حرف روز

نویسنده

 

فیلمساز ورشکسته، معاون سینمائی شد

 

وعده جذب 100 میلیون تماشاگر

 

حرف روز سینمای ایران همین فرمایشات جواد شمقدری فیلمساز ورشکسته است که د رسیمای احمدی نژاد نور دید و به آن آویخت تا به معاونت سینمائی رسید. او که فیلمش  2000 تماشاگر هم نداشت، حالا می خواهد صدمیلیون مخاطب برای سینمای ایران بیاورد. این فرمایشات برای ثبت درتاریخ است.

 ”با آقای احمدی نژاد صحبت کردم و ایشان قول دادند در همه جا یار و یاور سینمای ایران باشد و پیشنهاد دادم شورای عالی سینما با ریاست ایشان هر شش ماه یک بار برگزار شود و در این مقطع که سینما بزرگ ترین پدیده برای نظام است که به آن احتیاج داریم، مشکلات آن را مرتفع کنیم و امیدوارم با پیگیری های دکتر حسینی این پیشنهاد عملی شود.»

 جواد شمقدری در مراسم معارفه اش به عنوان معاونت سینمایی وزارت ارشاد این موضوع را با عنوان خبر ویژه مراسم مطرح کرد.
سال گذشته جواد شمقدری به عنوان مشاور هنری رئیس جمهور دیدار سینماگران با احمدی نژاد را ترتیب داد که برخی فیلمسازان همسو با دولت نهم در آن جلسه شرکت کردند و از فساد سینما گفتند. بسیاری از فیلمسازانی که موضع دیگری داشتند به دلایل مختلف از شرکت در آن جلسه انصراف دادند. مشاور هنری رئیس دولت نهم این جلسه را بدون حضور صفارهرندی و جعفری جلوه برگزار کرد. شمقدری که آن زمان انتقادهای تند و تیزی به وزارت ارشاد صفارهرندی داشت و تمام نظراتش نقطه مقابل تصمیمات جعفری جلوه بود، بارها با دخالت دادن رئیس جمهور حرفش را به کرسی نشاند. در حالی که کنسرت «دبو» با نظر ارشاد دولت نهم لغو شده بود، رئیس جمهور با مشورت شمقدری با افراد این گروه دیدار و از آنها دلجویی کرد. شمقدری بارها در مخالفت با سیاست های وزارت ارشاد از تصمیم و نظر احمدی نژاد حرف زد. بسیاری اکران «درباره الی…» در روزهای جشنواره فجر را دستاورد اختلافات شمقدری و جعفری جلوه می دانند.

حالا جواد شمقدری روی صندلی جعفری جلوه تکیه زده. او در مراسم معارفه اش بار دیگر نزدیکی و صمیمیت و همسویی اش با احمدی نژاد را گوشزد کرد: «خود آقای احمدی نژاد هم رویکرد باز دارند و من هم به عنوان دوست ایشان نگاهم باز است که این به پشتیبانی نیاز دارد و همه به ویژه بزرگانی هم که در قم هستند باید کمک کنند تا امنیت اخلاقی و هویتی را برای مردم به همراه بیاوریم. از جمعیت 70 میلیونی ایران در سال تنها 20 میلیون نفر به سینما می روند که با ظرفیت سینماها می توانیم در سال 100 میلیون مخاطب داشته باشیم که این سود سرشاری را عاید سینما و تهیه کنندگان آن می کند و می تواند باعث تولیدات زیادی در آن شود و باید فکری کرد که چرا با این مخاطب اندک روبه رو هستیم.»

 علیرضا سجادپور، محمدمهدی عسگرپور، فرشته طائرپور، منوچهر شاهسواری، هوشنگ توکلی، علیرضا رضاداد، محمد آفریده، ناصر باکیده، احمد میرعلایی، مسعود احمدیان، جهانگیر الماسی، مجید جوزانی، محسن علی اکبری، امیر اسفندیاری، محمد درمنش، جمال شورجه، حبیب الله کاسه ساز، مجید شاه حسینی، داروغه زاده، علی اکبر ثقفی، محمود اربابی، امید شریف موسوی، محمدحسین فرح بخش، رضا برجی، محسن پرویز و تعدادی از نمایندگان مجلس از حاضران در این مراسم بودند.