اینترنت حلال و اعتراض گروه های ایرانی

نویسنده

» از نگاه فاکس نیوز

مقامات ایرانی اعلام کرده اند  قصد دارند برای مقابله با تاثیر زیاد شبکه جهانی اینترنتی غرب، اینترنت اسلامی را دردسترس مردم قرار بدهند، اقدامی که شورای ملی ایرانیان آمریکایی آن را “سرکوبگرانه” می داند.

علی آقامحمدی، مشاور اقتصادی رئیس جمهور ایران، محمود احمدی نژاد، در مصاحبه ای با آژانس خبری وابسته به دولت، ایرانا،  گفت: “ایران بزودی فضای مجازی مطابق با اصول اسلامی ایجاد خواهد کرد تا ارتباطاتش را گسترش بدهد. ما این فضای مجازی را “حلال” می دانیم چراکه مسلمانان پایبند به اصول اخلاقی هستند. هدف دیگر این شبکه بالابردن حضور ایران و زبان فارسی در فضای مجازی  است که بدل به یکی از مهم ترین منابع ارتباطات بین المللی خواهد شد.”

رضا مرعشی، مدیر تحقیقات شورای ملی ایرانیان آمریکایی که یک ان جی  او در واشنگتن است، گفت که مقامات ایرانی دو سال است در مورد چنین پروژه تحقیق می کنند.

مرعشی به فاکس نیوز گفت: “این همان کاری است که یک دولت سرکوبگر می کند، آنها تلاش می کنند مردم را از جریان آزاد اطلاعات دور نگه دارند. همه چیز سیاه یا سفید است. شما یا از آزادی اینترنت حمایت می کنید یا نه. اگر دسترسی به اینترنت را محدود کنید، در آن سوی این قضیه قرار می گیرید.”

مرعشی گفت بعید است این پروژه در آینده نزدیک تحقق پیدا کند. وی در ادامه گفت: “در نهایت باید به مردم حق انتخاب داده شود.”

فاکس نیوز، 26 آوریل