جن گیرها و خدایان در معرض اتهام

نویسنده
نازنین کامدار

» خرافات در سطوح بالای حکومت

همزمان با افزایش حملات به برخی اعضای دولت و متهم کردن آنان به “خرافه پرستی، رمالی، جن‌گیری و ارتباط با امام زمان” یکی دیگر از افراد مورد حمایت مشایی، رییس دفتر دولت که تشکیلات گسترده‌ای نیز به نام “عرفان کیهانی حلقه” در ایران راه اندازی کرده است در معرض بازداشت مجدد قرار گرفت.

بنا به گزارش رسانه‌های داخلی، سرکرده فرقه‌ای به نام “عرفان کیهانی(حلقه)“، که خبرگزاری فارس وی را “م-ط” معرفی کرده، به دلیل ادعای خدا بودن مورد تعقیب نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

این فرد که نام وی “محمد طاهری” است، اخیرا در جمع هواداران خود ضمن سخنانی که خبرگزاری فارس متن آن را منتشر کرده گفته است: «الان شما هم خدای مجسم هستی، من هم هستم، همه هستند، همه وجه او هستند… مفهوم من پسر او هستم، الان همه پسرش هستیم… من خود او هستم».

 به نوشته فارس، این فرد که با دایر کردن کلاس هایی به نام “فرادرمانی”، به جذب تعداد زیادی ازشهروندان معتقد به مباحث خرافی پرداخته در ادامه سخنان خود مدعی شده است: «اینک ما به هم رسیده ایم؛ چیزی که ظاهراً منتظرش بودید و وصالی که طلبش را داشتید؛ اما نه به اندازه ای که من مشتاق بودم. شما مرا بخشنده می دانید؛ ولی اصلاً حد آن را نمی دانید و از آن صرفا تصوری مبهم دارید. میزان بخشندگی من را پس از وصال خواهید فهمید؛ وقتی که همه ی قدرت خود را به شما ببخشم. فقط در آن جاست که مفهوم بخشنده ی مهربان را خواهید فهمید. حال من هستم و شما. آیا با داشتن همه ی قدرت من و احساس بی نیازی، باز هم طالب من خواهید بود؟».

او درباره “جن” هم تعریف جدیدی ارائه داده و گفته است: «جن قبل از انسان، قبل از اینکه انسان خلق شود جن خلق شد یعنی اول زمینه آمدن ما فراهم شده. آْخر سرما را گذاشتن این وسط. تسخیر درون با ما متولد شود شیطان . تسخیر بیرون جن است . تسخیر بیرون مشروط تسخیر درون مشروط. با ما متولد شده جزوء ماست. جزوء وجودی ماست. تسخیر ازبیرون مشروط است مشروط از چیه؟ تخلف من. تخلف نکنم اضافه نمی شود و تخلف بکنم اضافه می شود اما شیطان درونی برای نبی هست برای همه هست. قرار خودشناسی مهار و مدیریت من. اونیکه بیرون جن است که بیرون است یکی از ترفندهای ترسانده ما می گه من شیطانم…».

او درباره شباهت خود با  پیامبر اسلام هم سخن گفته است: «پیامبر نمی‌دانسته که چی می نویسد ! شما می‌دانید که من هنوز یک دور قرآن را نخوانده ام، یک دفعه تا یک چیزی پیش می آید برای من آشنا است ، این هم فازی با لوح محفوظ است، در اینگونه موارد دیگر شک نمی کنم، می بینم که این آشنا است. اما شیطان درونی برای نبی هست برای همه هست. قرار خودشناسی مهار و مدیریت من. اونیکه بیرون جن است که بیرون است یکی از ترفندهای ترسانده ما می گه من شیطانم».

خبرگزاری فارس با اشاره به “ادعای خدایی” گوینده، به نقل از وی آورده است که «زمانی که الهام می‌شود رنگ چهره ام عوض می‌شود و کلاً دگرگون می‌شوم».

گوینده این سخنان پیش از این سه بار به اتهام ترویج خرافات از سوی نهادهای امنیتی در سال گذشته  بازداشت  اما با وساطت اسفندیار رحیم مشایی از زندان آزاد شده است.

سخنان اخیر وی اما از سوی خبرگزاری های نزدیک به اصولگرایان مورد توجه قرار گرفته و این رسانه ها خواستار برخورد سریع با وی شده اند.

بر همین اساس جوان آنلاین، ارگان حفاظت اطلاعات سپاه  در خبری از تحرکات زیر زمینی این فرقه با هدف جذب رای در انتخابات آینده  خبر داده است.

در همین باره یک روزنامه نگار به روز می گوید: «فردی که اخیرا به ادعای این رسانه ها ادعای خدایی کرده تا کنون بارها و در مناسبت های مختلف در برخی از برنامه های رادیویی شرکت کرده و چهره شناخته شده‌ای دارد؛ او پیش از این در کنار راه اندازی کلاس های فرادرمانی، دست به انتشار کتاب ها و جزواتی در زمینه های خرافی زده است و به دلیل مقبولیت زیاد در بین اقشاری از مردم که به درمان های ماورایی اعتقاد دارند، تا کنون توانسته به جذب تعداد زیادی از شهروندان بپردازد ،اما به نظر می رسد  جریان مشایی کوشیده  تا با استفاده از این مقبولیت به نوعی هدایت رای در انتخابات آینده ایجاد کند و همین امر خشم اصولگرایان را بر انگیخته است”.

 از زمان روی کار آمدن محمود احمدی نژاد، تعداد فرقه های خرافی در ایران به رقمی بی سابقه رسیده و ماجرای رمالی و جن گیری تا سطوح بالای جمهوری اسلامی رسوخ کرده اما تنها در هفته های اخیرست که اخبار متعددی از بازداشت افرادی به نام “جن گیر دولت” و مشابه آن منتشر شده .

گفتنی اینکه رسانه های غیر رسمی نزدیک به اصولگرایان از وحشت بازجوها در زندان  هنگام مواجهه با این افراد هم خبر داده و نوشته اند بازجوها به دلیل اعتقادات مذهبی‌شان از رویارویی با این افراد دچار وحشت می شوند.

بسیاری از چهره های روحانی از جمله مهدوی کنی و هاشمی رفسنجانی در هفته های اخیر بارها به دولت به دلیل این نوع گرایشات انتقاد کرده اند.