آذرخش در عقربه سرنوشت

نویسنده
بهاره خسروی

» ئی-بوک / تازه های کتاب های الکترونیک

انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ئی بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتا ب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

نورالدین پسر ایران

نویسنده: معصومه سپهری

ناشر: H&S Media و سوره مهر

تعداد صفحات: 586 صفحه

تاریخ انتشار: 2013

قیمت: $15.00

خاطرات سید نورالدین عافی، پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که حضور در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است.

لینک خرید

 

 

گرگ سالی

نویسنده: امیرحسین فردی

ناشر: H&S Media و سوره مهر

تعداد صفحات: 402  صفحه

تاریخ انتشار: 2013

قیمت: $15.00

در رمان “گرگ سالی” متخصصین خارجی در منطقه اطراف دشت مغان دست به اصلاح نژاد گرگ‌ها می‌زنند، اما این حیوانات به گرگ‌های آدمخوار تبدیل می‌شوند و زندگی را بر مردم منطقه تنگ می‌کنند…

لینک خرید

 

 

 

زیتون سرخ: خاطرات ناهید یوسفیان

 نویسنده: سید قاسم یاحسینی

ناشر: H&S Media و سوره مهر

تعداد صفحات: 216  صفحه

تاریخ انتشار: 2013

قیمت: $9.00

“زیتون سرخ” خاطرات ناهید یوسفیان، اولین زن اتمی ایران است که با آغاز جنگ به جبهه اعزام می‌شود. نویسنده با نگاهی واقعیت‌گرا  داستان زندگی این عضو سازمان انرژی اتمی ایران را پیش روی خواننده قرار می دهد.

لینک خرید

 

 

احمد شاملو، آن جنم انسان شاعر

 نویسنده: منصور کوشان

ناشر: H&S Media

تعداد صفحات: 154  صفحه

تاریخ انتشار: 2013

قیمت: $6.00

منصور کوشان: جستارهای این کتاب، هر کدام به مناسبتی و در زمانی خاص نوشته شده است.  آیا این جستارها و ده‌ها جستار و کتاب دیگری که در باره‌ی او نوشته و منتشر شده است، پاسخی به بیش از ۵۰ سال فعالیت بی وقفه‌ی او در راستای وضعیت انسان و تعالی فرهنگ سرزمینش هست؟ به گمانم هنوز باید بسیار نوشت و از این شاعر ملی ایران، از این مرد درشت اندام که با قامتی متوسط‌  از همان جوانی چهره‌‌اش در زیر انبوه گیسوان به هم تنیده مصم و استوار بود، سخن گفت و لایه‌های تو در توی شعر او را شکافت و وجود اعتراض و مبارزه‌ی ناگسستنی‌اش را در برابر استبداد و انکار هر گونه خودکامگی و جزم‌گرایی بهتر شناخت. چه او به راستی نه تنها در شعر، که در مقاومت‌های اجتماعی بی همتا بود.

لینک خرید

 

 

 

عقربه سرنوشت

نویسنده: فرید هلم‌برینکمایر

مترجم: مهشید میرمعزی

ناشر: انتشارات نگاه، ناکجا

تاریخ انتشار: 1392

120 صفحه

قیمت: 4,99€

بهترین داستان‌های کوتاه جهان به انتخاب مدرسان داستان نویسی در کشور آلمان در قالب چهار عنوان کتاب با عناوین “یک چهارشنبه بی‌تفاوت”، “دوستم دارد، دوستم ندارد”، “آذرخش” و “عقربه سرنوشت” گردآوری شده است.

کتاب مجموعه داستان “عقربه سرنوشت” شامل سیزده داستان کوتاه از نویسندگانی چون والتر کولبن هوف، گابرلیه وومان، یوزف ردینگ، ارنست همینگوی و هانس هاس است که گردآورنده، آن‌ها را به شش دسته تقسیم کرده است.

لینک خرید

 

 

 

آذرخش

نویسنده: هربرت شنیرله، لوتس

مترجم: مهشید میرمعزی

ناشر: انتشارات نگاه، ناکجا

تاریخ انتشار: 1392

118 صفحه

قیمت: 5,99€

این مجموعه شامل بیست و سه داستان کوتاه است که گردآورنده آن‌ها را به چهار دسته تقسیم کرده است.

 از نویسندگان این مجموعه می توان از گابریله وومان، میشائلا زویل، زیگفرید لنتس، ارنست همینگوی، وولفگانگ بورشرت و هانس بندر نام برد. همچنین سه مقاله در باره به وجود آمدن داستان کوتاه، ویژگی‌های داستان کوتاه و کارگاه داستان کوتاه هم آمده که برای افراد علاقمند به داستان‌نویسی بسیار مفید است. این کتاب از مجموعه کتاب‌هایی است که در کارگاه‌های داستان‌نویسی آلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لینک خرید

 

 

عطر فرانسوی

نویسنده: حسین مرتضائیان آبکنار

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

۹۰ صفحه

قیمت: 4,99€

این بار مرد همراه بچه از اتاق بیرون آمد. بچه را روی یک دستش خوابانده بود و با دستِ دیگر شیشه‌ی شیرش را نگه داشته بود و “پیش‌پیش” می‎کرد. آهسته به سمتِ زن آمد. زن چشمش به تلویزیون بود، ولی نگاه نمی‎کرد. مرد کنارش روی مبل نشست. لحظه‎ای بعد، محجوبانه، گفت: “امروز مامانم زنگ زده بود.”

زن توجهی به حرفش نکرد.

مرد باز ادامه داد: “امشب دعوت‎مون کرده…”

زن، بی آن‌که سرش را برگرداند، گفت: “خیلی خسته‎ام.”

مرد گفت: “پریشب کلی تدارک دیده بودن، نرفتیم. خب امشب که کاری نداری…”

زن گفت: “خسته‎ام. مگه نمی‎بینی؟”

مرد گفت: “فردا چی؟ فردا که جمعه‌ست.”

زن گفت: “فردا مسابقه‌ست. قراره با بچه‎ها بریم تماشای بازی.”

مرد گفت: “شب.”

زن گفت: “نه”!

مرد ناراحت از روی مبل بلند شد و پشت به او کرد و آرام گفت: “تمامِ زن‎های همسایه شوهرهاشونو می‎برن تفریح، گردش… اما تو اصلاً به فکر نیستی…”

لینک خرید