همایش ضد آمریکایی با صدها میلیون ریال جایزه

نویسنده
حسین محمدی

» نهادهای تابع سپاه برگزار می‌کنند:

همداستان با برخی اصولگرایان که طی ماه‌ گذشته٬ بارها از برقراری رابطه یا گفت‌وگو با آمریکا انتقاد کرده اند٬ برخی از نهادهای زیرنظر سپاه پاسداران هم برگزاری همایشی با عنوان “مرگ بر آمریکا” را در دستور کار گنجانده اند.

سازمان هنری رسانه‌ای “اوج”، خبرگزاری “تسنیم”، “حزب‌الله سایبر”، شبکه “نصر‌ تی‌وی”، سازمان “بشارت” و سازمان فضای مجازی “سراج” برگزارکنندگان این جشنواره هستند و موضوعاتی چون “چرا مرگ بر آمریکا؟”، “چرا آمریکا غیرقابل اعتماد است؟”، “آمریکا و عهدشکنی”، “آمریکا و خودبرتربینی”، “آمریکا و حقوق بشر”٬ “آمریکا و ظلم”٬ “آمریکا و ایران‌هراسی”، “آمریکا در چنبره صهیونیسم جهانی”، “آمریکا و استعمار فرانو”، “دموکراسی دروغین در آمریکا”، “آمریکا و دیکتاتوری” و “آمریکا و جنبش ۹۹%” از دیگر موضوعات این جشنواره است.

میثم حسنی٬ دبیر اجرایی این جشنواره٬ گفته است که اختتامیه این مراسم در محل سابق سفارت آمریکا در تهران و با سخنرانی حسن عباسی٬ برگزار خواهد شد و در بخش اصلی جوایز نفرات اول در هر بخش ۱۰۰ میلیون ریال، نفرات دوم در هر بخش ۵۰ میلیون ریال و نفرات سوم در هر بخش ۲۰ میلیون ریال و در بخش جانبی نیز جوایز نفرات اول در هر بخش ۳۰ میلیون ریال، نفرات دوم در هر بخش ۱۵ میلیون ریال و نفرات سوم در هر بخش ۷ میلیون ریال است”.

این همایش در حالی برگزار می‌شود که طی روزهای گذشته پیرامون نصب بیلبوردهایی در سطح شهر تهران٬‌میان برخی نهادها اختلاف ایجاد شده بود.

در چند روز گذشته بیلبورد‌هایی “ضد آمریکایی” در مخالفت با آغاز مذاکرات محدود جمهوری اسلامی و آمریکا در سطح شهر تهران نصب شده بود که پس از افزایش انتقاد حامیان دولت٬ شهرداری تهران اقدام به جمع‌آوری آن‌ها کرد. پس از چند روز درگیری٬ اعلام شد که موسسه فرهنگی‌ـ‌هنری “اوج” تهیه کننده این بیلبورد‌ها و بسیج شهرداری تهران مرجعی بود که با نصب آن‌ها موافقت کرده بود. شهرداری تهران اما بعد از بالا گرفتن اعتراض‌‌ها٬‌اقدام به جمع‌آوری تمام بیلبوردها از سطح شهر کرده است.

اقدام شهرداری تهران٬ البته با انتقاد رسانه‌های اصول‌گرا مواجه شده و خبرگزاری‌های “تسنیم”٬ “نسیم” و “فارس”٬ با انتشار مجموعه مصاحبه‌هایی٬ از این اقدام انتقاد کرده اند. محمد حسن آصفری٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس جمع‌آوری این بیلبورد‌ها را “خیانت در امانت” دانسته و علیرضا سلیمی دیگر نماینده مجلس نیز این اقدام را “نسنجیده” توصیف کرده است. جمشید جعفرپور یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز گفته این بیلبورد‌ها در پی “فشار سیاسی” جمع‌آوری شده و اسماعیل کوثری هم این اقدام را تصمیمی “اشتباه” خوانده است. ابراهیم رضایی٬ نایب‌ رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفته: “مجلس جمع‌آوری بیلبوردهای ضدآمریکایی از سطح شهر تهران را محکوم می‌کند” و محمدجواد کولیوند٬ نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس هم از تشکیل کمیته‌ای ویژه جهت پیگیری موضوع جمع‌آوری این بیلبوردها در این کمیسیون خبر داده است.

هم‌زمان حسین شریعتمداری٬ مدیرمسوول روزنامه کیهان نیز در سرمقاله این نشریه نوشت که جمع‌آوری بیلبوردهای “هشداردهنده نسبت به بی‌صداقتی” آمریکا از خیابان‌های تهران٬ اقدامی “ناپسند و سؤال‌برانگیز” و نشانه “بالا بردن دست‌ها به نشانه تسلیم” است.