فرمانده سپاه پاسداران فتوا داد

نویسنده
حامد ایرانی

» حفظ نظام ازنماز واجب ترست

سرلشگر پاسدار محمد علی جعفری در تازه ترین اظهارات خود از مقام یک نظامی خارج شد و در قامت یک عالم دینی فتوا داد که برای حفظ جمهوری اسلامی حتی می شود نماز را هم تعطیل کرد.

سردار جعفری که در ارومیه و در جمع طلاب و سپاهیان آذربایجان غربی سخن می گفت با اعلام اینکه  “حفظ جمهوری اسلامی از نماز هم واجب تر است” افزود: “دشمنان داخلی کشور با کمک دشمنان خارجی سعی دارند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند”.

فرمانده سپاه در بخش دیگری از سخنانش در این همایش همچنین اظهار داشت که “هیچ فردی جرات بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی باید از بین برود را ندارد و کسی به خود جرات نمی‌دهد اصل نظام جمهوری اسلامی و شکل نظام را مورد تحریم قرار دهد و از بین ببرد.”

سردار جعفری که در ماههای پس از انتخابات بعنوان یکی از  اصلی ترین چهره های کودتا شناخته شده، در ادامه گفته است: “ظلم‌ستیزی، ‌ایستادگی در برابر زورگویی دشمنان و طرفداری از حق محتوای اصلی نظام است که متاسفانه تعدادی از عناصر داخلی که در مقاطعی همراه نظام بودند به دلایل مختلف با دشمنان قسم خورده نظام همراه و هم مسیر شدند تا محتوای جمهوری اسلامی را از بین ببرند.”

این مقام ارشد نظامی که براساس وصایای بنیان گذار جمهوری اسلامی و مطابق قانون اساسی،حضورش در سیاست ممنوع است، با حمله به رقبای انتخاباتی محمود احمدی نژاد ادامه داده  است: “این افراد شعار ظلم‌ستیزی نظام را زیر سئوال می‌برند و در شعارهای انتخاباتی و مبارزات انتخاباتی خود این مسائل را بیان می‌کنند به طوری که در روز قدس باقی مانده و پسماندهای آنها سعی داشتند نظام را زیر سئوال ببرند.”

سردار جعفری با نام بردن از اعتراضات به عنوان “فتنه‌” همچنین خبر داده که کشور “خطر بزرگی را پشت سر گذاشته” و اینک به اعتقاد او “با حضور و آگاهی مردم در صحنه و هدایت حکیمانه رهبر” دفع شده و “ شعله‌های آتش این فتنه خاموش شده است”.

 

فرماندهی در ستاد کودتا

البته این اولین بار نیست که فرمانده سپاه پاسداران  جمهوری اسلامی با سخنانی از این دست تعجب همگان را بر می انگیزد؛ او دو ماه پیش نیز در سخنانی جنجال برانگیز کاملا در نقش عضو یک جریان سیاسی وارد عمل شد و سران جریان سیاسی مقابل را مورد هدف قرار  داد.

فرمانده کل سپاه در 11 شهریورماه در مراسم “محفل انس با پیشکسوتان جهاد و شهادت” در سخنانی بی سابقه سیدمحمد خاتمی رئیس جمهوری سابق و سیدمحمد موسوی خوئینی ها، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز و بهزاد نبوی عضو ارشد زندانی سازمان مجاهدین انقلاب را علنا به تلاش برای براندازی نظام و  دشمنی با رهبری جمهوری اسلامی متهم کردو به جعل سخنان آنان پرداخت.

جعفری از قول موسوی خوئینی ها گفت: “ما باید بیاییم و توان بگذاریم به هر قیمتی رهبری را از تخت پایین بکشانیم؛ او باید بداند که این‌طور نیست که ایشان باشد و هر طور که بخواهد مملکت را به هر سمت بکشاند. خاتمی و یارانش اکنون کلی تجربه دارند”

یا در جایی از قول سیدمحمد خاتمی اظهار داشت: “اگر دراین انتخابات احمدی‌نژاد سقوط کند، رهبری حذف می‌شود. اگر اصلاحات به جامعه برگردد، رهبری دیگر اقتداری نخواهد داشت”.

وی همچنین از قول بهزاد نبوی و به نقل از یک جلسه خصوصی گفته است: “باید احمدی‌نژاد را انتخاب رهبری معرفی کنیم که شکست او شکست رهبری باشد.”

او که مدتی بعد به بسیجیان فرمان داد که در صورت حضور مردم در خیابان ها منتظر دستور نمانند و سرخود عمل کنند،اینک نیز در مقام یک مجتهدفرمان تعطیل نماز برای حفظ نظام را صادر کرده است.