فشار بیشتر بر ایران برای رعایت انسان

نویسنده

» گزارش نشنال ریویو از حکم اعدام کشیش

پل مارشال

اخبار تازه ای در مورد سرنوشت یوسف ندرخانی، که به دلیل تغییر دین خود به مسیحیت به مرگ محکوم شد، منتشر نمی شود. با این وجود رژیم ایران آشکارا فشار افکار عمومی بین المللی را، که خواستار آزادی او هستند، احساس کرده است و اکنون سعی دارد بگوید که وی به مرگ محکوم نشده است. رژیم ایران همچنین سعی دارد با گل آلود کردن آب، ادعا کند اتهامات دیگری هم در مورد این کشیش وجود دارد.

به گزارش سازمان همبستگی جهانی مسیحیان “سفارت ایران در لندن بیانیه ای منتشر کرده است که در آن ادعا کرده است که نگرانی از حکم مرگ بی پایه است.” همچنین در حالی که صورت جلسات دادگاه حاکی از آن است که وی به جرم ارتداد محکوم شده است، ولی رژیم ایران سعی دارد شایعاتی را پخش کند مبنی بر اینکه وی “به دلیل تجاوز مجرم شناخته شده و او یک صهیونیست است که علیه حکومت اسلامی فعالیت می کرده است.”

سازمان همبستگی جهانی مسیحیان همچنین گزارش داده است که در 14 سپتامبر، مسیحیان ایرانی که قبلا از مجازات مرگ جان به در برده بودند ایمیل های تهدیدآمیز از گروهی که خود را “سربازان گمنام امام زمان” می نامند دریافت کرده اند که در آن از آنها خواسته شده یا ایمان مسیحی خود را کنار بگذراند و یا با مجازات فوق قضایی روبرو شوند. گفته می شود “سربازان گمنام” با نیروهای امنیتی ایران مرتبط هستند. در این ایمیل ها از مسیحیان خواسته شده تا “از این فرصت استفاده کنند و از محضر امام زمان و خداوند تبارک و تعالی طلب مغفرت کنند” و یا “بر اساس فتوای امام مهدی باید کشته شوند.”

در همین حال بنگاه خبری فعالین حقوق بشر گزارش داده است که د رتاریخ 29 سپتامبر 2011 بیست نفر بهائی در شهر اصفهان دستگیر شده و به محل نامعلومی برده شده اند. هفت نفر از این عده روز اول اکتبر آزاد شدند ولی بقیه آنها هنوز در بازداشت هستند.

این بنگاه همچنین گزارش داده است که رژیم ایران، در اقدامی بدیع، به تازگی وکلای بازداشت شدگان را نیز دستگیر می کند و در همین ارتباط بازداشت عبدالفتاح سلطانی، وکیل تعدادی از بهائیان زندانی را تمدید کرده است.

رژیم ایران همچنین به اقدام شرورانه تعقیب و اعدام  اقلیت های مذهبی ادامه می دهد و علی رغم ادعاهای پرو سروصدا در باره خلوص اسلامی، همواره از اقرار به این اقدامات سرباز زده است.

رژیم اکنون با احساس فشار های بین المللی سعی دارد با آن مقابله کند. اکنون زمان افزایش فشار است - اول برای آزادی ندر خانی و دوم برای آزادی تمام ایرانیانی که برای آزادی مبارزه می کنند.

منبع: نشنال ریویو- 3 اکتبر