احمدی‌نژاد و نجات انقلاب از دست سکولارها

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» نقل قول یک رسانه‌ی اصولگرا از رئیس دولت پیشین

در حالی که گمانه‌زنی‌ها پیرامون نحوه حضور نزدیکان رئیس دولت دهم در انتخابات هم‌چنان ادامه دارد، یک رسانه‌ی اصولگرا به نقل از محمود احمدی‌نژاد گفته است که او “انقلاب” را از دست “خاتمی و سکولارها” نجات داده و اصول‌گرایان را به قدرت بازگردانده است. هم‌زمان یک نماینده مجلس گفت که از حضور جریان منتسب به احمدی‌نژاد در انتخابات آتی مجلس مطمئن است.  
وب‌سایت هفته‌نامه مثلث - که نزدیک به علی‌رضا زاکانی ارزیابی می‌شود - در گزارشی از “جلسه محرمانه طیف مشاوران احمدی‌نژاد” نوشته که رئیس‌جمهوری سابق ضمن انتقاد از اصول‌گرایان گفته است که او جمهوری‌اسلامی را از دست “خاتمی و سکولارها” نجات داده است.
به ادعای مثلث احمدی‌نژاد از علی لاریجانی، محمدرضا باهنر، احمد توکلی و برخی از اصول‌گرایان به عنوان “اصلی‌ترین رقبای” خود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ یاد کرده؛ او می‌گوید پس از پیروزی در انتخابات “چاره‌ای نداشتم و چون افراد دیگری در جبهه انقلاب نبودند بخشی  از امورات را برعهده آن‌ها سپردم. من به اینها خدمت کرده و دوباره آن‌ها را به مسئولیت برگرداندم”.
دفتر محمود احمدی‌نژاد تاکنون نسبت به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده است.  
با وجود آنکه تاکنون اخبار مختلفی درباره فعالیت‌های احمدی‌نژاد و اطرافیانش برای حضور در انتخابات منتشر شده، نزدیکان رئیس دولت دهم چنین اخباری را تکذیب می‌کنند. از جمله یکی از مشاوران احمدی‌نژاد به “روز” گفت که احمدی‌نژاد نه تنها قصدی برای حضور در انتخابات ندارد، بلکه نزدیکان خود را از هرگونه رفتار و موضع‌گیری که شائبه انتخاباتی بودن داشته باشد، منع کرده.
این نقل‌قول از احمدی‌نژاد در حالی منتشر شده که در ماه‌های اخیر مهم‌ترین بحث پیرامون رئیس دولت‌های نهم و دهم، امکان حضور او یا نزدیکانش در انتخابات به شکل یه گروه سیاسی است. مساله‌‌ای که اخبار متناقضی پیرامون آن منتشر شده.
با این حال غلام‌علی جعفرزاده، نماینده مجلس و عضو فراکسیون رهروان ولایت، به ایلنا گفت که “هیچ شکی در حضور تیم احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس ندارم”. به عقیده او “با وجود زمان اندکی که تا انتخابات باقی مانده، قطعا حامیان احمدی‌نژاد قادر به برقراری انسجام میان خود هستند”.
جعفرزاده اضافه کرد که احمدی‌نژاد “توانمندی حرکت دادن توده مردم را دارد و قادر است به شیوه خود، گروه خاصی از مردم را با خود همراه کند”.
در حال حاضر حداقل دو طیف سیاسی که سابقه‌ی نزدیکی به احمدی‌نژاد را دارند در عرصه انتخابات حضور دارند: جبهه پایداری و جبهه یکتا. این دو البته هرگونه رابطه سازمان‌یافته با رئیس‌جمهوری پیشین را تکذیب می‌کنند.  
گرچه گروه‌های مختلف اصول‌گرا بر این عقیده‌اند که اطرافیان احمدی‌نژاد در نهایت وارد انتخابات مجلس خواهند شد، اما نزدیکان او عقیده دیگری دارند. از جمله محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی دولت نهم، به روزنامه آرمان گفت: “کسی با پرچم احمدی‌نژاد وارد مجلس نخواهد شد”.  
هم‌زمان جواد جهانگیرزاده، دیگر نماینده عضو فراکسیون رهروان، با اشاره به این‌که در حاضر “نیروهای آقای احمدی‌نژاد در شهرستان‌ها” مشغول فعالیت برای انتخابات هستند،‌ گفت که احمدی‌نژاد به شکل علنی در انتخابات مجلس فعالیت نخواهد کرد، چرا که “به دنبال اهداف بلندتری است”، اما “از کرسی‌های مجلس دهم غفلت نمی‌کند چرا که او به دنبال پایگاهی است در مجلس تا فردا بتواند از این پایگاه استفاده کند”.