افتخار جواد لاریجانی به اتهام زمین خواری

نویسنده
نازنین کامدار

» پس از انکار وجود زندانی سیاسی و شکنجه

دو هفته پس از افشای اسناد زمین خواری برادران لاریجانی در یک سایت بامداد خبر که حذف نام مشائی و رحیمی از فهرست متهمان دادگاه های فساد بیمه فاطمی و پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی را به دنبال داشت، اشاره علی مطهری به این زمین خواری ها موجب شد تا جواد لاریجانی در گفت و گویی با سایت خودش،ضمن انکار مجدد وجود زندانی سیاسی و شکنجه در کشور، با “افتخار” اتهام زمین خواری را “آباد کردن یک وجب از خاک میهن” بخواند.

بنا به گزارش رسانه های داخلی، محمد جواد اردشیر لاریجانی که بر اساس اسناد دولتی فاش شده، تنها در یک فقره ۳۰۰ هکتار باغ را در حوالی تهران تصرف کرده، در واکنش به اعتراض علی مطهری به دادستان مبنی بر “عدم رسیدگی به پرونده لاریجانی ها”، گفته است: “اولا بنده افتخار می کنم که کشاورز و دامدار هستم. کشاورزی در خانواده ما یک سنت است. مواردی که علیه من در رسانه ها تبلیغ شده باعث افتخار من است. من افتخار می کنم که با زحمت بیش از ۲۰ سال توانسته ام ولو یک وجب از خاک میهنم را آبادتر کنم. نکته ای که باید در اینجا تاکید کنم این است که ضد انقلاب و دشمنان نظام بدانند قوه قضائیه هیچ خط قرمزی ندارد؛ چه جواد لاریجانی و چه هرکس دیگری، مانند هر شهروند دیگری باید پاسخگو باشد. من باید به ضد انقلاب بگویم که در هر دادگاهی که فراخوانده شوم با کمال افتخار شرکت می کنم و احکام قضایی دادگاههای جمهوری اسلامی را چه به نفع من باشد و چه به ضرر من برچشم خواهم گذاشت”.
به نوشته سایت فرارو، او که هم اکنون معاون برادر خود صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه و دبیر شورای حقوق بشر است، افزوده:” مناقشات ارضی در زمینهای زراعی در ایران بسیار رایج و البته قابل حل است. اینها مهم نیست. یعنی مالکیت اراضی کشاورزی که من روی آنها کار کرده ام برایم به اندازه بال مگسی ارزش ندارد. افتخار من تنها به آباد شدن میهن عزیز و تولید ولو یک کیلو گندم داخلی بیشتر است. ضد انقلاب باید بداند که جواد لاریجانی نه زیرخاکی از این کشور خارج کرده، نه گونی های اسکناس جابه جا کرده و نه ال سی های تقلبی به این سو و آن سو فرستاده است، جواد لاریجانی مانند بقیه کشاورزان ایران در زمین خود گندم و جو کاشته است”.

برادر رئیس مجلس اسلامی در این گفت و گو علاوه بر ابراز افتخار به زمین خواری خود و برادرش، بار دیگر هرگونه بدرفتاری با زندانیان سیاسی در ایران را هم انکار کرده است.

سخنان او، پس از آن منتشر شد که علی مطهری، نماینده ناراضی اصولگرایان در سخنانی که سایت آفتاب آنها را منتشر کرد، درپاسخ به اعلام جرم دادستانی به علت نطق وی درباره سپاه گفت: “ظاهراً آقای دادستان از فرط بیکاری و یا تحت فشار دولت این حرف را زده، چون ایشان را آدم عاقل و معتدلی می‌دانستم که در برخی موارد دستش بسته است، بهتر است ایشان به جای این جور کارها، تکلیف پرونده افرادی مانند آقایان مرتضوی، رحیمی و جواد لاریجانی را مشخص کند و به رفتارهایی که با زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها می‌شود، پایان دهد”.

 همزمان با اشاره مستقیم علی مطهری به پرونده برادران لاریجانی، سایت الف هم به همین بهانه و البته بنا به گفته احمد توکلی به خاطر “نظرات کاربران” که از “دزد” نامیدن مقامات دریغ نکرده بودند، فیلتر شد. هر چند از دیروز زمزمه هایی مبنی بر احتمال رفع فیلتر این سایت اصولگرا شنیده شده است.
ماجرای زمین خواری دو تن از برادران لاریجانی، واکنش علی لاریجانی را هم تنها در این حد که گفت “اینها شایعه ست. کدام زمین خواری؟ هر کسی سندی دارد به قوه قضائیه بدهد تا بررسی شود. هر چیزی باید از راه صحیح و درست آن پیگیری شود” به دنبال داشت.

رئیس مجلس درحالی از رئیس قوه قضاییه و رئیس ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه دفاع کرده و خواستار ارائه سند شده که تمامی اسناد منتشره علیه برادران وی دارای مهر و امضای حقوقی بودند.

او همچنین در حالی ماجرای زمین ها را “شایعه” دانسته که دیروز برادرش به صراحت وجود چنین زمین هایی را تایید کرد.

نخستین بار احمدی نژاد در سخنرانی جنجالی خود در تاریخ ۱۷ آبان ۹۰ به شکل تلویحی از پرونده زمین خواری برادران لاریجانی پرده برداشته بود.

او گفته بود: “کسانی که ما را متهم کردند، بیایند فهرست اموال و حسابهای مالی خود را بگویند و اموال و حساب های ما را هم در بیاورند. ما حاضریم این کار را بکنیم و بقیه اموال هر چیزی که در فهرست نبود متعلق به مردم باشد. تمام نارضایتی های مردم مربوط به کثافت کاری های اینهاست. پابرهنه بودند و الان اعیان نشین شده اند. مردم را به نظام بدبین کرده اند و حالا دم از ولایت می زنند. زمینهای کلان در بالای شهر خریده اند و خانه های آنچنانی دارند. یک نفر از اینها هفتصد هکتار زمین در اطراف تهران را تصرف کرده که الآن ارزشی حدود هشتصد میلیارد تومان دارد. درباره اتهامات دولت می گویند احمدی نژاد به قضات فشار میآورد. اما من به شما می گویم اینها چون نمی توانند چیزی را اثبات کنند این حرفها را می زنند”.

احمدی نژاد و سایت های نزدیک به او اینک با انتشار اسناد زمین خواری برادران لاریجانی، بار دیگر نزاع داخلی راستگرایان را تشدید و حتی روزنامه ایران در سرمقاله دیروز خود تهدید به افشاگری های بیشتر کرده است. سیاست “بگم بگم” احمدی نژاد موجب شد روزنامه کیهان نیز که از “وجود مافیای خرابکار در دولت” سخن گفته و پاسخ تهدید آمیز جوانفکر را هم شنیده بود، دیروز در پاسخ به سرمقاله روزنامه ایران بنویسد: “در یادداشت کیهان از میان ده ها کلان سرمایه دار وابسته به مافیای اقتصادی، تنها به نام دو تن از آنها و فقط بخشی از فساد اقتصادی آنان اشاره شده بود و سؤال این است که اگر خبر کیهان را نادرست می دانند، چرا آن را تکذیب نمی کنند؟! و به جای تکذیب خبر- که می دانند و می دانیم قابل تکذیب نیست- به فحاشی و از آن بدتر به حمایت از آنها روی می آورند؟!”