مقدمات ظهور امام دوازدهم فراهم شد

نویسنده
نازنین کامدار

» بازگشت حسن عباسی با وساطت احمدی نژاد

حسن عباسی از چهره های جنجالی راست افراطی و رئیس موسسه ناشناخته ای به نام “مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز ” که خود وی از آن با عنوان “اندیشکده یقین” یاد می کند، دیروز با سایت رجا نیوز،  گفت و گویی انجام داد که طی آن با برگردان لغات فارسی به انگلیسی ساده، “موقعیت ایران را در جهان کنونی” تشریح کرده و خبر از آماده شدن مقدمات آمدن امام دوازدهم شیعیان داده است.

وی که در سخنرانی قبلی اش در دانشگاه خواجه نصیر که به دعوت بسیج دانشجویی برگزار شد، “زبان انگلیسی را زبان حمال های هنگ کنگی” معرفی کرده بود، در مصاحبه با رجانیوز، از سایت های حامی احمدی نژاد، بیش از ۱۰۰ واژه ساده انگلیسی را که برگردان نحوه بیانی- محاوره ای فارسی هستند، به کار برده است.

از نکات جالب توجه مصاحبه اخیر وی، نام بردن از ایران به عنوان “قلب جهان «Global heart»” است که آن را در برابر “مغز جهان«Global brain»” یعنی آمریکا معرفی می کند و می گوید:“اگر نظام جهانی یک پیکر واحد در نظر گرفته شود، جمهوری اسلامی ایران، قلب این پیکره جهانی محسوب می‌شود. در مقابل، آمریکا طیّ نیم قرن تلاش نموده است تا به مغز جهان تبدیل شود”.

وی در ادامه می افزاید: “امروز جمهوری اسلامی ایران همزمان هم قلب حیاتی سرزمین جهانی است، و هم قلب حیاتی دریای جهانی، و حداقل تا پنجاه سال آینده این موقعیت برای ایران محفوظ است.جمهوری اسلامی به‌عنوان یگانه حکومت مردم سالاری دینی در جهان، از حیث استقلال سیاسی می‌درخشد و این موضوع که حکایت از عدم تعهد واقعی به قدرت‌های بیگانه دارد، موقعیت ایران را در منطقه و جهان حائز اهمیت روز افزون نموده است. اکنون ایران بازی‌گری مهم در پهنة منطقه است که در معادلات جهانی نمی‌توان آن را نادیده گرفت”.

گفتنی است حسن عباسی، در حالی القابی چون “قلب جهان”، “ممتاز ترین نقطه جهان”، “مستقل ترین قدرت سیاسی و اقتصادی و نظامی جهان” را در این مصاحبه به کار برده که این “قلب پر قدرت جهان” در آخرین مورد حتی برای شرکت در اجلاس منطقه ای در حوزه گاز، یعنی اجلاس ناباکو نیز دعوت نشد.

عباسی که رجانیوز از او با عنوان “دکترای مطالعات استراتژیک” نام برده، هنوز هیچ دانشگاهی را به عنوان محل فارغ التحصیلی خود معرفی نکرده و در شرح احوالی هم که برای خود تنظیم کرده نام  دانشگاهی را که آن مدرک “دکترای مطالعات استراتژیک” گرفته نبرده است.

گفتنی است او در این اتوبیوگرافی، خود را “یک نظریه پرداز در نظام جهموری اسلامی” معرفی کرده و نوشته است که دارای تئوری ای به نام “تئوری دفاع نامتقارن” است.

این چهره رسانه ای وابسته به بسیج دانشجویی، خرداد ماه گذشته به اتهام توهین به مقامات جمهوری اسلامی بازداشت شد، اما پس از مدتی با وساطت محمود احمدی نژاد با قرار ضمانت از زندان آزاد شد.

از نکات جالب توجه در مصاحبه اخیر با سایت رجانیوز، پیش بینی های اوست برای آنچه که موقعیت های “ژئو پولیتیکال، ژئو کالچرال، ژئو اکونومیکال” می نامد.این نظریات چنین بیان شده است: “پدید آمدن نظام دوقطبی خداگرا ـ بشرگرا، موقعیت ژئوپارادایم ایران به عنوان مرکز جهان خداگرا، مقوّم رویکرد انقلاب اسلامی در جهان اسلام است. ظهور مهدی موعود متضمّن حضور دین در عرصة زندگی بشر و تقویت قطب خداگرا و بسط جامعة موحّدین و متقین در عالم است. موقعیت ایران کنونی، متضمن این حرکت بوده است و برای نهادینه‌سازی و تقویت آن باید تلاش کرد. گام بعدی که بسیار دشوار است، دینی‌سازی سبک زندگی بشر است. در واقع کار اساسی که رویکرد جدّی انقلاب اسلامی، پس از تحقق نظام ژئوپارادایم اومانیسم و تئوئیسم است، مسئلة تحقّق سبک زندگی مهدوی است. اگر سبک زندگی بشر مهدوی شود، زمینه‌سازی برای ظهور به نتیجه خواهد رسید. موقعیت ویژة ایران امروز، در این مسیر بسیار مؤثر است”.

گفتنی است که در سایت مرکز خودساخته وی، در بخش “درباره ما” هدف حسن عباسی از طرح این سخنان نامانوس “گسترش تئوری دفاع نامتقارن بر مبنای شهادت طلبی در مسیر رضایت الله و ظهور امام موعود” عنوان شده است.

عباسی که از وی هیچ سابقه ای جز سخنرانی در مراسم های بسیج دانشجویی وجود ندارد، آنچه را که ”اندیشکده یقین” یا ”مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز” می نامد، با بودجه ای نا مشخص در سال ۱۳۸۰ و با “هدف پرنمودن خلاء مطالعات و بررسی های دکترینال “دین پایه” و “خدامحور” در جمهوری اسلامی و “تعجیل برای ظهور مهدی موعود” ایجادکرده است.

او در مصاحبه اخیرش با رجا نیوز نیز “راهکارهای تعجیل ظهور و وظیفه مومنان” را چنین بیان کرده است: “مرحلة نخست که مرحلة ایجاد این موقعیت بوده، اکنون محقق شده است. باید این موقعیت را درک کرد. مرحلة دوم، حفظ این موقعیت است. وظیفة دولت و مردم در این مقطع حساس، حفظ و پاسداشت این موقعیت بسیار ارزشمند است. امّا آن‌هم کافی نیست، بلکه باید به سراغ مرحلة سوم رفت و مسئلة بسط این موقعیت ممتاز را مدّ نظر داشت. اگر مرحلة سوم، یعنی بسط موقعیت جمهوری اسلامی محقق شود، گامی در جهت زمینه‌سازی برای ظهور مهدی موعود(عج) محقق شده است. هوشیاری و بصیرت دولت و مردم از یک‌سو، و اهتمام به بسط این موقعیت از سوی دیگر، وظایف کلی ما در نسبت با موقعیت ممتاز ژئودکترین نهضت انتظار محسوب می‌شود”.