قهرمان به جای بازی جهانی به سربازی رفت

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در حکومت سردارها

در جریان رقابتهای وزنه برداری جهان در کره جنوبی، یکی از بختهای مسلم مدال برای ایران به جای اعزام به مسابقات، به علت مشکل نظام وظیفه از همراهی تیم بازماند.

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی دیروز اعلام کرد سهراب مرادی، وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم پس از یک سال زندگی مداوم در اردوی تیم ملی و با اینکه رکوردش در حد کسب مدال طلا و دست کم نقره بوده، در حالی از سفر بازمانده است که تا شب قبل از پرواز هم او را به حضور در رقابتهای جهانی دلگرم کرده بودند. مرادی که تنها رقیب او یک وزنه بردار چینی بود، یک شنبه شب آخرین روزی بود که می توانست او را به رقابتهای دسته 85 کیلوگرم برساند؛ فرصتی که از دست رفت.

 

نوشدارو بعد از مرگ سهراب

بعد از انتشار این خبر، خبرگزاری فارس اعلام کرد در صورتی که سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی موافقت کند، مرادی به رقابتها اعزام خواهد شد؛ اما به گفته مسئولین فدراسیون وزنه برداری این نامه در شرایطی به احمدی مقدم ارسال شده و تاکنون بی پاسخ مانده که از یک سو رقابتهای این وزن در حال انجام است و از سوی دیگر با توجه  به اختلاف زمانی کره جنوبی با ایران، مرادی هیچ فرصتی برای تطابق با شرایط  اختلاف زمان  و ارتفاع از سطح دریا ندارد. علاوه بر این خبرگزاری جمهوری اسلامی هم از زبان مرادی اعلام کرده که او برای معرفی خود به نظام وظیفه، عازم اصفهان شده است.