دولت در شش جبهه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

احمدی نژاد دیروز در جمع خانواده شهدای گیلان حاضر شد و در حالی که به شدت عصبانی به نظر می رسید، گفت: « دولت امروز در شش جبهه در حال جنگ است.» آگاهان این شش جبهه را به شرح زیر معرفی کردند:

جبهه اهانت به پیامبر: در این جبهه دولت باید با کسانی که خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش اند که در وزارتخانه اش به پیامبر اسلام اهانت شده است، دارند میجنگد تا اعلام شود که این شوخی است و همان طور که احمدی نژاد گفته کابینه اش متدین ترین کابینه بعد از انقلاب است.

جبهه رقص در ترکیه: در این جبهه دولت متدین باید به دروغگویان و یاوه سرایانی که علیه رئیس سازمان میراث فرهنگی که یک ساعت در کمال متانت و آرامش به تماشای رقص یک خانم خوش تیپ در ترکیه نشسته بود، جواب بدهد.

جبهه گوجه فرنگی: در این جبهه دولت باید به گفته های سیاه نمایانی که معتقدند که گوجه فرنگی سه هزار تومان شده است، پاسخ بدهد. دولتی که دوست دارد همه چیز ارزان شود، ولی همه چیز گران می شود. احمدی نژاد اعلام کرد که اگرچه قیمت شیر بر اساس درخواست صنایع شیر ایران 12 درصد افزایش خواهد یافت، اما این به معنی گران شدن شیر نیست، بلکه به قیمت افزایش قیمت آن است. وی در مورد قیمت بنزین که از سال آینده لیتری 150 تومان خواهد شد، گفت: قیمت بنزین در زمان آقای خاتمی پانصد تومان بود و ما آنرا کم کردیم، ولی متاسفانه دشمن این چیزها را نمی خواهد ببیند. وی در مورد افزایش قیمت مسکن نیز گفت: افزایش قیمت مسکن چیزی نیست که ما بوجود آورده باشیم، وی گفت: علت افزایش قیمت مسکن سفرهای خاتمی به خارج است.

جبهه یمن و عراق و مصر و لبنان: یکی از جبهه هایی که دولت در حال جنگ با آنهاست، دنیای اسلام است. احمدی نژاد توضیح داد که چون دولت تصمیم دارد از حقوق مسلمانان در جهان حمایت کند، در یمن هفته ای بیست مسلمان کشته می شود، در عراق هم فعلا مقتدی صدر غیب شده و دیروز دفترش توسط آمریکایی ها تصرف شده است، در مصر نیز هفته ای بیست نفر از اخوان المسلمین را می گیرند. دولت ایران هم خود را موظف می داند در این جبهه مبارزه کند، چون اگر مبارزه نکند، ممکن است کشتار مسلمانان و دستگیری آنان متوقف شود.

جبهه هولوکاست: یکی از جبهه هایی که دولت باید در آنها بجنگد جبهه تاریخی هولوکاست است، دولت در طول یک سال موفق شده است هولوکاست را که شصت سالها توسط یهودیان به مردم جهان معرفی می شد، اما هرگز تا این حد طرفدار پیدا نکرده بود، معرفی کند و مظلومیت ملت یهود را به مردم جهان بشناساند. به همین دلیل دولت خود را موظف می داند تا زندانی شدن آخرین منکر هولوکاست و طلاق گرفتن آخرین همسر آخرین خاخام منکر هولوکاست به مبارزه ادامه دهد و با همین روند احتمالا تا سال آینده لبنان و سوریه از روی نقشه جهان حذف شوند.

جبهه مبارزه با استکبار: دولت در حال مبارزه شدید با استکبار در سراسر جهان است. رئیس جمهور در یک مبارزه یک ساله تا کنون با صد و بیست مقام مسوول و رهبران و روسای جهان ملاقات کرده و برای نابودی کامل استکبار نذر کرده است تا تعداد این افراد را در یک مبارزه سه ساله به دویست نفر برساند و با دویست نفر از مقامات عالیرتبه جهان عکس بگیرد و اگر این اتفاق بیفتد، آمریکا در همه جبهه ها شکست می خورد.


