پشت ویترین

نویسنده
نسرین تبریزی

 

میک هارته این‌جا بود

باربارا پارک

مترجم    نازنین دیهیمی

موضوع کودک و نوجوان

نوبت چاپ: اول

تاریخ چاپ: 1390

تعداد صفحه: 80

انتشارات : ماهی

میک هارته اینجا بود عنوان یکی از تازه‌ترین کتاب‌های انتشارات ماهی‌ اثر باربارا پارک است که با ترجمه‌ی نازنین دیهیمی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

قهرمانان اصلی این کتاب، خواهر و برادری به نام‌های ‌فوبی‌ و ‌میک‌ هستند. آن‌ها خانواده‌ی شادی دارند تا این‌که میک در تصادفی جان خود را از دست می‌دهد و همه‌ی از خود سوال می‌کنند: ‌چگونه کسی مانند میک می‌میرد؟!‌

او بچه‌ای بود که با قرار دادن چشم‌های سرامیکی در مرغ‌های یخ‌زده‌ی یخچال، مادرش را غافل‌گیر می‌کرد. بچه‌ای که در مقابل همه‌ی بچه‌های مدرسه حرکت‌های سرخ‌پوست‌ها را انجام داد و بچه‌ای که اگر هنگام دوچرخه‌سواری، کلاه ایمنی‌اش را گذاشته بود حالا زنده بود.

اما حالا ‌میک هارته‌ در تصادفی جان خود را از دست داده و خواهرش ‌فوبی هارته‌ بر اثر این اتفاق دچار افسردگی شده است.

میک هارته اینجا بود‌ داستان چگونگی کنار آمدن فوبی و خانواده‌اش با نبود پسر‌بچه‌ی شیطان خانواده و تلاش‌های فوبی برای زنده نگه‌داشتن خاطرات برادرش است.

 

چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟

نویسنده : مارتین هایدگر

مترجم : سیاوش جمادی

تعداد صفحه : 455 صفحه

قیمت : 13000 تومان

انتشارات : ققنوس

کتاب چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟ اثر مارتین هایدگر با ترجمه‌ی سیاوش جمادی‌ست که شرح و بیانی کمابیش شفاف ومنظم در باره‌ی فلسفه‌ی هایدگر پس از هستی و زمان عرضه می‌کند همچون هستی و زمان از پرسش آغاز می‌شود و به پرسش می‌انجامد. لیکن این انجام نه به معنای ختم کلام بل گویای گشودگی و مفتوح ماندن اثر است. این کتاب توسط انتشارات ققنوس به‌چاپ رسیده‌است.

 

 

سفر به‌سوی‌ صبح

نویسنده : هرمان هسه

مترجم : سروش حبیبی

تعداد صفحه : 128 صفحه

قیمت : 2700 تومان

انتشارات : ماهی

یکی از آثار تازه‌ منتشر شده‌ی نشر ماهی؛ سفر به‌سوی صبح اثر هرمان هسه نام دارد که با ترجمه‌ی سروش حبیبی روانه‌ی کتاب‌فروشی‌ها شده است.

این اثر روایتی‌ست از سیر و سلوک عرفانی راوی و همراهانش به مشرق زمین که در جست‌وجوی حقیقتی ناب هستند.‌

سفر به‌سوی صبح از زوایه دید مردی روایت می‌شود که به عضویت گروهی مذهبی درمی‌آید که شخصیت‌های واقعی و داستانی مطرحی مانند افلاطون، موتزارت، دن کیشوت، شارل بودلر، فیثاغورث در آن حضور دارند.

هم‌چنین شخصیتی به‌نام ‌تریسترام شندی‌ در داستان یک نویسنده‌ از قرن هجدهم میلادی و یکی از شخصیت‌های داستانی که پیشتر در رمان ‌سیذارتا‌ اثر هسه حاضر شده بود، نیز ‌در این اثر نقش دارند.

این اثر پیش‌تر با عنوان ‌سفر به شرق‌ با ترجمه‌ی کیانوش هدایت و محمد بقایی(ماکان) منتشر شده بود.

 

اندوه جنگ

نویسنده : بائو نینه

مترجم : مسعود امیرخانی

تعداد صفحه : 264 صفحه

قیمت : 5200 تومان

انتشارات : افق

اندوه جنگ‌ رمانی نوشته‌ی بائو نینه با ترجمه‌ی مسعود امیرخانی یکی از تازه‌ترین آثار منتشرشده‌ی انتشارات افق است.

