زد و بند آقایان در کنار دیزی

نویسنده
حسین محمدی

» اختاپوس‌ها! سرتان را زیر برف نکنید

به دنبال بالا گرفتن دعوای احمدی نژاد با برادران لاریجانی،رئیس قوه قضائیه با اشاره به وجود “رگه های پنهان فساد” در کشوراز وجود دیزی سرایی خبر داده که “آقایان در آن زد و بند می کنند.”

 صادق لاریجانی گفته بود: “یک رده پنهانی از فساد نیز وجود دارد به نظر من این رده‌های پنهان بسیار مهمتر از رده‌های آشکار است. مقصود من از رده‌های پنهان این است که یک اختاپوس ارتباطی وجود دارد که با بده بستان‌هایی که دارند توانایی این را داشته که مشکلاتشان را در جاهای مختلف حل کنند حتی در دستگاه قضایی و متأسفیم که چنین چیزی وجود دارد و من برای این امر مظاهر مختلفی را یافته‌ام ولی نمی‌توانم اینجا همه آنها را باز کنم”.

او افزوده است: “در یک رستوران پاتوق درست کرده‌اند که عده‌ای از آقایان و حتی قضات هم در آن رفت و آمد دارند. در این رستوران هر چند دیزی و قلیان چاق می‌کنند ولی گفتگوها و زد و بندهایی رخ می‌دهد”.

همزمان با این سخنان و در جریان برگزاری هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، نماینده دادستان اعلام کرد که پرونده وزیر سابق راه (حمید بهبهانی) و تعدادی از مدیران سابق این وزارتخانه در دادگاه مفتوح است:“این مقام دولتی تازه از سفر استانی بازگشته بود و در تمام جلسه خوابید… ۲۰ روز بعد نیز جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری داشتیم که ادامه جلسه اول بود”

در این جلسه، یکی از متهمان در دفاعیات خود به جلسه ای مشترک با یک مقام دولتی و متهم ردیف اول پرونده اشاره کرد و گفت: “این مقام دولتی تازه از سفر استانی بازگشته بود و در تمام جلسه خوابید… ۲۰ روز بعد نیز جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری داشتیم که ادامه جلسه اول بود.”

خبرگزاری مهر این مقام دولتی را “لیدر جریان انحرافی” معرفی کرده؛ توصیفی که برای اشاره به اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر محمود احمدی نژاد مورد استفاده قرار می گیرد.