مهلت تمام شد

مهلت شورای امنیت فردا تمام می شود و دولت ایران تصمیم دارد در ساعات باقیمانده استراتژی خود را روشن کند. احمدی نژاد گفت: « ما به شرطی فعالیت های مان را تعلیق می کنیم که کشورهای غربی نیز فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورند.» به دنبال اعلام این شرط، یازده دولت اروپایی و کانادا و آمریکا و چین تمام فعالیت های هسته ای خود را به حال تعلیق درآوردند و به همین دلیل برق در بلژیک، آلمان، فرانسه، اتریش، سوئیس، مسکو و ایالت هایی در آمریکا قطع شد و مردم این مناطق در خاموشی برق به سر بردند. به دنبال تعلیق فعالیت های هسته ای در این کشورها، البرادعی از احمدی نژاد خواست ایران نیز فعالیت هایش را تعلیق کند، اما احمدی نژاد گفت: ما نمی توانیم فعالیت های مان را تعلیق کنیم، چون هنوز به مرحله تولید انرژی نرسیدیم. بخاطر همین موضوع کشورهای فوق الذکر برق شان را دوباره وصل کردند و قرار است فردا قطعنامه بعدی را هوا کنند.

یا ایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا

در پی انتشار خبر برگزاری یک آزمون دولتی در وزارت آموزش و پرورش که در آن به پیامبر اسلام اهانت شده بود، و باعث شد که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به مجلس ببرند و وزیر مربوطه نیز از همه مردم عذرخواهی کرد، جهان اسلام شدیدا واکنش نشان داد.

بنا به گزارش یولاند پوستن صدها تن از مسلمانان دانمارک که دومین اقلیت دینی این کشور محسوب می شوند، در حالی که لباس های سیاه پوشیده بودند در محله کریستیانای کپنهاگ اجتماع کرده و خواستار عذرخواهی جمهوری اسلامی از مسلمانان جهان و پیروان پیامبر شدند. گروهی از مسلمانان کپنهاگ به دفتر سفارت ایران در این شهر حمله کرده و شیشه های آن را شکسته و پرچم جمهوری اسلامی را آتش زدند. قادر ابوحامد رهبر مسلمانان دانمارک اعلام کرد که فرشیدی سلمان رشدی دوم است و مسلمانان ایران باید او را مجازات کنند.

در محله کلیشی پاریس و حومه این شهر هزاران مسلمان خشمگین به خیابان ریختند و در حالی که فریاد لااله الا الله سر داده بودند، انزجار خود را از اهانت احمدی نژاد و وزیر آموزش و پرورش وی اعلام کردند. آنان اعلام کردند که وزارت آموزش و پرورش ایران قصد دارد با این کار عشق پیامبر را از دل دانش آموزان از بین ببرد. ژان سباستین عبدالله رئیس مسلمانان بلژیک نیز اعلام کرد که مسلمانان جهان به سختی پاسخ این اهانت را خواهند داد. مسلمانان بلژیک گفتند عذرخواهی کافی نیست.

به گزارش نشریه « الوطن» در مکه و مدینه مفتی اعظم سعودی اهانت به پیامبر توسط وزارت آموزش و پرورش ایران را توطئه مجوس خوانده و گفت: « سنی های ایران نباید در مقابل این توطئه ساکت بمانند.» در مکه هزاران نفر از زائران خانه خدا در حالی که بسیار خشمگین بودند به برخی از زائران ایرانی حمله کردند. در این واقعه دو نفر زخمی شده و به بیمارستان بعثه منتقل شدند.

بنا به گزارش دهلی تایم ایالت کشمیر در 24 ساعت گذشته ناآرام بود. در درگیری میان مسلمانان هند که در اعتراض به اهانت شخصی به نام فرشیدی از مقامات آموزش و پرورش ایران به پیامبر مسلمانان صورت گرفت، میان گروهی از مسلمانان طرفدار ایران که تلاش می کردند در این مورد توضیح بدهند و مسلمانان شهر درگیری صورت گرفت و نه نفر در این درگیری کشته شدند.

