احمدی نژادیسم

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

بعضی جریانها چپ گرا هستند، بعضی ها راستگرا، منظورم از چپگرا، افرادی است که طرفدار عدالت اقتصادی هستند. اما بعضی ها هستند که طرفدار عدالت اقتصادی هستند، ولی نه برای خودشان، حتی برای کشورشان هم طرفدار عدالت اقتصادی نیستند، بلکه خواستار اجرا عدالت برای مخالفان شان هستند، یا افرادی عمیقا معتقدند دموکراسی خوب است، ولی برای من، نه برای بقیه. این افراد همیشه هم خودخواه ممکن است نباشند، ممکن است روزهای شنبه خودخواه باشند و روزهای یکشنبه بشدت فروتن و با اخلاق، روزهای دوشنبه طرفدار نابودی تاریخ ایران باشند و روزهای سه شنبه طرفدار نابودی همه مخالفان ایران. طرفداران احمدی نژاد، از جمله خودش و حلقه دوم و سوم و تا برو ته، شبیه هیچ کسی نیستند. یعنی بطور کلی امکان ندارد که یک گروه آدم دور هم جمع شوند و شبیه این جماعت باشند. بقول مولوی “این چنین شیری خدا هم نافرید” البته هنوز معلوم نیست این همان شیری است که ممه اش را لولو برده است، یا شیری است که لولو را خورده است، یا شیرنفتی است که در دعوای اینوری و آنوری سالهاست بازمانده و آن دوتا معلوم نیست دارند معاشقه می کنند یا مقاتله.

احمدی نژادیسم یک بیماری است شبیه طاعون، وبا و ایدز که درمان نمی شود، و وقتی شروع کنی به درمان آن خودش را پنهان می کند، وقتی هم که ولش کنی در عرض دو روز می تواند تمام بدن را از میان ببرد. سعید سیف در ندای ایرانیان یک مقاله منتشر کرده به نام “پانزده ویژگی احمدی نژادیسم” من از آن مقاله استفاده کردم و خصوصیات احمدی نژادیسم را از نظر خودم نوشتم، از آقای سیف تشکر می کنم.

امام زمان مهم تر از خداست

دست دیگران را یا باید بوسید یا گاز گرفت

خدا ایران را اداره می کند، از طریق من

حق با کسی است که بلندتر فریاد می زند

آمار یک موضوع اخلاقی است و اعداد واقعیت ندارند

فساد بد است، برای مخالفان ما

همه مخالفان را باید از میان برد، یا خرید

قانون یکی از وسایل پیشرفت است، فقط زمانی باید آن را پذیرفت که درآمد داشته باشد

تاریخ وقتی شروع شده که من به دنیا آمدم، و وقتی که من مردم تمام می شود

راه رسیدن به نتیجه جنگیدن است نه کارکردن و فکر کردن

هیچ اطلاعات، تخصص و دانشی برای هیچ کاری لازم نیست

محکوم کردن دیگران نیاز به دلیل و بخصوص مدرک ندارد

دروغ گفتن یکی از راههای قانع کردن دیگران است

واقعیت حرف هایی است که من می زنم

آرامش و ثبات یعنی نابودی حزب من

همه مشکلات با پول حل می شود

مدیر بهتر کسی است که بیشتر حرف می زند

وقتی نمی توانی واقعیت را تغییر بدهی، آمار و اخبار را تغییر بده

مردم خوب کسانی هستند که وجود ندارند و همه اطرافیان من مقدس اند.

همیشه باید به حقوق مردم احترام گذاشت و سرماه باید آن را از جیب نصف مردم برداشت و گذاشت توی جیب نصف دیگر مردم

 

چرا نباید احمدی نژاد را دستگیر کرد

در اینکه بیش از نیمی از کابینه احمدی نژاد تخلفات قانونی و مالی داشتند، هیچ شکی نیست، در اینکه بسیاری از آدمهای اصلی باند احمدی نژاد، نه بخاطر اینکه قدرت پیدا کردند، بعد فاسد شدند، بلکه اصولا برای رسیدن به ثروت و فساد، به طرف قدرت رفتند هم شکی نیست و در اینکه حداقل ده نفر آدم اصلی تیم احمدی نژاد مثل “مشائی، داوری، مرتضوی، پوستین دوز، زریبافان، زنجانی، رویانیان، دانشجو، ملک زاده” پرونده فساد مالی دارند و لازم است مجازات شوند هم شکی نیست و در اینکه علت اصلی فساد مالی این افراد شخص احمدی نژاد بوده که با حمایت همه علمای اعلام، رهبر کشور، مجلس، شورای نگهبان، قوه قضائیه و اصولگرایان سرکار آمده هم هیچ شکی نیست، اما من با دستگیری و زندانی شدن احمدی نژاد مخالفم.

