نحوه گرفتن عنوان حزب الله از دید نقدی

نویسنده
نازنین کامدار

» گردهمایی همزمان لباس شخصی ها در میدان هفت تیر

همزمان با افزایش استقبال احزاب و نهاد های سیاسی برای پیوستن به راهپیمایی امروز در تهران، محمد رضا نقدی، فرمانده بسیج از “تلاش سرویس های جاسوسی غربی” برای “آتش سوزی یک عقب مانده” با هدف “شبیه سازی مصر و ایران” خبر داد و از لباس شخصی ها و شبه نظامیان تحت امرش خواست برای برخورد با مردم آماده باشند.این در حالیست که سایت مشرق از برگزاری سومین سال مرگ عماد مغنیه، از فرماندهان حزب الله لبنان در ساعت سه بعد از ظهر امروز در میدان هفت تیر و از سوی مرکز فرهنگی سیدالشهداء خبر داده؛ مراسمی که به نوشته مشرق “با حضور جوانان انقلابی وبسیجی” برگزار می شود و همزمانی آن با راهپیمایی معترضان این شایبه را تقویت کرده که بسیجی ها برای سرکوب آماده شده اند.

 آنطور که خبرگزاری فارس نوشته، در مراسمی که با عنوان “تجلیل از جانبازان حوادث سال گذشته” برگزار شده، محمد رضا نقدی گفته است:” سازمان‌های جاسوسی غربی به دنبال این هستند تا فرد عقب‌افتاده‌ای را پیدا کنند که خود را در تهران آتش بزنند و این کار را با شروع تحولات تونس و مصر شبیه‌سازی کنند”.

 اشاره نقدی به خودسوزی جوانی به نام “محمد بو عزیزی جوان 26 ساله تونسی” در تونس است که منجر به سرنگونی حکومت دیکتاتوری زین العابدین علی شد. محمد جوان تحصیلکرده ای بود که در اعتراض به وضعیت اش دست به خودسوزی زد و منشا حرکت مردم تونس شد.گفتنی اینکه افرادی که درمصر و تونس خودسوزی کردند از سوی دستگاه های تبلیغاتی جمهوری اسلامی به عنوان “شهید” شناخته شده اند.

محمد رضا نقدی در عین حال با اعتراف به نقش سرکوب کننده عوامل لباس شخصی این نیرو افزوده است:” جنگیدن بادشمن خارجی و بیگانه حتما دارای فضیلت است اما آنجا که با دوست دیروز خود و همسایه و فامیل خود مجبور می‌شوید به خاطر دفاع از حق درگیر شوید، خیلی از پاها می‌لرزد و خداوند به افرادی که در اینجا نمی‌لرزند نشان حزب‌الله می‌دهد. افرادی که ایمان به خدا و قیامت دارند و هیچ گاه دشمنان خدا را به دوستی نمی‌گیرند ولو برادر، پدر و فرزندشان باشد. این افراد تردیدی در دفاع از حق پیدا نمی‌کنند و در سخت‌ترین شرایط به تکلیف عمل می‌کنند”.
نقدی در ادامه با نام بردن از هاشمی رفسنجانی گفته است: “آزمایش سال پیش سخت‌ترین آزمایش جمهوری اسلامی بود و ملت و بسییجیان با سرافرازی از آن عبور کردند. بسیجیان نشان دادند در پیچیده‌ترین شرایط کم نمی‌آورند در حالی که بسیاری که احساس بزرگی می‌کردند، کم آوردند. خیلی‌ها هنوز هم کم دارند، در حالیکه ادعای سیاسی بزرگی دارند، به اندازه یک انسان دور از سیاست هم شعور سیاسی ندارند و اگر قبول کنیم شعور سیاسی دارند، باید آنها را حزب شیطان بنامیم و ما به آنها لطف می‌کنیم و می‌گوییم شعور سیاسی ندارند. افرادی که هنوز در مقابل فتنه‌ای که به گفته مقام معظم رهبری از خارج هدایت می‌شد، دانسته سکوت کرده‌اند، منافق هستند. در حالیکه مردم به خوبی راه خود را پیدا کردند و خدا پاداش استقامتشان را داد”.

مراسم “تجلیل از جانبازان حوادث سال گذشته” که برخی آن را جلسه توجیهی نیروهای لباس شخصی و شبه نظامیان بسیج برای برخورد و سرکوب احتمالی امروز دانسته اند در حالی برگزار شد که امروز نیروهای حزب اللهی  نیز قرارست همزمان با راهپیمایی هواداران جنبش سبز از میدان امام حسین تا آزادی، در میدان هفت تیر و به بهانه سالگرد مرگ یک فرمانده حزب الله لبنان تجمع کنند.

سایت مشرق در اینباره نوشته است: “مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهید «عماد مغنیه» فرمانده کبیر مقاومت اسلامی لبنان، دوشنبه 25 بهمن ماه از ساعت 15 الی 18 در سالن مرکز فرهنگی سیدالشهداء واقع در میدان هفتم تیر برگزار می‌شود”.

این سایت وابسته به افراطیون افزوده است: “در این مراسم که به همت مرکز فرهنگی میثاق و موسسه فرهنگی رهپویان فرهنگ ایثار و با حضور دانشجویان و جوانان انقلابی برگزار خواهد شد، مهندس سعید قاسمی، استاد دانشگاه و کارشناس امور فرهنگی، دکتر شیخ الاسلام کارشناس مسائل خاورمیانه و یکی از اعضای دفتر حزب‌الله لبنان در تهران در مورد نقش این شهید بزرگوار در کسب پیروزی‌های مقاومت اسلامی و همچنین شرایط سیاسی حاکم بر منطقه، به سخنرانی خواهند پرداخت”.

این سایت درپایان گزارش خود یادآوری کرده: “شرکت در این جلسه برای تمامی برادران و خواهران حزب الله آزاد است”.

روز گذشته همچنین روزنامه کیهان در مطلبی به جای وزارت کشور دلایل نهادهای امنیتی برای عدم صدور مجوز راهپیمایی امروز را بر شمرد و آن را ناشی از “اغتشاشگر بودن” و “خشونت” هواداران جنبش سبز دانست.

در همین حال سایت افراطی رجا نیوز نیز، 25 بهمن ماه را به “یوم النفاق” تعبیر کرد و با ادعای حمایت گروه های تروریستی ریگی و… از راهپیمایی نوشت: “گروهک ریگی، منافقین، رضا ربع پهلوی و مقام‌های ارشد کاخ سفید با حامیان مبارک که قرار بود برای خارج کردن او از انزوا به خیابان بیایند، اعلام حمایت و پیوستگی کردند. سران فتنه در اقدامی منفعلانه تلاش کردند تا با جدا کردن صف خود از صف مردم ایران، روز ولنتاین را روز اجتماع خود و حامیان فتنه به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس اعلام کنند.مقام‌های کاخ سفید نیز به‌عنوان عناصر اصلی و طراح جریان فتنه در داخل ایران پس از ناکامی در حوادث سال گذشته و شکست بزرگ در برکناری متحد اصلی خود در شمال افریقا و مرزهای اسرائیل، از تجمع یوم النفاق حمایت کردند”.

ارگان نزدیک به احمدی نژاد افزود: “حمایت یکپارچه منافقین، گروهک ریگی، سلطنت‌طلبان و مقام‌های کاخ سفید از درخواست عوامل داخلی فتنه در حالی است که آخرین حضور خیابانی جدی این جریان در سطح خیابان در روز عاشورای 88 بود که عوامل میدانی و حرمت‌شکن آن روز نیزعمدتا از منافقین و بهایی‌ها بودند”.