پزشک محله پاستور

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

پزشک محله پاستور یک آقای دکتر محترم است که چون در منطقه پاستور طبابت می کند، بیمارانش عمدتا مسوولان دولتی هستند، وی به کلیه سووالات پاسخ می دهد.

احمد جنتی 12 ساله از تهران: من روزهای جمعه زیاد حرف می زنم و وقتی شروع به حرف زدن می کنم جیغ می کشم و همین باعث می شود تا یک هفته گلودرد داشته باشم، چه کنم؟

پزشک محله: شما باید در طول هفته به حمام بروید و در آنجا با خودتان آرام حرف بزنید و سعی کنید صدای خودتان را تنظیم کنید، ضمنا در حمام به هیچ کار واجبی دست نزنید.

 

روح الله حسینیان: من وقتی طناب می بینم سردردم خوب می شود و دائما دلم می خواهد فشار بدهم، لطفا بگوئید کجا را فشار بدهم؟

پزشک محله: شما باید یک سال در استراحت مطلق بسر ببرید، به هیچ وجه به چراغ گاز دست نزنید و از چاقو برای بریدن استفاده نکنید، سعی کنید قبل از مصرف خودتان را خوب تکان بدهید که جلوی طناب بینی تان گرفته شود. حداقل دو ماه مطلقا روزنامه نخوانید و با سر وسط شیشه نروید. فعلا تا یک سال جایی را فشار ندهید.

 

جعفر شجونی از کرج، نود و نه ساله: بیست و پنج سال قبل من زبانم را موش خورد و تا دو ماه قبل نمی توانستم حرف بزنم، اما اخیرا دوباره قادر به حرف زدن شده ام و معمولا موقع حرف زدن شکرزیادی می خورم، با توجه به اینکه قند خون من بالاست لطفا بگوئید باید چه چیزی را در کجا مصرف کنم؟

پزشک محله: شما از نوعی “ نرگس گرائی”( نارسیسیزم) رنج می برید و احتمالا چون خیلی از اجناس زیرخاکی و عتیقه خوش تان می آید، احتمالا به همین دلیل به خودتان علاقمند هستید. سعی کنید شکرزیادی نخورید، اگر هم خوردید ساندیس رژیمی(  Diet Sandice) بخورید که برود پائین، ضمنا از زندگی در محلی که گربه در آن است خودداری کنید که باعث فرار موش ها نشود، شاید شانس بیاورید دوباره زبان تان را موش بخورد و بیماری تان بهبود پیدا کند.

 

محمدرضا باهنر از کرمان: قبلا هر وقت راه می رفتم راست راست می رفتم به طرف راست، شش ماه قبل بعد از بیست سال یک ربع فکر کردم و تصمیم گرفتم که صاف و مستقیم راه بروم و بطرف راست نروم، اما تلفن زنگ زد. لطفا بگوئید گوشی ال جی چطور خاموش می شود؟

پزشک محله: شما باید به جای اینکه کتاب قانون را پشت سرتان بگذارید و هی مصاحبه کنید، آن را روی سرتان بگذارید و سعی کنید در حالی که یک کتاب قانون روی سرتان است، صاف راه بروید. ضمنا مصرف بیش از حد قطره گوش را متوقف کنید، چون دائما قطره توی گوش تان می ریزید، صدای گوشی ال جی را می شنوید. 

 

نقدی: بسم الله الرحیم، باتوم ما تاول زده و مجبور می شویم با وانت به مردم بزنیم، لطفا بفرمائید چکار کنیم؟

پزشک محله: قبل از راهپیمایی دوش آب سرد بگیرید و از مصرف داخلی باتوم کلا خودداری کنید.

 

محمود احمدی نژاد هشت ساله از ارادان: من از پنج سال قبل دائما هاله نور می دیدم، الآن سه سال است اصلا نمی بینم، همین موضوع باعث شده مادرم از دستم خیلی ناراحت بشود، چکار کنم؟ در ضمن من از لیزر خیلی خوشم می آید، چطور از آن استفاده کنم؟

پزشک محله: اشتباه شما این است که از لیزر و سانتریفیوژ برای مصرف داخلی استفاده می کنید، به همین دلیل پوسته خارجی شما درد می گیرد. اگر می خواهید هاله نور ببینید باید به جای استفاده مکرر از لیزر و سانتریفیوژ، قوه عادی استعمال داخلی کنید تا هاله نور از شما تراوش کند.

 

سید علی خامنه ای از نیاوران: من مدتها حس بویایی خیلی خوبی داشتم، تا جایی که به گفته برادران و عزیزان سپاه، عبور ناوگان دشمن را از 1500 کیلومتری می فهمیدم و وقتی یک منافق توی دفترم بود، از بوی ادوکلن یا سیاهی پیشانی اش می تونستم تشخیص بدم که منافق است و چه زمانی اسرارش آشکار می شود، ولی الآن هفت ماه است دائم دارم اشتباه می کنم. چه کنم؟

پزشک محله: شما به دلیل اینکه فقط از دماغ تان برای احساس کردن استفاده می کنید دچار مشکل تشخیص شده اید، در صورت شما، زیر دو ابرو، دو چیز وجود دارد که به آنها چشم می گویند، سعی کنید از آنها هم استفاده کنید، در صورتی که اشتباهات تان ادامه پیدا کرد، احتمالا دچار نزدیک بینی شدید شده اید، به چشم پزشک مراجعه کنید.

 

علی فلاحیان از آبادان: من خیلی احساس می کنم آدم لطیفی هستم و خیلی جلوی دوربین عشوه می آیم، فاطمه خانم معتقد بود که من نباید خیلی عشوه شتری بیایم، به همین خاطر خودش فوت کرد و الآن همیشه او را به خواب می بینم، لطفا راهنمایی کنید که وقتی از خواب بیدار می شوم، آب بخورم یا قدم بزنم؟

پزشک محله: شما باید قبل از صدور دستور و قبل از مصاحبه تلویزیونی حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر ایشان تشخیص داد، باید بسرعت عمل خودتان را عمل کنید، نه اینکه دیگران را عمل کنید.

 

رحیم مشائی از اتاق پشتی: مدتی است که من دائما دور و نزدیک می شوم، مثلا در یک جای دوری نشسته ام، بعد ناخودآگاه احساس می کنم نزدیک شده ام، یا درست وقتی فامیل نزدیک می شوم، یک دفعه پرت می شوم به یک فاصله دور. می خواستم ببینم آیا فوتوشاپ در این زمینه چه کاربرد درمانی دارد.

پزشک محله: شما نیاز به گفتار درمانی و رفتاردرمانی دارید، هر هدیه ای که به شما داده می شود نگیرید و سعی کنید فاصله تان را با اشیاء دور و بر حفظ کنید.