وحدت اصولگرایان، منتفی شد

نویسنده
حسین محمدی

» اتهام ۱۵۰ میلیونی احمدی‌نژاد به نمایندگان

سرانجام “جبهه پایداری انقلاب اسلامی”٬ با محوریت آیت الله مصباح یزدی، لیست انتخاباتی خود برای شهر تهران را منتشر کرد تا حدس و گمان‌های برخی اصول‌گرایان برای امکان ارائه یک لیست مشترک را منتفی کند. همزمان، محمود احمدی نژاد نمایندگان مجلس را متهم کرد که هر یک تا 150 میلیون تومان برای تبلیغات انتخاباتی شان هزینه می کنند.

“جبهه پایداری” در فهرست ۳۰ نفره‌ای که منتشر کرده٬ نام مرتضی آقاتهرانی٬ معلم اخلاق دولت محمود احمدی نژاد را در صدر فهرست خود قرار داده است؛ پیش تر اعلام شده بود که فهرست این جبهه آماده انتشار  اما در انتظار تایید نهایی از سوی مصباح یزدی است.

در فهرست منتشر شده توسط جبهه پایداری٬ ۴ نام مشترک با جبهه متحد اصول‌گرایان وجود دارد. غلامعلی حداد عادل رییس مجلس هفتم٬ مسعود میرکاظمی از وزرای سابق دولت احمدی‌نژاد، اسماعیل کوثری از نمایندگان حامی احمدی‌نژاد و علیرضا مرندی  نام‌های مشترک این لیست هستند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه ای که به همراه فهرست نامزدهای خود برای تهران منتشر کرده، نوشته است که “سابقه شفاف در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و پیروی و تبعیت از ولایت فقیه”، “اعتقاد به صدور انقلاب اسلامی”، “برخورداری از شفافیت موضع و مواجهه به موقع درمقابل فتنه گران در سال ۸۸ و عدم انتساب به گروه ساکتین فتنه”، “شفافیت موضع نسبت به جریان انحرافی و مواجهه عملی با این جریان” و “اعتقاد به جنگ نرم در عرصه فرهنگی” از جمله شاخص های این جبهه برای انتخاب این افراد بوده است.

فهرست انتخاباتی جبهه پایداری پس از ‌آن منتشر شد که با گذشت چند هفته از انتشار جزوه‌ای از سوی جبهه پایداری علیه جبهه متحد اصول‌گرایان٬ مهدوی‌کنی٬ رهبر جبهه متحد٬ به موضع گیری پیرامون این جزوه پرداخت.

این جزوه که به بررسی اوضاع برخی اصول‌گرایان و معرفی جبهه پایداری می‌پرداخت٬ با انتقاد شدید اصول‌گرایان مواجه شده و آن‌ها انتشار چنین متنی را نشان دهنده عبور جبهه پایداری از خطوط قرمز دانسته بودند.

سایت جهان‌نیوز٬ نزدیک به علی‌رضا زاکانی٬ در مصاحبه‌ای با ابراهیم انصاریان٬ از کاندیداهای جبهه متحد در تهران نوشته است: “ایشان [مهدوی‌کنی] جزوه را دیدند و نظرشان این بود که این‎طور کارها نه به نفع انقلاب است و نه به نفع انتخابات و تفرقه و جدایی و انشقاق ایجاد می‎کند بین نیروهای انقلابی. البته تاکید داشتند که جبهه متحد و افرادی که در این بولتن مورد تخریب قرار گرفته اند برای وحدت نیروهای انقلاب از پاسخ خودداری کنند”.

اختلافات میان اصول‌گرایان در حالی همچنان ادامه دارد که محمود احمدی‌نژاد٬ در همایشی در تهران٬ برای چندمین بار در هفته‌های گذشته٬ نمایندگان مجلس را مورد انتقاد قرار داده است.

 وی که  در همایش “سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهوری” - که زیر نظر اسفندیار رحیم مشایی اداره می‌شود حضور یافته بود، با اشاره به اینکه “بر سر رفتن به مجلس چه خبر است که برخی تمام انقلاب را زیر سوال می‌برند؟”٬ گفته است: “در آن جلسه [با فرمانداران] بنده گفتم مگر در مجلس چقدر حقوق می‌دهند که طرف حاضر است ۵۰ میلیون هزینه تبلیغات کند که فرمانداران گفتند برو بالاتر، گفتم ۱۵۰ میلیون؟ گفتند برو بالا…”

وی در سخنان خود نسبت به منابع تامین هزینه های تبلیغات انتخاباتی برخی از افراد ابراز تردید کرده و گفته: “معلوم نیست این افراد از کجا می‌آورند.”

این انتقادات در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های گذشته برخی اصول‌گرایان، حامیان دولت  را به صرف “هزینه‌های میلیاردی” برای پیروزی در انتخابات آتی مجلس متهم کرده‌اند.

آن ها اعلام کرده اند که جریان انحرافی ـ- نامی که اصول‌گرایان برای مخاطب قرار دادن اطرافیان احمدی‌نژاد٬ مشایی٬ بقایی ور حیمی استفاده می‌کنند ـ- بودجه‌ای چند میلیاردی  برای تصاحب ۱۵۰ کرسی مجلس در نظر گرفته است.