جزئیات بیشتری از اتهامات معاون احمدی نژاد

نویسنده
نازنین کامدارـ سامناک آقایی

» جعل مدرک دکترا و اخذ بیمه عمر برای متوفیان بی نشان

همزمان با سخنان غلامحسین مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مورد به  جریان افتادن مجدد پرونده محمدرضا رحیمی، به عنوان یک “مفسد اقتصادی”، سایت “الف” وابسته به احمد توکلی هم از قول وزیر علوم خبر داد که محمدرضا رحیمی، مدرک دکترا ندارد و مدرک ارائه شده از سوی او فاقد صحت و اعتبار است.

پس از آنکه مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از به جریان افتادن مجدد پرونده محمدرضا رحیمی  به دلیل فساد اقتصادی خبرداد، در اقدامی تلافی جویانه از سوی احمدی نژاد، رحیمی به عنوان نماینده دولت در کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد.او  روز گذشته نیز یک کنفرانس خبری درباره “مبارزه با فساد اقتصادی” برگزار کرد و از ممنوع شدن خدمات بانکی برای چند بدهکار بانکی خبر داد.

محمد رضا رحیمی که ماه گذشته نامش توسط الیاس نادران به عنوان “چهره اصلی باند فساد اقتصاد دولتی” مورد اشاره رئیس قوه قضاییه برده شد، پس از سکوت ناگهانی نادران، نماینده دولت در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی شد و از آن زمان تا کنون در چند سخنرانی خود را “سیلی خورده به دلیل پا فشاری بر سر مبارزه با فساد اقتصادی” معرفی کرده است.

او دو هفته قبل، آنطور که خبرگزاری های داخلی از جمله ایسنا گزارش داده اند، در همایشی با عنوان  “تهدیدات صادرات و سرمایه گذاری و بازتاب مناسب آنها” گفت: “بنده برای مبارزه با مفاسد اقتصادی سیلی خورده ام اما از مبارزه دست نمی‌کشم”.

رحیمی در این همایش افزود: “در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی قدم اول مبارزه با زمین‌خواری و قدم دوم برگرداندن معوقات به بانک‌ها و گردش پول در داخل کشور است”.

این متهم پرونده موسوم به “خانه فاطمی” ادامه داد: “برای برخورد با بدهکاران بانکی ابتدا خدمات آنها را قطع می‌کنیم و در گام بعد اسامی آنها را برای برخورد قانونی به قوه قضائیه ارائه می‌دهیم”.

او درباره “نحوه برخورد با دانه‌درشت‌ها” نیز چنین گفت: “در مرحله اول اسامی دانه‌درشت‌ها به قوه قضائیه ارسال می‌شود”.

اظهارات رحیمی درباره مفسدان اقتصادی در حالی مطرح شده که او خود دانه درشت ترین متهم پرونده فساد مالی شرکت های بیمه ای است؛ این پرونده  ماه گذشته و پس از اعلام رسمی “کشف یک شبکه فساد مالی دولتی” از سوی صادق لاریجانی علنی شد.پرونده ای که الیاس نادران کلیاتی از آن رادر اختیار خبرنگاران پارلمانی قرار داد و مشخص شد محمدرضا رحیمی اصلی ترین متهم آن است.

پس از یکماه سکوت محافل سیاسی و از جمله مخالفان رحیمی در مجلس همچون الیاس نادران و احمد توکلی، روز گذشته نام وی بار دیگر به عنوان متهم فساد اقتصادی در راهروهای مجلس شنیده شد و اینبار غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده اصولگرای منتقد دولت درباره او سخن گفت.

به گزارش پارلمان نیوز، مصباحی مقدم در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: “هم اکنون اتهامات آقای رحیمی از سوی قوه قضاییه درحال بررسی است و به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد”.

در همین حال رحیمی که روز گذشته خود را در جایگاه مبارزه با فساد بانکی، در کنفرانس خبری اش معرفی کرده بود، علاوه بر مصباحی مقدم که او را متهم فساد اقتصادی دانست، از سوی کامران دانشجو، وزیر علوم دولت محمود احمدی نژاد به جعل مدرک دکترا متهم شد.

به او نگویید دکتر!همین!

