روز اول ماه مه مراسم روز کارگر را به جای هشت مارس برگزار کند. جبهه مشارکت هم به دستگیری تعدادی از فعالان زن اعتراض کرد. ضمنا خودتان بروید اطلاعیه های خانواده های زنان بازداشت شده را که در اینترنت منتشر شده بخوانید. من در این مورد هیچ نظر خاصی ندارم، فقط می خواستم بگویم روز هشت مارس یادتان نرود.

مرگ بر معلم خارجی

ظاهرا قرار است اعتراض معلمان ادامه داشته باشد. نشریه ارگان سپاه نوشت: « سرسلسله جنبانان اعتراض معلمان در خارج از مرزها قرار دارند.» آگاهان توضیح دادند که اصولا در همه موارد همین طور است، هم انقلاب ایران حاصل توطئه انگلیس در گوادالوپ بود. هم ضد انقلاب عامل خارجی بود. هم محمد رضا پهلوی عامل خارجی ها بود، هم آیت الله خمینی عامل انگلیس بود، هم هاشمی رفسنجانی برای بازکردن پای استکبار توسعه اقتصادی را شروع کرد، هم خاتمی اصلاحات را به عنوان یک پروژه آمریکایی نصفه گذاشت، هم طالبان و القاعده آمریکایی اند، هم جنبش زنان ریشه در خارج دارد، اتوبوسرانی هم عامل شرکت جنرال موتورز پنتاگون است. به نظر شما ملت ایران این وسط چکاره اند؟

غنی سازی پنج هزار تومانی

فعلا یکی از مهم ترین تولیدات دولت احمدی نژاد، تولید عدد صفر است. مثلا سه سال پیش قیمت فلان چیز 1000 تومان بود، حالا شده 10000 تومان، با ابتکارات برادر محمود هسته ای نژاد اسکناس هسته ای پنج هزارتومانی هم چاپ شد. همین طوری که پیش برود، سال آینده اسکناس 12هزارتومانی چاپ می شود و به مناسبت پایان عمر کابینه احمدی نژاد هم یحتمل شاهد چاپ اسکناس 37 هزار تومانی خواهیم بود. البته امروز اعلام شد که اسکناس های 5 هزار تومانی فعلا توزیع نمی شود. به نظر می رسد که اسکناس های پنج هزارتومانی همان اسکناس های دوهزار تومانی پارسال بوده که در نطنزغنی سازی شده و شده پنج هزارتومان.