شجره نامه خامنه ای در تیراژ وسیع

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» همزمان با سفر به قم توزیع می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از انتشار شجره نامه رهبر جمهوری اسلامی همزمان با ورود وی به این استان خبر داد. آنگونه که حجت الاسلام غلامرضا ناظمی اعلام کرده،  روشن شده که جد آیت الله سیدعلی خامنه ای، امام سجاد، امام چهارم شیعیان است.

به گفته حجت الاسلام ناظمی، شجره نامه آقای خامنه ای به صورت “کارت پستال” تهیه و توسط دائره‌المعارف بقاع متبرکه کشور که زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود تدوین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در توضیحات بیشتری درباره شجره نامه رهبر جمهوری اسلامی گفت: “جد مطهر مقام معظم رهبری، امام سجاد بودند که امامزاده عبدالله مدفون در بلوار کشاورز قم نیز عموی نسبی ایشان هستند.”

وی افزود: “همچنین امامزاده سید معصوم نیز که در منطقه نیروگاه قم مدفون هستند به عنوان پسر عموی نسبی مقام معظم رهبری به شمار می‌آیند.”

حجت الاسلام ناظمی همچنین از انتشار شجره نامه آیت الله خمینی همزمان با آیت الله خامنه ای خبر داد و گفت جد رهبر فقید جمهوری اسلامی، امام موسی کاظم است.

رهبر جمهوری اسلامی قرار است روز سه شنبه به استان قم سفر کند. گزارش های رسمی و غیر رسمی از سازماندهی گسترده دستگاه های حکومتی در این استان برای استقبال ازآقای خامنه ای خبر می دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز با اشاره به آمادگی این استان برای استقبال از آقای خامنه ای گفت: “حضور ایشان برای قم برکات بسیاری را به همراه دارد و موجب توسعه و عمران قم خواهد شد.”

ناظمی افزود: “همچنین باید حوزه‌های علمیه نیز از برکت حضور ایشان نهایت استفاده را ببرند و تحولی را که مد نظر ایشان است در حوزه‌ها ایجاد کنند.”

وی ادامه داد: “ما بی‌صبرانه منتظر حضور ایشان در استان هستیم و مردم نیز روز سه شنبه با حضور خود استقبالی تاریخی را از ایشان انجام خواهند داد.”

 

سفرهای “خبری نشده”

سفر برنامه ریزی شده رهبر جمهوری اسلامی به قم در شرایطی صورت می گیرد که از آخرین سفر رسمی وی به این شهر حدود 10 سال می گذرد.

آقای خامنه ای پس از درگذشت آیت الله خمینی و رسیدن به مقام رهبری جمهوری اسلامی، تنها سه بار به این شهر سفر کرده است.

سفر اول روز 30 بهمن تا دوم اسفند 1370 به طول انجامید. سفر دوم آقای خامنه ای چهار سال بعد در روز سیزدهم آذر 74 آغاز شد و روز شانزدهم همان ماه به پایان رسید.

سومین سفر رسمی رهبر جمهوری اسلامی به قم آخرین سفر از این دست بود. مسافرتی که تنها یک روز به طول انجامید. این سفر در روز 14 مهر سال 79 آغاز و یک روز بعد یعنی 15 مهر به پایان رسید.

این در حالی است که سایت های خبری طرفدار آقای خامنه ای، دیروز برای نخستین بار به طور رسمی، از سفرهای غیررسمی وی به قم پرده برداشتند.

سایت خبری برنا (متعلق سازمان ملی جوانان) دیروز با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: “آنچه از برخی شواهد و گفت و گوها و اخبار قابل دریافت است، مقام معظم رهبری در طول سالهای اخیر دیدارها و سفرهایی به شهر مقدس قم داشته اند که البته هیچ کدام خبری نشده و اطلاعات کاملی از آنها در دست نیست.”

