کوچک زاده: امانپور جاسوس است

نویسنده

cristianamanpourb.jpg

مریم دستگیر

حضورکریستین امانپوراز برجسته ترین خبرنگاران شبکه “سی ان ان” آمریکا برای پوشش دادن خبرهای ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، درزمانی که همه چشم ها متوجه رفتارتهران درعراق وتاسیسات هسته ای است، درایران با واکنش های مختلفی روبروشده است.

کریستین امانپور طی روزهای گذشته گزارش هایی را ازتهران به صورت زنده برای شبکه “سی ان ان” ارائه کرد. او درگزارش روزهای گذشته خود از بازدید قریب الوقوع خود ازمراکز هسته ای ایران دراصفهان خبرداد. حضور امانپور آنچنان محور خبرها بوده است که هنگام مصاحبه رییس سازمان انرژی اتمی یکی ازخبرنگاران از احتمال حضور وی در تاسیسات اتمی ایران درنطنز پرسید. او پاسخ داد: “ما این سوال را داریم که آیا این مقدار که ایران اجازه‌ی بازدید از تاسیسات هسته‌یی‌اش را می‌دهد کشورهای دیگر مثل آمریکا و کشورهای اروپایی این اجازه را به کشورها یا به ما و رسانه‌های گروهی و کشورهای غیر متعهد برای بازدید از تاسیساتشان می‌دهند، یا نه؟”

مهدی کوچک زداه نماینده مجلس نسبت به حضور امانپور درتهران اعتراض کرده است. او به ایسنا گفته است: “اجازه ورود به افرادی که عناد و دشمنی اربابانشان با نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار روشن است، هیچ توجیهی در پیشگاه ملت ایران ندارد. مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه باید پاسخگوی ملت ایران باشند، که چرا به عنصری وابسته تحت پوشش مقدس خبرنگاری برای کلیه گزارش‌های فتنه‌انگیز با مقاصد اختلاف‌افکنانه اجازه ورود به ایران داده‌اند.

اودرخصوص گزارشگری این خبرنگار شبکه “سی ان ان” اضافه کرده است: “همه ما شاهد بوده‌ایم که در قضایای سال‌های قبل، بدترین گزارش‌ها که در تعارض با واقعیات موجود در جامعه ایران بوده است، توسط این به اصطلاح خبرنگار و در حقیقت جاسوس بیگانه تهیه و برای مردم دنیا پخش شده است.”

نماینده تهران مسئولین جمهوری اسلامی را متهم کرده که اعتماد به نفس خود را ازدست داده اند: “مسؤولان نباید تا این حد حس اعتماد به نفس خود را از دست داده و برای اثبات طرفداری از دموکراسی و آزادی بیان، درصدد جلب نظر رسانه‌های صهیونیستی و مزدوران آنها برآیند.” اوگفته است که “ علاوه بر دستگاه‌های دولتی، قشرهای مختلف نیز موظف هستند محدوده خود را از آلوده شدن به ناپاکی‌ها، پاک نگه دارند و خبرنگاران نیز باید در اعتراض به حضور وی، اقدامی انجام می‌دادند. “

کریستین امانپور چهل ونه ساله که هم اینک علی رغم اعتراض کوچک زاده هرجا که می رود مورد استقبال قرار می گیرد، برای تهیه گزارش به مجلس شورای اسلامی نیز رفته است. اوتوانسته است با برخی ازنمایندگان مجلس مصاحبه کند. ظاهرا بسیاری ازنمایندگان دیگر علاقه مند هستند که روی صفحه تلویزیونی ازشبکه معروف خبری “سی ان ان” نمایش داده شوند. البته، به وی اجازه حضور درجمکران برای تهیه گزارش داده نشده است. موضوعی که انتقاد وی را به همراه داشته است. او ظاهرا می خواسته که گزارش درخصوص امام زمان وارتباط آن با مواضع احمدی نژاد تهیه کند. پیش ازاین شبکه چهارم انگلیس گزارشی ازمسجدجمکران تهیه کرده بود. او به ایسنا گفته است: “خیلی خوشحال هستم که در ایران هستم و همیشه دوست دارم وقتی به ایران می‌آیم مصاحبه انجام دهم و با مردم صحبت کنم. اما سوال سیاسی جواب نمی‌دهم. اصرار من به عنوان خبرنگار این است که بتوانم هر چه که بتوانم واقعیت را بگویم.”

امانپور درسفری به قم درموسسه آینده روشن حضورپیدا کرده است وبا مسئولین این موسسه مذهبی به گفت وگو نشسته است.

عکس : امیرحسامی نژاد، خبرگزاری آینده روشن