قربون هلال ماهت برم

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

پنجشنبه: به گفته بیت معظم رهبری احتمال رویت هلال ماه فردا شب 23.56 درصد است. بیت رهبری اعلام کرد بی ناموس هایی که قبل از روز قدس هلال ماه را رویت کرده اند غلط کرده اند.

جمعه: آیت الله مکارم اعلام کرد احتمال رویت هلال ماه روز عصر شنبه ضعیف است.

شنبه: دفتر رهبری اعلام کرد به کوری بعضی ها همین امروز هلال ماه رویت شده و فردا عیدفطر خواهد بود.

یکشنبه: آیت الله سیستانی اعلام کرد هلال ماه روز یکشنبه رویت شده و روز دوشنبه عیدفطر است. هر کسی هم که به دستور بیت روزه خورده باید قضای آن را به جا بیاورد.

دوشنبه: حزب الله تهران اعلام کرد با توجه به اهمیت روزه در اسلام و ضرورت تبدیل ماه رمضان به فصل رمضان فعلا روز سه شنبه عیدفطر است و از سال آینده هر سال یک روز اضافه می کنیم.

سه شنبه: ده تن از مراجع تقلید قم که برخلاف رهبر جمهوری اسلامی روز دوشنبه را عیدفطر اعلام کرده بودند، گفتند شرمنده انشاء الله سال بعد جبران می کنیم.

چهارشنبه: آیت الله ناصر مکارم اعلام کرد “ درباره رویت هلال ماه هیچ اختلاف غیر فقهی میان علما نیست.” وی مشترکات غیرفقهی علما را چنین توضیح داد تمام علما معتقدند که رویت کردن همان نگاه کردن است، همه مراجع معتقدند انسان با چشمش نگاه می کند و کمتر انسانی با دماغش نگاه می کند، وی گفت اغلب مراجع منظورشان از ماه همان گردالی است که شب ها بالای سرماست، خورشید بزرگتر است، و گفت منظور از چشم مسلح چشمی است که با دوربین نگاه می کند، به چشمی که خمپاره پرت می کند چشم مسلح نمی گوئیم. 

فائزه یکه سوار

جمعه: فائزه هاشمی به لندن گریخت.

شنبه: فائزه هاشمی متهم فتنه گر و بی بصیرت فرار کرد و به دامن استعمار پیر پناه برد.

یکشنبه: یک مقام قضائی اعلام کرد فائزه هاشمی تحت تعقیب بوده و به دامن استعمار پیر پناه برده و برای بازگرداندن او از اینترپول یا حماس استفاده خواهد شد.

دوشنبه: فائزه هاشمی عنصر مساله دار به مهدی برادر فتنه گرش پیوست، گویا پدر آنان که از ساکتین فتنه است از آنان خواسته که در مدتی که قصد کودتا علیه نظام دارد، در لندن بمانند تا مسوولان محترم نظام برای فشارآوردن جریان فتنه آنان را تحت فشار قرار ندهد.

سه شنبه: به گزارش اسگل نیوز و رجالنیوز و فالسنیوز فائزه هاشمی عنصر مساله دار فتنه گر برای هماهنگ کردن عناصر فتنه و سلطنت طلبان و نئوکان ها و سیا و اتحادیه اروپا و وهابیت و شیطان پرستان برای حمله نظامی به ایران و هدایت زلزله آذربایجان از راه دور، به لندن گریخت. وی همراه با برادرش مهدی در فروشگاه مارک اند اسپنسر از شعبه های ام آی شش و ام آی پنج و اینتلیجنت موساد حاضر شده و به هماهنگی پرداخت.

چهارشنبه: به گفته سردار خشمناک معاون دفتر سیاسی سپاه منطقه لامرد فارس فائزه هاشمی از عناصر فریبکار و فتنه گر دشمن با حمایت برخی از ع.ل. رئیس مجلس از طریق مرز کردستان به عراق گریخته و با یک فروند شینوک نیروی هوایی انگلیس به پشت جبهه ناتو در گلاسکو منتقل و در آنجا در جلسه ای که ع. ن. و م. س. و برادرش م.ه. و هیلاری کلینتون و انجلیناجولی عامل درپیت شیطان پرستان در هالیوود و همچنین فرمانده ناوگان آبراهام وینسنت و کلاه سبزهای ناتو و برخی همجنسگرایان نئومحافظه کار حضور داشتند ضمن کشف حجاب دستور حمله غرب را به ایران صادر نموده است. سردار نقدی اعلام کرد به زودی شعله های خشم جنبش وال استریت اللهی بر گلاسکو نازل خواهد شد.

پنجشنبه: فائزه هاشمی امروز عصر به تهران بازگشت.

بان کی مون غیرمتعهد می شود

شنبه: فرقانی اعلام کرد حضور بان کی مون در تهران مشت محکمی به دهان یاوه گویانی که انزوای ایران را می خواهند می زند. وی گفت بان کی مون به احتمال 101 درصد می آید.

یکشنبه: علی لاریجانی اظهار داشت آمدن یا نیامدن بان کی مون هیچ اهمیتی ندارد، برود لای دست پدرش. خلایق هرچه لایق. وی گفت به احتمال 80 درصد بان کی مون نمی آید.

