حالا هی بگو٬ هی بگو٬ هی بگو

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

دو سال است که روزی ۲۵ ساعت اینقدر از فتنه حرف می زنند تا جنبش سبز اگر قرار باشد از بین برود هم سرومر و گنده باقی بماند و هر روز سه برابر بشود. اینقدر از خاتمی بد بگویند که سی میلیون طرفدارش بشوند شصت میلیون. اینقدر هم از حکومت پهلوی بد بگویند که همان چند میلیونی که طرفدار حکومت پهلوی بودند بشوند پنج برابر. تازه بعد از ۳۷ سال یادشان افتاده که حکومت پهلوی خیلی عقب مانده بود و « پیش از انقلاب در ایران از پیشرفت هیچ خبری نبود.» اینقدر این حرفها را می زنند که تازه مردم بروند و از صبح تا شب به حکومت قبلی فکر کنند. طرف خودش دارد از بین می رود و روز به روز افتضاح تر می شود٬ دائم علیه دیگران حرف می زند. شده مثل دنیای اسلام٬ دنیای اسلام به دلایل درونی دارد روز به روز فرسوده تر و وامانده تر می شود٬ رهبران دینی شیعه و سنی به جای اینکه اشکالات خودشان را برطرف کنند٬ هی فکر می کنند غرب و تمدن مسیحی و صهیونیسم و بقیه دارند اسلام را نابود می کنند. بابا جان! تو خودت داری خودت را از بین می بری٬ چرا به دیگران گیر می دهی؟ هی می گوید غربی ها اسلام هراسی ایجاد کردند. غربی ها خر کی هستند؟ داعش فرت و فرت مثل اینکه دارد سر مرغ می برد٬ سر ملت مسلمان عراق و سوریه را جلوی دوربین می برد٬ بعد می گویند غربی ها چهره خشنی از اسلام نشان می دهند. داعشی ها همجنسگرایان را از طبقه هفتم پرت می کنند زمین. و عکس اش را هم منتشر می کنند٬ انتظار دارند نوبل صلح را بدهند به ابوبکر بغدادی. در همین هفته گذشته داعش سه بار افراد را گذاشته توی قفس و جلوی مردم آتش زده٬ انتظار دارند مردم دنیا و حتی همین کشورهای اسلامی وقتی صدای قرآن را می شنوند از خوشحالی لامبادا برقصند. وسط خیابان دست و سر می برند و اعدام خیابانی در ایران می کنند٬ بعد انتظار دارند عکس خامنه ای را بغل انجلینا جولی بگذارند روی جلد مجلات مد فرانسوی ملت حالش را ببرند. کجا غربی ها اسلام هراسی ایجاد می کنند. یک روز زندگی این مسلمین را تبدیل به فیلم کنند٬ اسکار فیلم وحشت را می دهند به رهبران فعلی دنیای اسلام. آدم عکس رهبران مسلمان امروز جهان را می بیند٬ تا سه ماه از کابوس خوابش نمی برد٬ هی گیر می دهند که اینها اسلام هراسی می کنند. شما خودت وحشتناکی.

 

امام هم بود امام های قدیم

این رفیق ما بیست سال قبل طرفدار امام خمینی بود٬ به او می گفتیم تو که در زمان انقلاب سه ساله بودی برای چی از خمینی طرفداری می کنی؟ می گفت: من سه ساله بودم٬ ولی هم پدر و مادرم و هم خودم از همان سه چهار سالگی عاشق امام بودیم و باور نمی کنی اگر بگویم که دقیقا از انقلاب احساس غرور می کردم. باور نمی کنی؟ من هم می گفتم: نه٬ باور نمی کنم.

حالا دیدم چند روز قبل نوشته که من وقتی سه سالم بود٬ عقلم نمی رسید٬ خانواده من هم که یک خانواده معمولی بودند کاری به انقلاب نداشتند٬ من نمی فهمم کدام احمق ها انقلاب کردند؟ طرف اسمش ابوذر و یاسر و روزبه و روح الله و مقداد و حنیف و بشرا و ضحی و هدا و بقیه آیات قرآن و ائمه اطهار و رهبران انقلاب است و از من می پرسد یعنی واقعا کدوم احمق هایی انقلاب کردند؟ خب! دختر خوب! از بابات بپرس. فقط مانده نوه آیت الله خمینی و نوه ابراهیم یزدی و نتیجه بازرگان سئوال کند که کی چرا انقلاب کرد؟

البته جمهوری اسلامی که دست حکومت ۱۹۸۴ را از پشت بسته است. فوتوشاپ هم که دست برادران امت شهیدپرور هست و هر سال یک روایت جدید از انقلاب می دهند. البته امام خمینی قدیمی با این امام خمینی های جدید خیلی فرق می کند. نه که خوب تر یا بدتر بود. منظورم این است که یک جور دیگر بود.

آن امام خمینی می گفت « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.» و واقعا همین اعتقاد را هم داشت. اما موحدی کرمانی گفته « مجلس خبرگان رهبری هیچ غلطی در برابر رهبری نمی تواند بکند.» خمینی می گفت « مجلس در راس امور است.» الآن خود نمایندگان مجلس می گویند « مجلس پیرو بی چون و چرای رهبر است.» خمینی می گفت « من توی دهن این دولت می زنم.» و منظورش دولت بختیار در حکومت قبلی بود. حالا خامنه ای هر هفته یک بار توی دهن دولت می زند٬ ولی توی دهن دولتی می زند که زیر نظر خودش است.

