پدرم را بازداشت کرده اند

نویسنده

» پسر سحر خیز در فیس بوک و تویتر:

گفته می شود عیسی سحرخیز روزنامه نگار و عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات روزگذشته در منزلش بعد از ضرب و شتم  بازداشت شده است.

مهدی سحرخیز پسر عیسی سحرخیز شب گذشته با اعلام این خبر در دو سایت فیس بوک و تویتر خبر از دستگیری پدرش داد. در پی گیریهایی که صورت گرفت معلوم شد این روزنامه نگار با سابقه، روز گذشته در خانه اش  بازداشت شده

عیسی سحرخیز که فعالیت مطبوعاتی اش را در خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز کرده بود، در نخستین دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، و بعد از اینکه احمد بورقانی به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت، مدیرکل مطبوعات داخلی این وزارتخانه شد؛ دوره ای که به گواه بسیاری از روزنامه نگاران و کارشناسان رسانه، “بهار مطبوعات” نام گرفت. اما این بهار دیری نپایید و با خزان زود آمد توقیف و تعطیلی مطبوعات و دستگیری روزنامه نگاران، نه احمد بورقانی در معاونت مطبوعاتی باقی ماند و نه سحرخیز در مقام مدیرکلی.

سحرخیز از آن پس تنها به نوشتن روی آورد و در روزنامه های مختلف اصلاح طلبان به نقد و تحلیل وضعیت موجود نشست. جسارت و بی پروایی او در نوشتن و در مصاحبه هایش، گاه حتا دوستانش را به واکنش وا می داشت تا او را به ملاحظه کردن و اندکی محافظه کاری تشویق کنند، صفاتی که تا این اواخر نیز در یادداشت هایی که در سایت روز منتشر می کرد، در او دیده نشد.

سحرخیز همچنین از بانیان انجمن دفاع از آزادی مطبوعات است که هر سال به یک روزنامه نگار که راه قلم  و آزادی بیان هزینه پرداخت کرده، قلم بلورین و جایزه ای اهدا می کند.