میردامادی ناپدید شد

نویسنده

» خانواده: احتمالا به دست نیروهای امنیتی گرفتار آمده

دکتر محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی ناپدید شده است و از او خبری در دست نیست

به گفته همسر دکتر میردامادی ایشان از ظهر امروز( شنبه ) از منزل خارج و از آنجا که در هیچ کدام از قرارهای بعدی خود حاضر نشده اند احتمالا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

 

دکتر میردامادی هفته گذشته نیز در پی اعلام نتایج انتخابات و اعتراض مردمی همراه با تعدادی از اعضای ارشد جبهه مشارکت بازداشت شده بود.

خانواده دکتر میردامادی با ابراز نگرانی نسبت به سلامتی ایشان هرگونه مسوولیتی در این زمینه را متوجه نیروهای امنیتی و مقامات مسوول دانستند و خواستار اطلاع رسانی سریع و شفاف در این زمینه شدند.

 

 

 

آخرین مصاحبه

 

دکتر میردامادی روز قبل از ناپدید شدن در مصاحبه ای با سایت نوروز درباره دستگیری های اخیر گفت  

 

 

از وضعیت دستگیر شدگان چه اطلاعی دارید؟

متاسفانه از دوستانی که دستگیر شده اند هیچ اطلاعی در دست نیست. پیگیری هائی هم که تا کنون وکلای آنها کرده اند نتیجه ای نداشته و نتو.انسته اند اطلاعی از افراد باز داشت شده بدست آورند و یا دیداری با آنها داشته باشند.طبعا با این وضع هیچ اطلاعی از نحوه رفتار با آنها و وضعیت آنها در دست نیست. ضمن نگرانی که نسبت به همه بازداشت شدگان وجود دارد بیشترین نگرانی نسبت به آقای حجاریان است. آقای حجاریان از نظر جسمی وضعیتی دارد که در شرائط عادی هم برای انجام امور عادی و روز مره خود باید یک یا دو نفر به او کمک کنند و به دلیل آسیبی که در ترور ایشان برایشان بوجود آمد نمی توانند کارهای عادی و معمولی را نیز به تنهائی انجام دهند. ضمن اینکه ایشان هرروز باید مقدار قابل توجهی دارو مصرف کنند  که در صورتی که در رژیم داروئی ایشان بوجود آید مشکلات جدی برایشان ایجاد خواهد شد. واقعا روشن نیست که فرد بیماری مثل ایشان را با چه توجیهی به زندان می برند و چه نتیجه ای از این اقدام می گیرند.

 

اصولا توجیه مسئولین این دستگیریها چیست؟

آقایان خیال می کنند که این جمعیت میلیونی که می آیند در خیابان و به نتیجه اعلام شده در انتخابات اعتراض می کنند به تحریک یا با سازماندهی این افراد اینکاررامیکنند. در صورتی که همه میدانند این اعتراضات کاملا خود جوش بوده و هست و عامل اصلی و محرک اصلی آن کسانی هستند که این بلا را سر چنین انتخابات بزرگ وعظیم و امید مردم به صندوق رای آوردند. حالا بجای اینکه بیایند به این ریشه مشکل بپردازند افراد تشکل ها و احزاب و فعالین ستاد های انتخاباتی را از پیر و جوان و در سطوح مختلف بطور گسترده دستگیر می کنند. الان هم می بینند که این دستگیریها هیچ تاثیری در رفتار مردم نداشته است و طبعا این تصور که این افراد عامل اعتراضات مردمی بوده اند اساسی نداشته است. واقعیت این است که  اعتراضات مردم گسترده تر و بزرگتر از آن است که احزاب بتوانند آن را بوجود بیاورند و راه برون رفت از این بحران هم دستگیری و سرکوب نیست،

 

از جبهه مشارکت چه کسانی بازداشت شده اند؟

از مسئولین و اعضای جبهه مشارکت تعداد زیادی در روز 23 خرداد دستگیر شدند که اکثر آنها روزبعد از آن آزاد شدند ولی پس از آن علاوه بر افراد قبلی که آزاد تشده بودند مجددا افراد دیگری بازداشت شده اند. افرادی که از جبهه الان در بازداشت به سر می برند عبارتند از: آقای دکتر حجاریان، آقای تاجزاده ، آقای دکتر رمضان زاده، آقای دکتر داوود سلیمانی و آقای دکتر تاجر نیا، از اعضای شورای مرکزی و مسئول منطقه تهران خزب، و آقای شهاب طباطبائی، آقای تقی پور،و آقای نور محمدی از جوانان حزب

از افراد دیگر که عضو مشارکت نیستند ولی در ستادهای انتخاباتی فعال بوده اند و دستگیر شده اند تا آنجا که من مطلع شده ام عبارتند از: آقای بهزاد نبوی، آقای دکتر امین زاده، آقای ابطحی، خانم سمیه توحید لو، آقای جواد امام، آقای نیری، آقای عطریانفر، آقای هدایت الله آقائی، آقای خانجانی. همچنین آقای توسلی و تعدادی دیگر از اعضای نهضت آزادی و افراد ملی مذهبی و فعالان دانشجوئی. البته اینها افرادی هستند که نوعا عضواحزابند یا در ستاد ها فعال بوده اند، ولی علاوه بر آنها  افراد زیاد دیگری هم در خیابانها با جاهای دیگر دستگیر شده اند  که عضو حزب و گروهی نبوده اند و آماری  از آنها در اختیار ما نیست.