سایت الف، وابسته به احمد توکلی، نماینده منتقد دولت دیروز در گزارشی کوتاه خبر داد که: “در جلسه اخیر هیات دولت، وزیر علوم با قرائت گزارش بررسی های انجام گرفته در مورد مدارک محمد رضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد، اعلام کرده: رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد مدرک دکتری ندارد و مدارک ارائه شده از سوی وی فاقد صحت و اعتبار است. همزمان اما خبرگزاری رسمی دولت در گزارشی در همین خصوص به نقل یک منبع آگاه که نامش را فاش نکرده نه تنها مدارک رحیمی را تائید بلکه موضوع رساله دکترای او را نیز اعلام کرد!”

به موجب این گزارش “محمود احمدی نژاد پس از استماع گزارش وزیر علوم گفت  رحیمی از مدرک دکتری استفاده نمی کند و دیگران هم نباید او را دکتر خطاب کنند.”

این گزارش در پایان با اشاره به اینکه معاون اول احمدی نژاد “به دلایلی فراتر از دروغگویی در کمیسیون اصل نود مجلس دارای پرونده می باشد و برخی از نمایندگان پیگیر پرونده وی هستند”، پرسیده است “کسی که سال ها به دروغ خود را دارای مدرک دکتری معرفی می کرده و از مزایای آن بهره برده، آیا صلاحیت مدیریت در دولت جمهوری اسلامی ایران را دارد؟”

مساله پیگیری صحت پرونده معاون اول محمود احمدی نژاد بعد از آنکه تقلبی بودن مدرک دکترای عوضعلی کردان، وزیر دولت نهم در مجلس ثابت شد، از سوی برخی از منابع مربوطه پیگیری شد و نهایتا دیروز کامران دانشجو طی گزارشی به هیات دولت نتیجه آن را اعلام کرد.

پس از اینکه مدرک دکتری معاون اول احمدی نژاد از سوی وزیر علوم دولت فاقد صحت و اعتبار لازم اعلام شد، بلافاصله ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت طی گزارشی به نقل از یک منبع نزدیک به دولت که از ذکر نامش خودداری کرده، به نقل از وزیر علوم و احمدی نژاد صحت مدرک دکتری رحیمی را تائید کرد!  این در حالی ست که در جلسه هیات دولت بعد از ارائه گزارش کامران دانشجو، احمدی نژاد از هیات دولتش خواسته از این به بعد رحیمی را دکتر خطاب نکنند.

ایرنا اما، تنها به تائید مدرک رحیمی بسنده نکرده و ضمن تکذیب گزارش سایت الف، به تحصیل رحیمی در رشته کارشناسی ارشد روابط بین الملل و حتی موضوع رساله دکترای وی نیز اشاره کرده است؛ با این همه سایت ایرنا در گزارش خود برخلاف همیشه از عنوان دکتری برای رحیمی استفاده نکرده است!

ایرنا در گزارش خود نوشته: “یک منبع آگاه در این زمینه به ایرنا گفت پس از صدور دستور رئیس جمهور در دولت نهم مبنی بر بررسی مدارک تحصیلی مقامات و مسوولان کشور، آقای رحیمی مدارک تحصیلی خود را تسلیم وزارت علوم کرد که نتیجه بررسی های کارشناسی انجام شده در این خصوص، اخیرا طی گزارشی تسلیم هیات دولت شده است.”

ایرنا سپس افزوده: “صحت مدرک تحصیلی رحیمی در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه حقوق بین الملل و گذراندن امتحان جامع در مقطع دکترا در رشته روابط بین الملل مورد بررسی و تایید قرار گرفته و “روند تبدیل ایدئولوژی سیاسی انجمن اخوان المسلمین در ارتباط متقابل جهان اسلام و غرب” موضوع رساله دکترای رحیمی بوده است.”

خبرگزاری رسمی دولت همچنین خبر داده که “در حال حاضر رحیمی در حال دفاع از پایان نامه خود می باشد”

به این ترتیب هم اکنون رحیمی از دو سو و به دلیل اتهامات موجود بر علیه وی در پرونده فساد مالی مورد اشاره رئیس قوه قضاییه و نیز به دلیل جعل مدرک دکترا مورد فشار نیروهای مخالف دولت و اصولگرایان منتقد احمدی نژاد قرار گرفته است.

یک خبرنگار پارلمانی در باره پرونده مشهور به “پرونده فساد خانه فاطمی” و نقش رحیمی در آن به روز می گوید: “یکی از بخش های پرونده فساد اقتصادی که در بین نمایندگان مطرح است، نقش الیاس محمودی و محمد رضا رحیمی در درست کردن پرونده بیمه عمر برای متوفیان بی نام و نشان بوده است. از این طریق آنها توانسته اند میلیارد ها تومان پول بابت اخذ بیمه عمر برای اجساد بی نام و نشان به دست آورند”.