دو فعال زن تبرئه شدند

نویسنده

» سرمدی موفق به دیدار با همسرش نشد

آیدا سعادت و جلوه جواهری از فعالان زن که روز 23 خرداد سال 88 در فرمانیه تهران بازداشت شده بودند از اتهام اخلال در نظم عمومی و تمرد از دستور پلیس تبرئه شدند.

مینا جعفری با اعلام این خبر به روز گفت : متهمان این پرونده ، جمعا 9 نفر بودند که  با تبرئه خانمها جواهری و سعادت، تا کنون پنج نفر از اتهام وارد شده تبرئه شده اند.

وی افزود: این احکام از سوی شعبه 1054 برای جلوه جواهری و از سوی شعبه 1051 برای آیدا سعادت صادر شده است.

گروهی از فعالان زن در 23 خرداد سال 87 برای برگزاری یک نشست به مناسبت همبستگی گروه های زن در روز 22 خرداد سالهای پیش از آن،  اقدام به اجاره مکانی در خیابان فرمانیه تهران کرده بودند. این نشست که قراربود به موانع و مشکلات جنبش زنان در ایران بپردازد، به دستور نیروهای امنیتی، انتظامی لغو شد و پلیس، افرادی را که به عنوان میزبان در آن محل حاضر شده بودند تا به علت زمان اندک و نداشتن ابزار اطلاع رسانی سریع، مهمانان را از لغو نشست مطلع کنند بازداشت کرد.

این فعالان که وکیلشان نیز به همراهشان بازداشت شده بود ، نیمه شب همان روز آزاد شدند، اما پرونده آنها به دادگاه فرستاده شد و اینک پنج نفر از متهمان آن، حکم تبرئه دریافت کرده اند.

 

ممانعت از دیدار با همسر 

از سوی دیگر از فعالان زن خبر می رسد که پرستو سرمدی خبرنگار زنی که همسرش بعد از حوادث انتخابات بازداشت شد، روز یک شنبه بار دیگر نتوانست با همسر زندانی اش ملاقات کند. علت این ممانعت به نقل از مسوولان زندان نوشته های این زن روزنامه نگار عنوان شده است. این در حالی است که به گفته سرمدی وی تنها از دلتنگی های یک زن در دوری از همسر زندانی خود نوشته و به دلیل فشارهای موجود، در یک هفته اخیر از نوشتن همان دلتنگی ها نیز خودداری کرده است.

حسین نورای نژاد یکی از زندانیانی است که در سلول انفرادی نگهداری می شود. سرمدی در مورد وضعیت جسمانی همسرش و بیماری آسم او به شدت نگران است و خواستار آزادی او و زندانیان دیگر یا دستکم خروجشان از انفرادی است.  او در نامه ای از دادستان تهران خواسته است با اقدامات غیر قانونی ماموران 209 مقابله کند.