کرامات معنوی محرمانه رهبر

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» خامنه‌ای در مسیر معصومین گام بر می‌دارد

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، هر روز لقب جدیدی از سوی حامیان خود دریافت می‌کند. حامیان رهبر جمهوری‌اسلامی از کرامت محرمانه وی سخن می‌گویند. پیش از این نیز آنان خنشودی امام دوازدهم شیعیان را در تبعیت از وی دانسته بودند، مدیریت خامنه‌ای را فوق‌العاده توصیف کرده و او را به عنوان رهبر تمامی مسلمانان جهان معرفی کرده بودند.

 

کرامات معنوی محرمانه!

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در دیداری با “شخصیت های حوزوی و علمای قم”، به نقل برخی از “کرامات معنوی” رهبر جمهوری‌اسلامی پرداخته است. هنوز مشخص نیست که این کرامات شامل چه مواردی هستند، زیرا سایت رسا که به نقل این خبر پرداخته، آن‌ها را “محرمانه” معرفی کرده است: “سیدحسن نصر الله نکاتی را در مورد حکمت و تدبیر، درایت و معنویت مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار داد که متاسفانه به دلایل محرمانه و طبقه بندی بودن قابل اظهار عمومی نیست”.

نقل سخنان نصرالله در حالی است که پیش از این برخی از روحانیون نیز به تعریف و تحسین رهبر جمهوری اسلامی پرداخته بودند.  آیت‌الله مصباح‌یزدی، رهبر جمهوری‌اسلامی را فردی توصیف کرده بود که “دستورات امام عصر‌ را به مردم می‌رساند… کسی که می خواهد امام زمان‌‌(عج) از او راضی باشد، باید رضایت مقام معظم رهبری را جلب نماید”. در همین حال امام جمعه آبادان نیز، مدعی شده است: “رهبر معظم انقلاب در حال حاضر علاوه بر ملت مسلمان ایران مرجع تقلید قشر زیادی از مسلمانان در اقصی نقاط جهان است”.

تحسین و تمجید از رهبر جمهوری اسلامی در حالی در دو سال گذشته بالا گرفته است که هم‌زمان انتقادات بسیاری از نحوه حکومت‌داری وی نیز انجام می‌شود. بسیاری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در دو سال گذشته و پس از انتخابات جنجالی 22 خرداد 88، مستقیم یا غیرمستقیم به انتقاد از عملکرد رهبر جمهوری‌اسلامی پرداخته‌اند.

با این وجود، آیت‌الله مومن از اعضای مجلس خبرگان رهبری، در اظهارنظری عملکرد رهبر جمهوری‌اسلامی را این‌گونه توصیف کرده است: “ [آیت‌الله خامنه‌ای] در مسیری گام گذاشته‌اند که معصومین در آن حرکت می‌کردند و نظام را در این مسیر هدایت کردند”. وی همچنین هدف اصلی ولایت را “جلوگیری از تخلفات” و “جلوگیری از ستم به مردم”  معرفی کرده.

پیش از این محمد یزدی، رییس سابق قوه قضاییه و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در سخنانی، با اشاره به “مدیریت بحران فوق‌العاده رهبر جمهوری که مردم از آن خبر ندارند”، گفته بود: “ولی مطلق فقیه در تصمیمات خود هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند؛ چراکه اگر بخواهد تصمیمی بگیرد و این تصمیم صد در صد به ضرر امت اسلام باشد، وظیفه لطف امامتی امام زمان‌(عج) ایجاب می‌کند که به هر نوعی وی را ارشاد کند”.

یزدی که پس از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به مقام ریاست قوه قضاییه رسید، وی را “فقیهی عالی مقام، وارسته، جامع‌الشرایط، مدیر، مدبر و دارای مزایای فوق‌العاده‌و از گرانبهاترین سرمایه‌هایی که خداوند متعال برای این کشور حفظ کرده” دانسته بود.

سال گذشته نیز سرفصلی با عنوان “اثبات نایب امام زمان بودن امام خامنه ای” در “سایت مرکز ملی پاسخگویی به سووالات دینی” قرار گرفته بود. این مطلب با استفاده از مسایل دینی قصد اثبات این نکته را داشت که خامنه‌ای، جانشین امام دوازدهم شیعیان است. در مراسم فاطمیه سال گذشته نیز حجه الاسلام صدیقی مدعی دیدار “مقام معظم رهبری” با امام زمان شد؛ ادعایی که در حضور خود  خامنه‏ای و عده‏ زیادی از مردم مطرح می‏شد.

همچنین پاییز سال 88 حوزه نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پوستری از  خامنه ای منتشر کرد که وی در آن را در حالی که مشغول سپردن پرچم اسلام به امام زمان بود، چاپ ومنتشر کرد.

هفته گذشته محمد محمدی گلپایگانی مسوول بیت رهبر جمهوری اسلامی نیز مدعی شده بود که خامنه‌ای “در هر جلسه و دیداری که با هر گروه و طیفی خاصی از فرهیختگان برگزار می‌شود، یک سر و گردن از آن‌ها بالاترند و در همه مسائل صاحب نظر هستند”.

وی همچنین اضافه کرده بود: “شخصیت‌های بزرگ دنیا همواره محو احاطه و دانش فراوان ایشان می‌شوند و به آن اذعان دارند و این نعمت بزرگی است که رهبر یک کشور به تمام معنا فرهنگی باشد”.

تعریف و تمجیدهای اصول‌گرایان از رهبر جمهوری اسلامی در حالی ادامه دارد که وی دچار اختلافات جدی با احمدی‌نژاد و اطرافیان‌اش شده و آن‌ها بارها وی را به چالش کشیده‌اند. از سوی دیگر حامیان جنبش سبز نیز آیت‌الله خامنه‌ای را به دیکتاتوری متهم کرده و مشروعیت وی را زیر سوال می‌برند. آیا تحسین اطرافیان آیت‌الله خامنه‌ای می‌تواند خنثی کننده همه این حملات باشد؟