پیست اسکی؛
پلمب یک فضای باز

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در شمشک اتفاق افتاد

مراسم گشایش پیست شبانه اسکی شمشک، جنجالی آفرید که دامنه آن به رسانه های بین المللی هم کشیده شد. رییس جدید این فدراسیون نیز با انتشار بیانیه ای از رفتار نا بهنجار گروهی از شرکت کنندگان زن و مرد این مراسم در شانزدهم بهمن ماه شکایت کرده است. اینک با گذشت یک هفته، به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این پیست شبانه به دستور دادستانی پلمپ وپنج نفر به دادسرا احضار شده اند.

ایسنا روز دوشنبه در این مورد نوشت: “تعداد بازداشتی‌های پرونده حاشیه‌های پیش آمده در مراسم افتتاح پیست اسکی شب شمشک با پیگیری‌های بازپرس پرونده به چهار نفر رسید. پیش از این یکی از افراد دخیل در برگزاری مراسم پیست شب اسکی شمشک بازداشت شده بود و روز گذشته (یکشنبه) نیز سه تن دیگر از افراد عامل در حاشیه‌های پیش آمده برای افتتاح این پیست با پیگیری‌های بازپرس پرونده بازداشت شدند.”

در خبر پلمپ پیست شب به چگونگی پلمپ یک فضای باز و تنها در زمان شب اشاره ای نشده؛ ضمن آنکه هنوز گزارش روشنی از “حاشیه‌ های پیش آمده” در یک مراسم عمومی انتشار نیافته است. گفته می شود این داستان از آن جا آغاز شد که برگزار کنندگان با رییس و مسوولان فدراسیون برای مدیریت و بهره برداری تبلیغاتی از مراسم پیست شب به توافق نرسیدند. این در حالی است که تصویرهای این افتتاحیه هم چیزی متفاوت با اسکی در روزهای عادی شمشک و دیزین نیست.

پیش از آن اعلام شده بود که “اجرای گروه موسیقی و آتش‌بازی به مناسبت دهه فجر” از برنامه های این مراسم است. اما بعد از اجرای مراسم خبرگزاری ایسنا گزارش داد که “نهادهای مختلف از جمله فدراسیون اسکی و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی” به آن معترض بوده اند.

ناصر طالبی، رئیس فدراسیون اسکی به این خبرگزاری گفته: “متاسفانه آنچه به اسم افتتاح پیست شب برگزار شد، به هیچ عنوان مورد قبول ما نیست و این اقدام بدون هماهنگی با فدراسیون بود.”