یک سرقت سیاسی دیگر؟

نویسنده

bonyadb.jpg

مریم دستگیر

بنیاد فرهنگی باران که سید محمد خاتمی رییس جمهوری سابق ایران ریاست آن را به عهده دارد، دیروز مورد دستبرد قرار گفت و کلیه وسایل و تجهیزات کامپیوتری و صوتی - تصویری آن به سرقت رفت.

سایت امروز با انتشار خبری دراین خصوص به نقل ازروابط عمومی بنیاد باران نوشته است که ساختمان محل استقرار بنیاد باران و موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگ ها وتمدن ها مورد دستبرد سارق یا سارقان قرار گرفته، و “وقتی کارکنان بنیاد به محل کار خود مراجعه کردند مشاهده نموده اند که در ورودی ساختمان به زور باز شده و درب ورودی واحدهای طبقات اول و دوم شکسته و وسایل و مدارک و بخشی از اسناد پخش شده است.”

به گزارش روابط عمومی موسسه باران: “سارقان درب اتاقها، کمدها و فایل ها را با زور شکسته و باز کرده‌اند و ضمن بهم ریختن بخشی از اسناد و مدارک، چندین دستگاه کامپیوتر ویدئوپروژکشن، آمپلی فایر و دستگاه تکثیر و همچنین کلیه گوشیهای تلفن و مهربنیاد باران را همراه خود برده‌اند.”

بر اساس این گزارش هنوزانگیزه سارقان از این اقدام مشخص نیست و موضوع با درخواست مسئولان بنیاد باران از سوی نیروی اتنظامی در حال پیگیری است.

برخیی از ناظران با اشاره به موارد مشابه سرقت های اینچنینی در گذشته، که هرگز نیز به دستگیری عاملان نینجامیده ، برای آنها ماهیت سیاسی – امنیتی قائلند. سرقت گوشی تلفن همراه محمد علی ابطحی معاون پارلمانی خاتمی، لپ تاپ عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت خاتمی، کیف دستی محمد سلامتی دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نیز ورود سارقان به دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران، از جمله موارد مشابهی بوده اند که به همین ترتیب، در گذشته رخ داده اند.

بنیاد آزادی، رشد آبادانی ایران (باران) و موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدنها، دو نهاد غیر دولتی هستند که توسط سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق تاسیس گردیده‌اند و در زمینه جمع بندی تجارب مدیریتی کشور و ارائه راهکار برای چالش های مهم و نیز پیشبرد ایده گفت و گوی تمدنها فعالیت می کنند.

“دکتر سید محمد صدر”، “دکتر غلامرضا فرجی دانا”، “دکتر عبدالله ناصری”، “سید حسن رسولی”و “اشرف السادات بروجردی” اعضای شورای عالی بنیاد باران را تشکیل می دهند. دکترمحمدرضا عارف رییس هیات مدیره وسیدمحمد خاتمی نیزریاست این موسسه فرهنگی را به عهده دارند.

برگزاری نشست های تخصصی باران با موضوع” تبیین اصول، مبانی و بررسی عملکرد سیاست داخلی در ‏دولت اصلاحات “ با حضور سید محمد خاتمی، رییس و دیگر اعضای بنیاد باران ازجمله فعالیت های این موسسه بوده است.