هنربندان

نویسنده
علیرضارضائی

حیائی، حیا کن ؛ شریفی‌نیا رو رها کن !  

ضمن عرض خوش آمد به امین حیائی بعنوان بازیگر بعدی سریال اخراجی‌ها، در مسلخ هنربندان، توضیحاً عرض می‌نماید که بدلیل ازدحام جمعیت درهای ستون هنربندان تا اطلاع ثانوی و اتمام پرونده‌ی اخراجی‌ها بروی تمام آحاد هنر بندان دیگر بسته بوده می باشد. لیکن عزیزان هنربند می‌توانند با در کردن ناگهانی استعداد از خودشان و کارهای غیورانه‌ای از قبیل تشرف به بیت آقا، لیسیدن کاسه، خوردن پاچه و امثالهم خود را خارج از نوبت در ستون ما قرار بدهند باشد تا جاهل از دنیا نروند. عزیزان هنربند اخراجی‌ها که اخیراً تعدادشان دارد سر به فلک می‌کشد لطفاً از هل دادن همدیگر خودداری نموده نوبت به همه‌تان می‌رسد. میگم هل نده داداش… هی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ جاندار !

 

امین بی‌حیائی در سال 1349 اتفاقاً یک خانواده‌ی بسیار با حیا بدنیا آمد، از دست پدر و خصوصاً مادر فرهنگی‌اش در رفت، و آخر سر اینطوری شد. وی تفریح مورد علاقه خود را موج سواری می‌داند. آگاهان هنری در گفت و گو با ما درباره‌ی اینکه یک هنربند چطوری می‌تواند به موج سواری علاقه‌مند باشد، چپ چپ بما نگاه کرده و با انگشت بزرگشان فوراً شریفی‌نیا را بهمان نشان دادند. رضا رشیدپور در مورد وی گفته است که امین از همان بچگی بی‌حیا و تقریباً به همین دلیل پولساز بوده و گمان می‌رود که شریفی‌نیا را نیز از همان دوران شناخته باشد. در همین راستا برخی همبازی‌های کودکی او می‌گویند امین در بچگی علاقه‌ی وافری به خرس داشته که ما البته ارتباط خرس با شریفی‌نیا را عمراً نمی‌دانیم.

امین بی‌حیائی به گفته‌ی خودش از میان بازیگران زن سینما با هدیه تهرانی “راحت است” و لذا احتمال می‌رود که پس لابد با بقیه‌ی بازیگران زن ناراحت باشد. شاهدان غیبی می‌گویند البته در کل تمام بی‌حیاها با هدیه تهرانی راحتند و می‌گوئی نه اسفندیار رحیم مشائی یکیش. همچنین احتمال می‌رود که امین و هدیه که هر دو موج سواران قهاری هستند در حال همان موج سواری با هم راحت شده باشند. بطورکلی در عالم هنربندی “راحت بودن” یکی از اصول تکامل بی‌حیا شدن بشمار می‌رود.

ایمن حیائی از سال 1370 با بازی در یک “تئاتر کودک” به کارگردانی ثریا قاسمی توسط نامبرده “کشف” و به جهان معرفی شد. ثریا قاسمی در گفتگو با ما تاکید کرد که من امین را فقط برای همان کارهای کودک کشف کرده بودم چون بزرگترین حرفهائی را هم که می‌زند همان در حد کودک مخاطب دارد. وی اضافه کرد هدف من از کشف امین تأسیس و راه اندازی یک کارگاه خمیر بازی برای اطفال بود چه می‌دانستم این بعداً بعنوان یک هنربند موج سوار توسط شریفی‌نیا هم دوباره کشف می‌شود.

امین همچنین توانست یک تنه با بازی همزمان در شش فیلم در سال 1383، از لحاظ آماری رکورد بی‌حیاترین بازیگر سینما در دهه گذشته را نیز از آن خود بکند. در خلال همین سالها بود که توسط دایره پررو یابی محمدرضا شریفی‌نیا کشف و از عالم هنر اخراج و به دار و دسته‌ی اطفال اخراجی‌ها ملحق شد. امین بی‌حیائی از همان زمان تا همین لحظه توانست در تمام فیلمهائی که شریفی‌نیا در آن از تیتراژ و دستگیره‌ی در بگیر تا کمک چهارپایه‌دار دوم کارگردان حضور داشته بازی کند و در نقش وصله هرگز از تنبان پاره‌ی شریفی‌نیا جدا نشود. این وصله به همین دلیل در تمام عمر هنربندی‌اش توانست تنها یکبار آنهم از یک نشریه‌ی سینمائی یک “تندیس حافظ” بعنوان جایزه دریافت بکند. البته ما قصد افشاگری در مورد جایزه‌ی او را نداریم ولی همینطوری محض خنده بدانید که این جایزه توسط ماهنامه‌ی “دنیای تصویر” به سردبیری… بگم ؟… بگم ؟… بگم ؟ بگم ؟… “علی معلم” (آی خدا مردم از خنده) به او اهداء شد.

امین حیائی در تازه‌ترین بی‌حیائی خود اقدام به ول دادن صدا نموده و دو آلبوم در دستگاه “آب سر بالا و ابوعطا” و “سوهان اعصاب و شور” بیرون روی کرده است. وی در حال حاضر همسر نیلوفر خوش خلق است که تنها نقطه‌ی تاریک در کارنامه‌ی این بازیگر زن خوب سینمای ایران محسوب می‌شود. هنربندان از همینجا آمادگی خود را برای گرفتن طلاق نیلوفر خوش خلق اعلام و از شاهدان طلاق پیشاپیش قدردانی می‌نماید !