بلای آسمانی و بلای زمینی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

واقعا بلای آسمانی هم نعمتی است. هر چه فکر می کنم وجود بلایای آسمانی برای کشور ما نعمتی است، نعمتی که نمی توان آن را انکار کرد. براساس خبر اعلام شده توسط استاندار تهران “توفان در تهران ۴۹ میلیارد تومان خسارت زد.” از سوی دیگر با تائید بدهی هفتاد میلیارد دلاری اطرافیان احمدی نژاد به بانکها، مسئولان امور محاسبه کردند و به این نتیجه رسیدند که میزان خسارت تندباد تهران اگر هر روز در تهران توفان شود، در سال ۵ میلیارد دلار می شود. یعنی کمتر از نصف اختلاس باند احمدی نژاد از کشور و یک بیستم لطمه اقتصادی ناشی از حضور او به عنوان رئیس جمهور. یکی از نمایندگان مجلس که خودش در دوره احمدی نژاد طرفدار او بود گفت: “چنین فسادی حتی در زمان پنجاه سال شاهنشاهی هم سابقه نداشته است.” وی گفت: “گر ارقام منتشر شود، مردم شوکه خواهند شد.” وی تائید کرد که این فساد سیستماتیک بوده است. میزان بدهی های معوقه باند احمدی نژاد به بانکها ۱۶ برابر پول های بلوکه است.

 

اول تانگوی تخم مرغ بود یا اول تخم مرغ

با گذشت یک روز از ممنوعیت نمایش کفرآمیز، منافقانه، ضدانقلابی، دشمن شاد کن، ضداخلاقی، کثیف و صهیونیستی “تانگوی تخم مرغ داغ” با رعایت موارد اعلام شده توسط وزارت ارشاد، هادی مرزبان کارگردان این نمایش را تغییر داد و در نتیجه ادامه کار نمایش پی گرفته شد و تانگوی مذکور تبدیل به یک نمایش اسلامی، مجاهدانه، دشمن شکن، اخلاقی، ناب و الهی شد. یعنی واقعا همین قدر مشکل جدی بود. همین قدر.

 

داعش آبروی اسلام را برد

واقعا این داستان بدجوری بیخ دارد. القاعده به داعش اعلام کرد که شما آبروی اسلام را بردید. دیروز نینوا هم سقوط کرد و داعش دارد قدم به قدم به پیش می رود. بعید نیست بزودی کشور عراق دست این گروه بیافتد. دارم فکر می کنم که اگر پانصد هزار نفر بعد از حمله آمریکا به عراق کشته شده باشند، حداکثر ده هزار نفر آنان توسط آمریکایی ها کشته شدند و ۴۹۰ هزار نفر دیگر توسط بقیه مسلمانان. یعنی اصولا کشوری مثل عراق در هر حال در سال دهها هزار کشته می دهد. چه آمریکا حمله کند چه نکند، چه صدام بر سر کار باشد و مردم را بکشد، چه مسلمانان تندرو به وظیفه الهی شان عمل کنند. من فکر کنم امام حسین هم اگر به جای گذشتن از کوفه و کربلا از بیروت و قاهره و شیراز رد شده بود نهایتا یک بزن بزن معمولی و فحش و فحش کاری با شمر می کردند تمام می شد می رفت. بقول ابطحی والا به مولا….

 

ادبیات بی ادبی

کلی جیمز کلارک که به دعوت بنیاد شهید مطهری به ایران دعوت شده بود تا در مشهد سخنرانی کند، موفق به این کار نشد. مسلمین مشهد که احساس می کردند دارند می جهمند، سخنرانی وی را به هم زدند و بعد از بازگشت وی به هتل در اطراف هتل اطراق کردند و نزدیک بود هتل را مثل مساجد دراویش از روی زمین حذف کنند که موفق به این کا نشدند. محمد مطهری برادر علی و پسر تخت طاووس فعلی از این اقدام بشدت ابراز ناراحتی کرد. کلی جیمز کلارک متهم شده است که طرفدار همجنسگرایان است و ایرانی ها هم که اصلا به عمرشان همجنسگرا ندیدند و به همین دلیل شدیدا غیرتی شدند و شد همان که شد. در یک رابطه دیگر منتجب نیا اعلام کرد: “دولت احمدی نژاد ادبیات بی ادبی را در کشور رواج داد…..” البته قرار نیست که هر مشکلی اتفاق می افتد به احمدی نژاد ربط داده شود، ولی من نمی توانم بفهمم چطور آدمهای مخالف دین مثل چاوز می توانستند بروند در حرم امام رضا و آدمی مثل دختر چه گوارا که مصداق کمونیسم و مخالفت با دین بود می توانست پنج سال قبل به ایران بیاید ولی یک فیلسوف اسلام شناس نمی تواند به ایران بیاید. اگر بنا به مخالفت با همجنسگرایی باشد که در بیت آقای مصباح شاهدان بدتر از این بر محراب و منبر جلوه می کنند.

 

فیلم اعدام را پخش کنید

البته وکیل امیر منصور آریا خیلی آدم با حال و توپی است و ما با وجود فاصله فراوان جغرافیایی ارادت فراوانی به او داریم، ولی این حرف یعنی چه که “فیلم اعدام امیر منصور آریا را از تلویزیون پخش کنید.” خیلی کم اعدام در ملاء عام می بینیم، این یکی را هم قرار است از تلویزیون پخش کنند. البته منظور وکیل مربوطه یک چیز دیگر بوده، ولی منظور تویی کعبه و بتخانه بهانه است.

 

خبرگان و مجلس در خطر هستند

در پی بیماری آقای مهدوی کنی و به جنتی پیوستن و جاودانگی روحانی مذکور، نبی حبیبی اعلام کرد که خبرگان و مجلس در خطر هستند، یعنی اگر انتخابات برگزار شود احتمالا مردم همان را که دوست دارند انتخاب می کنند و خیلی خوشحال و هپی می شوند، و چنین فاجعه ای واقعا وحشتناک است. واقعا وحشتناک است. نه؟

 

رهبر، درباره ادبیات روسیه و زبان انگلیسی

من فکر کنم تا یک ماه دیگر برای هر نمره بیست که خامنه ای در دبستان هم گرفته امت همیشه به دستمال سخنرانی می کنند و تمام کارنامه های کلاس اول تا ششم دبستانش را منتشر می کنند. دیروز اعلام شد وزیر فرهنگ روسیه از اطلاعات خامنه ای درباره ادبیات روسیه ابراز شگفتی کرده است. احتمالا طرف با خودش فکر کرده اگر واقعا این آدم این همه درباره تولستوی و داستایوفسکی و تورگنیف اطلاعات دارد، پس چرا این همه کارهای اشتباه می کند و این همه تصمیمات غلط می گیرد. بعد هم به این نتیجه رسیده که آقا به جای اینکه وقتش را برای تصمیم گیری بگذارد، از صبح تا شب درگیر ادبیات و شعر و کوهنوردی است. البته یکی دیگر از آقایان هم اعلام کرده که تسلط آیت الله خامنه ای بر زبان انگلیسی خیلی خوب است. انگار نه انگار که همین آدمها وقتی احمدی نژاد در پاسخ حالت چطوره می گفت باشه، کسی این موضوع را نقطه ضعف نمی دانست. البته وقتی آدمها می خواهند خودشان را شیرین کنند، هر چه آن خسرو کند شیرین می شود.