واکنش روزنامه‌نگاران مسلمان به فیلترینگ

نویسنده

به گزارش خبرگزاری مهر٬ انجمن «روزنامه‌نگاران مسلمان» با انتشار بیانیه‌ای نسبت به فیلترینگ برخی سایت‌های خبری از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اعتراض کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «فیلترینگ این سایت‌ها توسط معاونت مطبوعاتی، با استناد به مصوبه مجلس مبنی برتسری قانون مطبوعات به خبرگزاری‌ها و نشریات الکترونیک و به بهانه ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن سایت‌ها صورت می‌گیرد. این استناد و این بهانه گرچه پوشش و ظاهری موجه و عقلایی به اقدام مذکور می‌بخشد اما حقیقت این است که محتوا و مسیر این رفتار، برخلاف قانون بوده و دارای تبعات منفی و زیانباری است که در آینده می‌تواند موجب خساراتی جبران ناپذیر هم برای رسانه‌ها و مطبوعات و هم برای جامعه و نظام در بر داشته باشد».

این انجمن در ادامه یادآور شده است: «قطعاً هیچ عقل سلیمی با شناسنامه دار شدن و ساماندهی پایگاه های اینترنتی و برخورد با سایت‌های غیرقانونی و بی مسئولیت نیست و اتفاقاً این امر، خواسته دیرپای جریانات دلسوز و متعهد عرصه رسانه نیز هست. اما در حالی که مقامات عالی دولت رسماً از «دیوار و فیلتر» گلایه می‌کنند و برخی دولتمردان صاحب نام – از جمله وزیر محترم ارشاد - در زبان و عمل بر آزادی نامحدود و بی‌ضابطه در حوزه فضای مجازی تاکید دارند و به رغم غیرقانونی و فیلتر بودن برخی شبکه‌های اجتماعی اینترنتی، در این شبکه‌ها صفحه شخصی دارند؛ اقدام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در فیلتر کردن چند سایت‌های خبری -که از قضا در زمره منتقدان دولت محترم به شمار می آیند – از میان هزاران سایت، شائبه هایی را به ذهن متبادر می کند که  چندان خوشایند نیست».