به نظر من که این حکومت برای از بین رفتن نیازی به دشمن ندارد. الآن این تلاشی که رهبر و مجلس و قوه قضائیه برای نابودی دولت می کنند٬ اسرائیل و آمریکا نمی کنند. اتفاقا جمهوری اسلامی خیلی دوست دارد دولت خودش را از بین ببرد٬ منتهی مردم ایران و دشمنان خارجی مانع این کار شده اند. یعنی اگر استکبار جهانی و ملت ضدانقلاب همیشه در صحنه نبودند تا حالا دولت روحانی صد بار از بین رفته بود.

هشت سال احمدی نژاد دولت را با حداکثر صادرات نفت با سالی صد میلیون دلار فروش نفت اداره می کرد و هر سال کشور پنج سال عقب تر می رفت و یک بار نشد که این مقام معظم رهبری به دهانش برسد که دولت باید وابستگی به نفت را قطع کند٬ آن هم در شرایطی که احمدی نژاد اقتصاد کشور را اجاره داده بود به چین فاسد و روسیه مافیایی. حالا دیروز آقای رهبر خواستار قطع اتکای بودجه به درآمدهای نفتی و افزایش درآمدهای مالی شده. نه اینکه این کار بد است. اتفاقا درست ترین راه حل اقتصاد ایران همین است. ولی دولتی می تواند مالیات بگیرد که خدمات به مردم بدهد. مردم وقتی مالیات می دهند که دولت زندگی شان را بهتر و راحت تر بکند٬ نه اینکه دولت تنها کارش کتک زدن و محدود کردن وبگیر و ببند باشد٬ مردم هم مالیات بدهند؟

اتفاقا دولت روحانی بهترین دولت برای رفتن به سوی دولت غیرمتکی به نفت است. ولی این کار چند شرط دارد:

یک٬ رهبری به جای دخالت در مسائل سیاست خارجی و زرپ و زرپ نظریه پردازی اقتصادی و تلاش برای براندازی دولت٬ برسد به شب شعر و درختکاری و هر ماه یک بار پروستاتش را عمل کند و درباره اشعار فروغ و پروین اعتصامی نظر بدهد.

دو٬ انتخابات مجلس برگزار شود و حکومت رای مردم را ندزدد و مجلس کنونی هم که طبیعتا با ۱۷۰ نماینده متخلف و فاسد و رشوه گیر طبیعتا منحل باید بشود.

سه٬ سیاست خارجی توسط وزارت خارجه اداره شود و مجلس و اراذل و اوباش سیاسی جبهه پاچه خاری با همکاری نتانیاهو علیه توافق ایران و اروپا و آمریکا زرت پرت نکنند.

چهار٬ حکومت همین اندازه که به مخالفان دولت آزادی برای نابودی دولت می دهد٬ به طرفداران دولت هم آزادی بدهد.

پنج٬ به همان اندازه که دزدها آزادی دارند و راست راست در مجلس راه می روند و همه کاره سیاست ایران هستند٬ موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی و جبهه مشارکت و نهضت آزادی هم حق داشته باشند زندگی سیاسی بکنند. حتی نه با تغییرات اساسی٬ در محدوده همین قانون اساسی موجود.

بهترین راهی که دولت می تواند اقتصاد ایران را از این بن بست نجات بدهد همین است که رهبر٬ اصولگرایان٬ جبهه پایداری٬ و حامیان رهبر دو سال مرخصی بعد از زایمان بگیرند و بروند شمال٬ یا بروند کربلا و نجف مجاور بشوند٬ یا بروند در جزیره کیش دو سال با حقوق و مزایا استراحت کنند و فقط از کارهای دولت و مجلس انتقاد کنند و بگذارند دولت و مجلس منتخب مردم کارش را انجام دهد٬ اگر دو سال بعد شرایط ۱۷۰ درصد بهتر نشد٬ آن وقت همه دست اندرکاران را ببرند بریزند توی تنگه هرمز.

 

همجنسگرایان اعدام نشده اند

صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در غرب و برخورد‌های «دو‌گانه» غربی‌ها با موضوع حقوق بشر گفته در جمهوری اسلامی تاکنون برای هیچ همجنس‌گرایی حکم اعدام صادر نشده است. البته این حرف که دروغ است٬ چون حداقل در سالهای ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۱ دهها همجنسگرا رسما اعدام شدند و عکس شان هم در روزنامه منتشر شده است. ولی طبیعتا این طوری نیست که در ایران کسی را بخاطر همجنسگرایی اعدام کنند. ولی این که مهم نیست.

مهم این است که رئیس جمهور ام القرای اسلام در دانشگاه کلمبیا گفته ما در ایران همجنسگرا نداریم٬ حالا رئیس قوه قضائیه می گوید ما همجنسگرایان را اعدام نکردیم. خوب! این که وجود ندارد چطوری می خواستی اعدام کنی؟ راستی برای کلمه « ام القرا» یک معادل فارسی پیدا کردم. به جای واژه عربی و غیر ایرانی « ام القرا» می توانید از این به بعد بگوئید « مامانشهر». فارسی را پاس بداریم.

 

با نفرت به گذشته بنگر

جالب است که گاهی بدترین توصیفات مخالفان جمهوری اسلامی با توصیفات عاشقان حکومت هیچ فرقی ندارد. فقط آن یکی فکر می کند دارد تعریف می کند٬ این یکی فکر می کند دارد دشمنانه یا بقول جنتی ددیمنشیمنهنانه حرف می زند. احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران گفت « آیت الله خمینی با نفرت از آمریکا از دنیا رفت» و اضافه کرد « در قانون اساسی ایران موضوع نظارت بر رهبری وجود ندارد.» یعنی اگر کسی می خواست دو توصیف خیلی بد از خمینی و جمهوری اسلامی بکند٬ همین می شد که احمد خاتمی کرده. برادران مخالف جمهوری اسلامی خودشان را خسته نکنند. این آقایان خودشان به اندازه کافی ضایع می کنند. شما خودش را خسته نکن.