البته همین هفته گذشته یکی از نمایندگان مجلس گفته است که “احمدی نژاد باعث شد که رشد اقتصادی کشور از هفت به زیر صفر رسید، پس باید محاکمه می شد.” آقای پورمختار نماینده مجلس هم گفته است که: “احمدی نژاد چندین مرتبه از سوی دستگاه قضایی به دادگاه احضار شده است، ولی در هیچ یک از جلسات دادگاه شرکت نکرده است.” خود احمدی نژاد هم بعد از اینکه در طول هشت سال حداقل ده نفر از اعضای کابینه اش به اتهامات مالی، فساد، دزدی، کلاهبرداری، تقلب، تخلف، و غیره توسط قوه قضائیه محاکمه و محکوم و زندانی شده، در کمال پررویی گفته که “غرب به دنبال دستگیری امام زمان است.” و یکجوری که یعنی من معاون امام زمان بودم و هرچه پول از کیسه ملت غیب شده با امداد غیبی آقاامام زمان بوده، با این حال من مخالف دستگیری شخص احمدی نژاد هستم و دلیل دارم:

یک، احمدی نژاد مثل کارنامه مردودی است: کارنامه مردودی را نباید گذاشت توی صندوق و درش را قفل کرد، برای اینکه آدم یادش می رود که باید درس بخواند.

دو، احمدی نژاد مثل ایدز است: آدمی که ایدز دارد، نباید بیماری اش را پنهان کند، چون می میرد. انداختن احمدی نژاد به زندان مثل پنهان کردن بیماری ایدز توسط آدمی است که هنوز مریضی اش خوب نشده.

سه، احمدی نژاد مثل آلبوم است: یک آدمی یک زمانی بخاطر رفیق بد یا ذغال خوب، معتاد شده، بعد رفته دزدی کرده، آبروی پدر و مادر و همسایه ها را برده، محله را به هم ریخته، حالا هم از خانه بیرونش کردند و توی محله ول و سرگردان است. حالا هم مصرفش را کم کرده ولی ترک نکرده. انداختنش به زندان مثل این است که آلبوم عکس های قدیمی دوران اعتیادش را بسوزانیم، یعنی کلا برویم توی فاز آلزایمر، اتفاقا باید عکس هایش را بزنیم جلوی چشممان که یادمان نرود چه اشتباهی کردیم.

چهار: احمدی نژاد که پست ریاست جمهوری را از توی جیب رهبری کش نرفته، یک گروه بزرگ سیاسی، یک رهبر، یک صدا و سیما، یک جمع بزرگ از مخالفان حکومت، گروهی از مردم، همه در این اشتباه نقش داشتند. انداختن احمدی نژاد به زندان، مثل این است که آدم بدهی اش را فراموش کند، با فراموش کردن بدهی که مشکل آدم حل نمی شود، درست همان روزی که شنگول و شاد و خوشحال هستی، طلبکار می آید پس یقه ات را می گیرد و یادت می اندازد که کارگر پروفیلفیل بوده و می گوید: پول منو بده، برم.

نتیجه گیری: احمدی نژاد را نباید زندانی کرد، همینطوری باید بگذاریم جلوئی چشممان بماند که یادمان نرود چه اشتباهی کردیم و دیگر تکرارش نکنیم.

 

کفار قریش و مصباح الهدی

یعنی واقعا طرف نمی فهمد که این آقا چکار کرده؟ بیست سال است که طرف را توی شکرخواباندند و شکوفا شده، معتقد است باید هر کسی مثل من نیست از میان برود، در هر فاجعه ای یک نقش اساسی دارد، در هر حادثه ای موجب نابودی عده ای شده، در هر بحرانی حکم کشتن چند نفر را داده، هر کلمه ای که حرف می زند، تعدادی بیگناه کشته می شوند و بروبر نگاه می کند توی چشم ملت و می گوید هر کسی مثل من نیست برود بکیرد، بعد می گویند چکار کرده؟

حالا بگذریم که خودش چکار کرده که هزار تا کار کرده، ولی همین یک قلم را کاری کرده که آقای علم الهدا گفته “منتفدان مصباح مانند کفار قریش حرف می زنند.” حالا باید با کفار قریش چکار کرد؟ یا باید سرشان را برید یا باید انداخت شان زندان. مگر همین نیست. اصلا مهم ترین کاری که مصباح کرده همین است که اگر کسی بقول علم الهدا منتقدش باشد، می شود جزو کفار قریش. بعد همین نماینده بابانوئل در مشهد سئوال کرده که: “مگر مصباح چکار کرده که او را مسخره می کنید؟” علم الهدا فکر می کند ما مسخره می کنیم. برای شما جوک است، برای ما خاطره است. از این گذشته، ببین کی حرف می زند؟ کسی می گوید مصباح را مسخره نکنید و بهش نخندید که از هر ده جمله اش شش تا جمله جوک است.