دوشنبه: سخنگوی وزارت خارجه خبر آمدن بان کی مون را تائید کرد و گفت بان کی مون تنها شخصیت جهانی معتبر است. وی گفت به احتمال 93 درصد بان کی مون به تهران خواهد آمد.

سه شنبه: سردار پهناور رئیس ستاد مشترک سپاه اعلام کرد نیامدن بان کی مون یک موهبت الهی است، وی اسناد جنایات بان کی مون را که در یک کیسه سیاه بود نشان داد و گفت خیلی هم تیز است. وی گفت خدارا شکر بان کی مون به احتمال 12.032344 درصد نخواهد آمد.

چهارشنبه: وزیر خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد بان کی مون به نشانه حمایت از صلح علیه اسرائیل در اجلاس غیرمتعهدها حاضر خواهد شد. وی گفت 206 درصد احتمال دارد که بان کی مون بیاید.

پنجشنبه: وزیر کشور گفت: اینکه آقای بان کی مون گفته نمی آید حرف بی ربطی است. اصلا کسی از ایشان دعوت نکرده بود. حالا احتمالش 42 درصد باشد یا نه واسه چی؟

جمعه: ائمه جمعه سراسر تهران حضور بان کی مون در اجلاس غیرمتعهدها را یکی از نشانه های ظهور آقا امام زمان دانسته و گفتند که آیت الله نوری همدانی آمدن بان کی مون را یک سال قبل خواب دیده بود. آیت الله سیداحمد گشادچشم گفت احتمال حضور ایشان از ظهور حضرت بیشتر است.

کشتگان زلزله اهر و ورزقان

یکشنبه: زلزله نسبتا شدیدی اهر و ورزقان را لرزاند. این زلزله 298 کشته و 1500 مجروح تا این لحظه داشته است. حال مجروحان خوب گزارش شده است.

دوشنبه: به گزارش مرکز زلزله شناسی سی و هفت پس لرزه مناطق مختلف اهر و ورزقان را لرزاند. به گفته استاندار سه روستا بکلی ویران شده که آمار کشتگان آن هنوز محاسبه نشده است. وی گفت: تا کنون 357 نفر کشته شده اند که مرگ اغلب آنان در بیمارستان رخ داده است. وی گفت تا این لحظه 2300 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

سه شنبه : سازمان هلال احمر اعلام کرد با گذشت دو روز از زلزله عملیات نجات همچنان ادامه دارد، این سازمان گفت حدود دویست تا پانصد نفر کشته شده و حدود تعدادی مجروح شده اند که حال 96 درصد آنان بی نظیر گزارش شده است.

چهارشنبه: علی دائی که از مناطق زلزله زده بازدید کرده بود گفت: تعداد کشته ها بیش از آماری است که تا کنون داده شده است، چون هنوز در تعدادی از روستاها که هیچ دسترسی وجود ندارد عملیات نجات آغاز نشده. وی گفت حدود 400 تن کشته و بیش از 2000 نفر مجروح شده اند.

پنجشنبه: سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد با توجه به اجلاس غیرمتعهدها در تهران و پیام دیر هنگام رئیس جمهور و سفر دیرهنگام رهبر به مناطق زلزله زده، تا کنون 324 تن در این مناطق کشته شده اند و 1500 تن به بیمارستان مراجعه کرده بودند که بیش از 1983 نفر از آنان کاملا سالم هستند و اصلا مساله ای نیست.

جمعه: معاون اول رئیس جمهور از مناطق زلزله زده بازدید کرد و اعلام کرد با وجود اینکه کلا 7000 خانه در منطقه زلزله زده ویران شده اما دولت 12هزار و 382 خانه را تا بیست دقیقه دیگر ساخته و به مردم تحویل خواهد داد. وی گفت چون احتمال دارد فردا دوباره زلزله بیاید خانه هایی که امروز عصر ساخته می شود ضد زلزله خواهد بود. وی گفت به دستور استاندار تعداد کشته شده های زلزله حداکثر سیصد نفر خواهد بود و اصولا کسی به بیمارستان مراجعه نکرده است.

شنبه: دولت اعلام کرد با توجه به اینکه مرگ و میر در اثر زلزله تاثیر بدی روی مردم می گذارد، تعداد کشتگان زلزله اخیر 252 نفر گزارش شده است. همین دولت اعلام کرد به خاطر جلوگیری از اختلالات تربیتی در خانواده فرزندانی که پدرشان را از دست می دهند، ممکن است تعداد کشته شده های زلزله اخیر تا هفته آینده حداکثر 37 نفر از آغاز زلزله تا هفته بعد گزارش شود.

یکشنبه: دفتر آیت الله نوری همدانی در پاسخ به استفتاء استاندار اردبیل در مورد زلزله اعلام کرد هر گونه زلزله همزمان با ماه مبارک رمضان تا قبل از سقوط اسرائیل و برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد حرام است و کسی حق ندارد در زلزله کشته شود. خبرگزاری ایرنا اعلام کرد خبرهای وقوع زلزله در ماه گذشته در برخی نقاط به اصطلاح آذربایجان تکذیب شده و حاصل توطئه شوم بی بی سی می باشد.