این سایت طرفدار دولت درباره تعدادی از برنامه های اقای خامنه ای در این سفرها نوشت: “سفر به مسجد مقدس جمکران، دیدار با مراجع عظام و فضلا از جمله آیت الله بهاالدینی، آیت الله صافی، آیت الله مشکینی، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله بهجت، آیت الله سبحانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله استادی و آیت الله مصباح یزدی از جمله این دیدار ها هستند. اطلاعات رسیده حاکی از دیدارهای مکرر مقام معظم رهبری با آیت الله بهجت در زمان ایشان، دیدار با مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، دیدار با مرحوم آیت الله مشکینی، بحث های علمی و فقاهتی در دیدارها با آیت الله شبیری زنجانی و زیارت حرم حضرت معصومه(س) توسط ایشان است.”

پیش از این و در جریان حمله نیروهای لباس شخصی به دفاتر آیت الله منتظری و آیت الله صانعی از مراجع تقلید منتقد دولت در روز 23 خرداد گذشته، عنوان شده بود که این حمله یک روز پس از سفر محرمانه آقای خامنه ای به قم صورت گرفته است.

سعید منتظری، فرزند آیت الله منتظری، مرجع تقلید درگذشته شیعه هم در این خصوص گفته بود که:

“ماجرا از سفر محرمانه آقای خامنه‌ای به قم آغاز شد. وی پیش از ظهر شنبه (22 خرداد) برای زیارت حرم حضرت معصومه به قم مشرف شد.”

به گفته آقای منتظری، “ره آورد سفر ایشان برداشته شدن تخته نشان آرامگاه مرجع فقید آیت‌الله منتظری بود، مبادا ایشان با دیدن قبر استادشان به‌یاد فجایعی بیفتند که در حق آیت‌الله منتظری روا داشتند و ناراحت شوند.”

 

خامنه ای، فتنه، جمکران

این سایت در ادامه گزارش خود از سفرهای متعدد آقای خامنه ای به شهر قم و مسجد جمکران در این شهر در جریان آنچه “فتنه سال گذشته” نامیده خبر داده و افزوده  که وی در برخی از این سفرها توسط مردم مشاهده شده است.

این در حالی است که اخبار غیر رسمی زیادی درباره سفرهای مکرر رهبر جمهوری اسلامی به قم و رفتن به مسجد جمکران توسط وی، در سطح این شهر و روحانیون آن وجود دارد.

گفته می شود آقای خامنه ای در بسیاری از شب های چهارشنبه (که شلوغ ترین شب مسجد جمکران است) به صورت ناشناس و تحت تدابیر شدید اما نامحسوس امنیتی به این مسجد می رود.

برخی منابع خبری می گویند که رهبر جمهوری اسلامی وصیت کرده پیکرش پس از مرگ، در این مسجد به خاک سپرده شود.

سایت برنا در همین گزارش از قول حجت الاسلام کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری و او نیز به نقل از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، به بیان خاطره ای از ارادت آقای خامنه ای به مسجد جمکران پرداخته است.

این سایت نوشته: “یک دفعه به همراه شورای حزب الله لبنان محضر مقام معظم رهبری بودیم. اوج سختی و تنگنایی ما بود و خیلی به حزب الله سخت می گذشت. کنفرانس شرم الشیخ هم صورت گرفته بود، همه توطئه ها شده بود که حزب الله را نابود کنند. موقعی که ما با رهبر معظم جهان اسلام دیدار داشتیم، ایشان به ما امید داد و فرمود : شما پیروز می شوید، این چیزها زیاد مهم نیست. سپس اضافه کردند: من در اداره امور کشور بعضی وقتها حل مسائل برایم دشوار می شود و دیگر هیچ راهی پیدا نمی شود. به دوستان و اعوان و انصار می گویم که آماده شوید به جمکران برویم. راه قم را پیش می گیریم و راهی مسجد جمکران می شویم. بعد از راز و نیاز با آقا، من احساس می کنم همانجا دستی از غیب مرا راهنمایی می کند و من در آنجا به تصمیمی می رسم ومشکل بدین صورت حل می شود و همان تصمیم را عملی می کنم.”