این رمان که با اجازه‌ی خود نویسنده در ایران ترجمه و منتشر شده اثری درباره‌ی جنگ و تاثیراتی‌ست که این پدیده‌ی شوم بر یک جامعه و مردمانش دارد و این‌که چه‌طور مردانی که برای جنگیدن رفته‌اند پس از بازگشت به سرزمینشان تنها می‌مانند و نه تنها کسی از آنها قدردانی نمی‌کند بلکه داشته‌های قبلی خود را هم از دست داده‌اند.

رمان داستان یک سرباز است، او سعی دارد، با نوشتن از اضطراب خاطره‌های هولناکش از جنگ و تبعاتش خلاص شود و به نوعی با نوشتن، آن‌ها را از ذهنش پاک کند؛ بنابراین هر روز به نگارش خاطره‌هایی می‌پردازد که از زمان پیوستن او به ارتش آغاز شده و تا کار او در تیم جمع‌آوری اجساد جنگ، ادامه دارد. خاطره‌هایش را بدون هیچ نظم زمانی می‌نویسد و از روایت برای انعکاس صدایش و توصیف فجایع تجربه‌شده در جنگ بهره می‌برد.

 

 

جاسوسی که از سردسیر آمد‌

نویسنده : جان لوکاره

مترجم : فرزاد فربد

تعداد صفحه : 286 صفحه

قیمت : 5500 تومان

انتشارات : جهان کتاب

رمان ‌جاسوسی که از سردسیر آمد‌ یکی از بهترین رمان‌های پلیسی-جاسوسی ‌نوشته‌ی‌ جان لوکاره به‌تازگی با ترجمه‌‌ی فرزاد فربد از سوی انتشارات جهان کتاب منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

این رمان روایت‌گر داستان لیماس، جاسوسی از رده‌ی میانی سرویس اطلاعاتی بریتانیا‌ست. او قبل از تکمیل ماموریتش‌ (‌نفوذ به دستگاه جاسوسی آلمان شرقی) دچار مشکل شده و شکست می‌خورد و به همین دلیل از کار اخراج می‌شود. لیماس شدیدا دچار سرخوردگی شده و مدتی دائم‌الخمر می‌شود،‌ تا این‌که آلمانی‌ها به سراغش می‌آیند و سعی می‌کنند او را به خود جلب کنند. لیماس به قصد هم‌کاری با آن‌ها به آلمان می‌رود، اما در آن‌جا خلاف وعده زندانی می‌شود و مورد بازجویی برای تخلیه‌ی اطلاعاتی قرار می‌گیرد و…

 

 

ها کردن

نویسنده : پیمان هوشمندزاده

تعداد صفحه : 88 صفحه

قیمت : 2200 تومان

انتشارات : چشمه 

مجموعه ‌داستان ها کردن اثرموفق پیمان هوشمندزاده این‌روزا به چاپ یازدهم رسیده. اثری که انتشارات چشمه در تابستان 1386 نخستین چاپ آن‌را روانه‌ی بازار کتاب کرد.‌ مجموعه‌داستان ها‌ کردن شامل چهار داستان است با عنوان‌‌های؛ یک‌بار هم شده «سوسن» گوش بده، مثلا بازی، سوراخ لحاف و ها کردن.

خلا، بحران رابطه، بیگانگی و اختلافات و دعواهای زن و شوهری به علاوه مضمون‌های طنزآمیزی که نویسنده برای این اختلاف‌ها و دعواها کوک کرده، از اصلی‌ترین تم‌های داستان‌های این مجموعه است.

 

خداحافظ برلین

نویسنده : کریستوفر آیشروود

مترجم : آرش طهماسبی

تعداد صفحه : 296 صفحه

قیمت : 7500 تومان

انتشارات : فرهنگ جاوید

خداحافظ برلین‌ اثری داستانی‌ که شهر برلین را در دهه‌ی 1930، پیش از به قدرت رسیدن رایش سوم، نشان می‌دهد‌، نوشته‌ی‌ کریستوفر آیشروود با ترجمه‌ی آرش طهماسبی‌ به‌تازگی توسط انتشارات فرهنگ جاوید منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شده.

خداحافظ برلین یک اثر‌ سیاسی اجتماعی‌ست که بیش‌از آن‌که یک رمان باشد، شبیه داستان‌های کوتاه به هم پیوسته‌ای‌ست که نویسنده توانسته از کنار هم قرار دادن آن‌ها، اثری یک‌دست و منسجم خلق کند.

تقریبا هر صفحه از این کتاب روی‌دادهای خارق‌العاده، تراژیک و مضحک با استادی تمام در کنار هم تلفیق می‌شوند.

این جلوه‌ها از برلین در روزهای اندکی قبل از روی کارآمدن رژیم هیتلر، تصویری از تاریخ و نیز، تابلویی از یک نوشته‌ی شاخص به‌دست می‌دهد.