در پاکستان مسلمانان به خیابان ریخته و از دولت مشرف خواستند رابطه خود را با ایران قطع کند. هشت نفر از ماموران پلیس پاکستان که تلاش می کردند از حمله این افراد به سفارت ایران جلوگیری کنند، زخمی شدند.

باید مذاکره کنیم

البرادعی گفت: « تنها راه حل مشکل ایران مذاکره است.»، آمریکا هم گفت: « ما برای مذاکره به شرط تعلیق آماده ایم.» علی لاریجانی هم گفت: « مساله هسته ای ایران از طریق فشار قابل حل نیست و تنها راه آن مذاکره است.» آگاهان به آقای لاریجانی گفتند: اگر تنها راه مساله هسته ای ایران مذاکره هست، پس چرا مذاکره نمی کنید؟ لاریجانی گفت: ما نمی توانیم با آنها مذاکره کنیم، آنها باید با ما مذاکره کنند.

سالک، شپش و وبا

به دنبال اعلام آلوده شدن 107 هزار دانش آموز در 8 استان کشور به شپش، دیروز از سوی مسوولان بهداشت کشور گفته شد که « سالک در منطقه پل دختر در حال فراگیر شدن است.» احمدی نژاد گفت: « دشمنان در سراشیبی سقوط و خوار شدن قرار دارند و ملت ایران در مسیر صعود حرکت می کند.» آگاهان گفتند که اگر شپش ها کمی زیادتر بشوند احتمالا ملت ایران نه تنها صعود می کند، بلکه آماده پرواز می شود.


شریعتمداری توی دهان طنزنویسان می زند

این طنزهای کیهان واقعا گاهی اوقات از شدت بیمزگی آدم را از خنده روده بر می کند. خیلی دلم می خواهد هفته ای یک بار از این طنزها بنویسم، یک طنز کیهانی در مورد کوندالیزا رایس می خوانید

پانزده ساله

گفت: این خانم رایس نفهم گفت که سیاست آمریکا 180 درجه عوض می شود.

گفتم: باز هم خوب شد که فهمید، چون بوش که مثل گاو است.

گفت: بازگاو یک فایده دارد، این آمریکای جنایتکار که در عراق هر روز صدها نفر را می کشد.

گفتم: تازه بوش که خوب است، بلر مثل الاغ سرش را پائین انداخته است.

گفت: خوب شد که حزب الله لبنان توی دهان شان زد و فهمیدند یک من ماست چقدر کره دارد.

گفتم: گفتی ماست، واقعا این اصلاح طلبان در مقابل آمریکا مثل ماست هستند.

گفت: می گویند یک پیرزن که مثل رایس خیلی بدقیافه و زشت بود، اکس خورد رفت توی خیابان و گفت من ترانه پانزده سال دارم. ها ها ها


تو رو خدا مواظب باشید نسوزد

آقا تو را بخدا بگوئید مواظب باشند، می سوزند و بد می شود، آن وقت ما چکار کنیم؟ صدا و سیما اعلام کرد که آقای هاشمی رفسنجانی در ایام نوروز روی صندلی داغ می نشیند. آگاهان از خداوند برای کلیه کارگزاران صبر جمیل و اجر جزیل خواستار شدند.


روسیه از بیخ قطع کرد

من زنده شما هم زنده، ببینید از هفته آینده چه داستانها داریم. خوب شد ما یک شریک مطمئن در دنیا پیدا کردیم که بتوانیم با اتکاء به آن کشور در صحنه های جهان حاضر شویم. روسیه اعلام کرد که چون « ایران یک ماه است که هزینه ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر را به روسیه پرداخت نکرده است.» لذا ساخت نیروگاه بوشهر به موقع به پایان نمی رسد. دکتر احمد قریب، معاون تولید سوخت هسته ای سابق سازمان انرژی اتمی هم گفت: « آب دستمان است باید زمین بگذاریم و نیروگاه بوشهر را راه اندازی کنیم.» آگاهان درخواست کردند وقتی آب را زمین می گذارید، از روی زمین 73 میلیون دلار بردارید و بدهید به شرکت روس اتم تا آنها هم اگر آب دست شان است زمین بگذارند و نیروگاه بوشهر را تمام کنند. بی بی سی گفت: « ایران 73 میلیون دلار به روس اتم بدهکار است.»